דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעט מעט, עקב עג 

מאת    [ 25/07/2013 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2469 פעמים ]

ערש"ק ונשל יהוה אלהיך את-הגוים האל מפניך מעט מעט  לא תוכל כלתם מהר פן-תרבה עליך חית השדה, פרשת עקב ע"ג

אומרת התורה בפרשתנו, והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה.במדה ועם ישראל ישמור המצוות, מבטיח הקב"ה להשפיע שפע רב של טובה וברכה לעם ישראל.

מציאות העולם אינה יכולה להתקיים בריק, להתקיים במצב של וואקום.מצב אשר מתרוקן מזמין מייד דבר אחר אשר ייכנס.ה"ריק " אינו מלא בטובה.ע"מ לרוקן הריק ולמלאו בטוב, בברכה, יש לעשות זאת בהדרגה.אומרת התורה מעט מעט, לא נכון להרחיק, בכמות הגדולה על היכולת למלא.הסיבה לכך, לא תוכל כלתם מהר פן-תרבה עליך חית השדה.

אומר הנביא ישעיה ששון ושמחה ישיגו, ונסו יגון ואנחה.הששון והשמחה הם אשר יסיגו את היגון והאנחה.

אומר ר' נחמן מברסלב, מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד.אומר מוהר"ן "..כי טבע האדם למשוך עצמו למרה שחורה ועצבות...על כן צריל להכריח את עצמו בכח גדול להיות בשמחה תמיד ולשמח את עצמו בכל אשר יוכל".השמחה, כידוע היום גם לחכמי הרפואה, רפואה גדולה היא.

הנסת היגון והאנחה, צריך שתבוא מעט מעט.הנסת הגורם למרה השחורה, הגורם לחולאי האדם, יש להרחיקם  מעט מעט, אין להרחיקם מהר פן-תרבה עליך חית השדה, חית השדה ענינה, מציאות של ריק אשר מתלאת ע"י הרוע, העצבות, החליים.

הרחקת העצבות והמרה השחורה ע"י השמחה.מעט מעט, כל שמחה הנכנסת באדם, מרחיקה מידת עצבות.כמידת השמחה כן תרחק העצבות והחולי.

השמחה איננה באה מאליה, האדם מצווה לרדוף אחריה, לרדוף ולהשיג.השמחה בשונה מהעצבות יש לרדוף אחריה, העצבות היא הרודפת אחרי האדם, עליו לברוח מפניה.בריחת האדם מפני העצבות והחולי, לא תיצלח, שכן הם ישיגוהו.האדם יצליח רק בהשיגו קודם לכן שמחה, היא אשר תמנע את ביאת העצבות והחולי.

הרחקת העצב והבאת השמחה, תחילתה ב והאבדת את-שמם.שם ענינו מהות, מהות קיומית.בהינטל השם תינטל המהות, בהינטל המהות יינטל הקיום.

איזהו העשיר, השמח בחלקו.שמחה, אינה תלויה בדבר, שמחה אשר מהות ענינהמ יאנו תלוי בדבר, שמחה זו קיומית היא. על מנת להעביר את את עמי הארץ, השוכנים בארץ ישראל, שכינה זמנית, שכן כדברינו אין קיום לריק בעולם.משכנם של הגויים בארץ הינה עד לביאת עם ישראל לארצו.בהגיע עם ישראל לארצו, יש להרחיק הגויים ממקום זה אשר איננו שלהם.הרחקתם הינה ע"י האבדת את-שמם.הגוי השוכן בארץ קורא לעצמו יושב הארץ, נותן לעצמו שם בעלת מהות, שוכן הארץ.עם ישראל מצווה להאביד את שמם כך יוכלו לירש את הארץ.

האבדת שמם של הגויים יכולה להעשות רק באם שמך, ישראל גדול, משמם.כדברינו שם הינו מהות, כאשר יהיו ישראל בבחינת והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה, מציאות אשר עמי הארץ אינם בה.אזי ונתנם יהוה אלהיך, לפניך--והכיתם.הקב"ה הוא אשר יסייע בידך להאביד את שמם.

המשפטים האלה, הינם השמחה, הינם המביאים לידי שמחה אשר תסיג יגון ואנחה.

רפואה שלמה, רפואת הגוף והנפש בפרט ובכלל

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב