דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם חקר המוח עוזר לעסקים 

מאת    [ 27/07/2013 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1901 פעמים ]

היום עולם השיווק מבין את הכוח שיש למוח האנושי ביכולת לקבל החלטה.

יותר מזה, חוקרים סבורים כי אנו בכלל לא מקבלים את ההחלטות, את ההחלטות מקבל בשבילנו המוח האנושי לא פחות ולא יותר כאשר אנו ישנים את שנת הישרים שלנו.(את זה תוכלו לקרוא במאמר שהתפרסם בעיתון 7 ימים של סוף שבוע 27.07.2013 בכתבה של ידידי דודי גולדמן.

 כמי שנותן ייעוץ עסקי מזה שנים אני מסביר ומכוון את הפעילות השיווקית שלי ללקוחותיי בהתבסס על מחקרים שנעשו במהלך העשורים האחרונים על התנהגותו של המחשב האישי של כול אחד הוא המוח האנושי.

 למעשה, בדיוק כמו חדר פיקוד, או מרכז שליטה, השולט על כול דבר זז בעולם כך המוח משמש לנו את מרכז השליטה וקבלת ההחלטות. המוח האנושי יודע טוב רע, שחור לבן, ימינה שמאלה, למעלה למטה, והתופעות הקשורות למילים "כעס" "גועל" "פחד" "שמחה" "עצב" "הפתעה". אלה הם התכונות המפעילות אותנו במערכת האנושית אשר אותה אנו יכולים לנצל לטובתנו במערכת המכירות שלנו.

 כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי אני רוצה שנתרגם את המילים האלה למכירה!

 "כעס" יוצר אנטגוניזם, זכרו כמה אתם כועסים על מישהו וביחד עם מישהו אחר אתם סוחפים אותו לכעוס ולעשות מעשים היכולים להרגיז את האחר.(אותו דבר ניתן לשלב במערכת שיווק ומכירות, בזכות הכעס על האחר אפשר לגרום לבן האנוש לרכוש אצל השני. ואתם הרי יודעים על מה אני מדבר.

 "גועל" יצירת גועל ממוצר מסוים/אדם מסוים/חברה מסוימת/ יוצרת נקודות זיכוי למוצר או שירות של חברה או מוצר מתחרה.

 "פחד" המוח האנושי "פוחד" (נסו לבוא לאדם בהפתעה ועשו לו ואו! המוח ההישרדותי שלנו מיד יכנס למגננה, הרבה מאד מוצרים ושירותים ניתן לשווק ולהציג בדרך של פחד, "אתה חייב אזעקה בבית שביתך לא ייפרץ" "אתה חייב חגורת בטיחות מסוג זה שחס וחלילה לא תיהרג" "אתה חייב פוליסת ביטוח לזה על מנת שתעמוד בשעת צרה" וכך הלאה והלאה.

 "שמחה" המוח האנושי מתחבר לשמחה, אירוע עושה לו טוב בנשמה, הוא מתכונן לאירוע, מתלבש לאירוע, ולכן כול מכירה או שירות שיש בה שמחה או חווית שמחה קל מאד לקרב את הלקוח למכירה.

 "עצב" שאדם עצוב, קשה למכור לו, קשה לעניין אותו במוצר או שירות כזה, אלה מכם היודעים לשמח, או אותם אנשי מכירות אשר משחק הוא חלק מהתכונות שלהם או שיכול להוסיף מתנה משמחת ללקוח העצוב וודאי שבסופו של פגישה יצליח לבצע מכירה.

 "הפתעה" המוח שלנו אוהב הפתעות, הוא תמיד קורא מהסוף להתחלה, קודם כול לגרות את הסקרנות שלו, כול מכירה שיש בה אלמנט של הפתעה רק יוכל לעזור לסגירת מכירה.

 כ יועץ עסקי כתבתי כאן על הכפתורים המניעים בן תמותה, בן אנוש, המוח האנושי, אם נדע ללחוץ על הכפתורים האלה בחוכמה בשעת מכירה אזי תובטח לנו המכירה.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב