דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטרת ציפורניים מסכנת את הקרובים שלכם 

מאת    [ 24/07/2013 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 2492 פעמים ]

כ 40% מאוכלוסיה בישראל סובלים מפטריות בציפורניים. מאט מאוד אנשים מדברים על המחלה ורבים גם לא מודעים, שגם הם סובלים ממנה.

פטריות בציפורניים נפוצות מאוד במדינות לחות וחמות. זוהי הסביבה האופטימלית לקיום וחיים של הפיטריות.

אחת הסיבות לאחוז הסובלים גבוה היא, שאנשים לא יודעים מספיק על המחלה, על אופן ההידבקות, על אמצעי המניעה בסיסית, על טיפולים וסיבות להופעתה.

מאוד קל להידבק בה, אך מאוד קשה להיפטר ממנה.

כמה דרכים להידבקות : מלתחות וברכות ציבוריים, גם מקלחת בבית יכולה להוות סיכון להידבקות אם אחד מבני משפחה סובל מפטריה או שחדר האמבטיה או המקלחת לא מאוורר היטב, מדידת נעליים ללא גרב (בחנויות הרי אנחנו לא יודעים מי מדד לפנינו), כלים למניקור ופדיקור, שלא עברו תהליך ניקוי יסודי וראוי, סאונות, מקלחות בחדרי כושר ועוד.

כמה גורמים שעלולים לעודד הדבקות בפטרייה זה ירידה בפעילות מערכת החיסון, פגיעה בשלמות הציפורניים, הגיינה לקויה, השמנת יתר, בעיות כלי דם, סכרת.

ההידבקות בתוך המשפחה עלולה להגיע ל 90%. שימוש משותף בנעליים,כפכפים,מגבות,ספוג רחצה,מצעים,שטיחים,פירורי ציפורניים נגועות שנופלים בזמן קציצתם.

פטרייה יכולה להיות רק בציפורן אחת , בכל הציפורניים ואף להיות מפושטת לכל האיזור , כולל העור.

אחת התכונות ההישרדות של הפטריה היא שהפטריה יכולה לחיות זמן רב מחוץ לגוף ולא לאבד את היכולת ותכונותיה ההרסניות ומדבקות.אם לא מטפלים בפיטריה היא מתפשטת מהר מאוד, ולא רק בגוף של אותו אדם, אלא מדבקת גם אחרים.

איך לזהות?

עיבוי ושינוי צורה של הציפורניים, שינוי צבע ללבן צהוב או חום, פיצול של הציפורניים, ניתוק חלקי או מלא של הציפורן מהמקום אליו הציפורן חייבת להיות מחוברת.

בדרך כלל, המחלה מתחילה מנקודות קטנות עד כדי כך שלא שמים לב עליהן, אך אם לא מטפלים בה, עם הזמן, הפטריה תופסת יותר שטח. כמה שעובר יותר זמן, כך קשה יותר להיפטר ממנה והטיפול הופך להיות מורכב יותר וארוך יותר. קיימים מצבים שבהם צריך ליטול תרופות כדי להיפטר ממנה.

לעתים קרובות, אנשים אינם מודעים לסיבות ועל קיומה של הפיטריה. זה גם קורה הרבה לנשים שהולכות עם לק על ציפורניים ולא שמות לב על שינויים הרסניים.

יש אנשים שחושבים, שפיטריה בציפורניים היא רק פגם אסתטי, אבל זה הרבה יותר מורכב. איכות החיים יורדת עם הופעת הפטריה. בדרך כלל אנשים סובלים מפגמים אסטטיים חזקים, ריח חזק של הזיעה בגלל הפטריה, הרס של ציפורניים וכתוצאה מכך, כאבים חזקים בשלבים מתקדמים של המחלה.  

 

כיום, ישנם כמה סוגים של טיפול בפטרייה בציפורניים:

 

1. ניתן לקנות משחות אנטי פטרייתיות שונות וטיפות שמטפלים בציפורניים הנגועות וכך להיפתר מהפטרייה. השיטה הזו דורשת הקפדה יומיומית או לפי מה שכתוב בהוראות שימוש של כל תכשיר.זמן הטיפול ארוך יחסית .יכול להגיע לכמה חודשים ויותר עד שרואים תוצאות של ממש.לא מתאים לכל השלבים של המחלה.

 

2. סוגים שונים של לק טיפולי שמורחים על הציפורניים.ישנם סוגים שונים ורופא עור ימליץ על שימוש המתאים בלק כזה או אחר.זמן הטיפול הוא גם ארוך.הציפורן גודלת לאט,לכן,כדי להיפטר מהפטריה אנו צריכים להקפיד על אופן השימוש ותקופת הטיפול ולא לדלג על הפעולות.

עם מרשם רופא ניתן לקנות את התכשירים עם הנחה גדולה בבתי מרקחת שעובדים בשיטוף עם קופת החולים שלך ובהתאם לסוג הביטוח הרפואי.

 

3. ישנם כדורים שמטפלים בפטריה מפושטת ,במצבים של הזנחה או התפשטות מהירה של הפטריה.במידה וזה נחוץ, הרופא ייתן מרשם והוראות לטיפול כזה.בדרך כלל במהלך הטיפול יש לבצע בדיקות דם שונות פעם בחודש.הטיפול יכול להימשך בין 4-6 חודשים.

 

4.ניתן לטפל בפטרייה על ידי טיפולי לייזר.

תוצאות נראות לעין כבר מהטיפול הראשון

טיפול מהיר ביותר.כל טיפול בין 15-25 דקות בתוך הסדרה

טיפול חיצוני בלבד , ללא כדורים, עקירה או המסה של ציפורן

טיפול בטוח.אינו מסכן איברים פנימיים, ללא תופעות לוואי וסיבוכים

אחראיות.

תמיד צריך לזכור שפטרת הציפורניים היא לא רק בעיה אסתטית, זאת בעיה מאוד חמורה שמשפיע על איכות החיים והיא מדבקת.כאשר לא מטפלים בבעיה, יש סיכון מאוד גבוה להדביק את הקרובים שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב