דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוטוקס, דברים שלא ידעתם עליו 

מאת    [ 24/07/2013 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 3189 פעמים ]

בוטוקס מחובר אסוציאטיבית אצל מרביתנו לקמטים ולקמטוטים על הפנים, ואת האמת, לא בכדי. מדובר בחומר שבמקורו מהווה רעלן של הקלוסטרידיום בוטולינום, סוג של חיידק. במשך השנים אותו רעלן שימש נאמנה את עולם הרפואה, אך לפני כמה וכמה עשורים התגלה כי מדובר בחומר המתאים לשימוש גם לשינוי אסתטי של עור הפנים.

חוקרים ואנשי מעבדה הצליחו לייצר, לזקק ולהפוך את ה בוטוקס לחלבון עמו ניתן לבצע מניפולציות על קמטים וקמטוטים בעור. הייחודיות שלו באה לידי ביטוי בכך שהוא מאפשר את שיתוק שרירי ההבעה על ידי הזרקתו למקומות הרלוונטיים בפנים. השריר הופך רפוי לתקופה של שלושה עד שישה חודשים, ובכך מראה הפנים באזור המוזרק הופך חלק יותר. הקמטים בהם נעשה הטיפול בבוטוקס הם: קמטים בין העיניים- קמטי "זעף", קמטי "צחוק" בצדי העיניים והקמטים באזור המצח - קמטי "מחשבה". עד כאן לגבי המידע הנפוץ ביותר על הבוטוקס.

מה שלא ידעתם על בוטוקס

מסתבר כי טיפולים בבוטוקס יכולים לסייע בתחומים נוספים, חלקם אף נכללים בסל של קופות החולים השונות. מסתבר שבוטוקס יכול לעזור במקרים של בעיות במערכת העצבים. מחלות המוצאות ביטוי בשינוי בחלקי המוח המופקדים על התנועה של הגוף כגון התנועה הרצונית והבלתי רצונית, יכולות לקבל מענה על ידי הבוטוקס.

לדוגמה: במקרים בהם מתרחשות תנועות בלתי רצוניות: רעד, עיוות, הטיה וגם תופעה של התקשות השריר לאחר שבץ. ההזרקה מבוקרת ומונחית על ידי מכשור מיוחד המסייע למיקוד ההזרקה. את התוצאות ניתן להרגיש ולראות יומיים לאחר ההזרקה או שבוע לכל המאוחר.

הבוטוקס נמצא יעיל גם במקרה של מגרנות. נמצא כי ניתן להזריק בוטוקס לשרירים בחגורת הכתפיים, העורף, הקרקפת, המצח והרקות. ההחלטה על אזור ההזרקה נובעת מהכאב של המטופל. נמצא כי הזרקה לאזורים המועדים אצל חולי מיגרנה כרוניים מסייעת להפחתה במספר הימים בהם הם חשים בכאב.

זאת ועוד, תופעות של הזעת יתר באזור בית השחי או בכפות הידיים ניתנים לטיפול על ידי הזרקת החומר. חשוב לציין כי טיפול זה אינו נכלל בסל קופות החולים, ויעיל למשך שמונה חודשים עד שנה.

לסיכום, אין ספק כי הרפואה המתקדמת מייצרת על ידי מחקרים מתקדמים איכויות טיפול לטובת הציבור הרחב על ידי מיצוי רעלן זה. מה שנקרא: מה שלא טוב עבור מישהו אחד, יכול להיות מצוין עבור מישהו אחר. מעניין אם ימצאו בעתיד איכויות נוספות ל בוטוקס . אין ספק שמדובר בהצלחה.

עוז שמח
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב