הפחתת כאב ברכיים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הפחתת כאב ברכיים 

מאת    [ 24/07/2013 ]
מילים במאמר: 379   [ נצפה 1589 פעמים ]

 
 
הפחתת כאב ברכיים

ירימו יד וירטואלית אלה שחוו פעם כאב ברכיים. לחלק גדול מהאנשים יש, היו ויהיו כאבי ברכיים בדרגות שונות. ישנה תפיסה שטוענת שאין מה לעשות עם כאבי ברכיים. או שהברך שלך דפוקה, או שלא. זוהי טעות. הפחתת כאב ברכיים זה דבר אפשרי ברוב המצבים.

ישנן פעמים בהן הפחתת כאב ברכיים לאו דווקא תהיה קשורה לברך עצמה. במקרים של כאבי ברכיים, אני הייתי ממליץ לבדוק את מצבם של המפרקים הסמוכים.יש פעמים שבהן פגיעה בפרק אחר, לדוגמא הקרסול, תשפיע גם על מצבה של הברך, ועם הזמן גם תגרום לכאבי ברכיים.

ישנו עיקרון בתחום האנטומיה שנקרא Joint by Joint Concept,או "עיקרון מפרק ליד מפרק".  העיקרון נובע מתוך העובדה שבגוף האדם ישנם שני סוגי מפרקים- פתוח (מפרק שמסוגל ליצר תנועה של קרוב ל-360 מעלות לכיוונים שונים) וסגור (שמסוגל לנוע רק קדימה ואחורה). תמיד ליד מפרק מסוג אחד יהיה מפרק מסוג אחר (הברך ליד הקרסול, הירך ליד הברך וכן הלאה).

איך עיקרון זה מתקשר עם הפחתת כאב ברכיים? עיקרון Joint by Joint אומר, שבעיה במפרק מסוים תשפיע על המפרקים שלידו. כשמפרק חופשי, כמו הקרסול, מוגבל בתנועה עקב פציעה או שימוש לא נכון, הגבלת התנועה שנוצרת תשפיע על המפרק הבא בתור, שהוא הברך. מצבים כאלה, הברך תצטרך לפצות על חוסר התנועה של הקרסול על ידי הגברת טווח התנועה שלה. זה למעשה אומר שהברך הופכת להיות משהו שהיא לא אמורה להיות, וזה גורם לכאבים ובמקרים חמורים יותר לפציעות. כדי למנוע דברים כאלה אנחנו צריכים לשפר את איכות התנועה של המפרקים. כל המפרקים. 

אז הפחתת כאב ברכיים תתרחש במידה ונשפר את איכות התנועה, זה נכון, אבל זה לא מספיק. שיפור איכות תנועה זה רק השלב הראשון. השלב השני יהיה חיזוק התנועה.

לאחר ששיפרנו את איכות התנועה וחיזקנו אותה, נוכל לצפות שתהיה הפחתת כאב ברכיים, שגם תישאר לאורך זמן. אז איך לעשות זאת? ובכן, דווקא פה באנו לחדש, משום שאנחנו יוצאים נגד התפיסה שלשפר את איכות התנועה צריך להיות משעמם, ושלחזק תנועה זה רק דרך משקולות.

אפשר לחזק בעזרת משקולות, כמובן, אבל זו לא הדרך היחידה. אני לא הייתי ממליץ להרים משקולות לפני שאיכות התנועה טובה. ושיפור איכות התנועה אסור שיהיה משעמם, כי אז לא מתמידים. הוא צריך להיות כיפי, משום שזו הדרך שמניבה את התוצאות הטובות ביותר.

הפחתת כאב ברכיים לא צריכה להיות משעממת ומייגעת, זה יכול להיות כיף, מהנה ואפקטיבי יותר.

נדב שושןPrimal move
אימון פונקציונאלי

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב