דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה באמת צריך כלב חדש? 

מאת    [ 23/07/2013 ]

מילים במאמר: 926   [ נצפה 6578 פעמים ]

מה באמת צריך כלב חדש?

מבחר המוצרים הקיים בחנויות מחמד הוא עצום. בחלק מהחנויות יוכלו להעניק לכם טיפים מקצועיים והמלצות מתוך נסיון של המוכרים ושל הלקוחות, בחלק מהחנויות ינסו להגדיל את סל המוצרים במטרה להגדיל את הרווח. אז נכון, מוצרי הכלבים הם מאד חמודים ומאד כיף לעשות קניות בפעם הראשונה אבל קנייה כזו יכולה להיות גם מאד אמוציונלית ולהוציא מהכיס יותר מהציפיות.

לפניי שתיכנסו לחנות חיות תוכלו להיכנס לאתר החי של ישראל, לכל פריט ברשימה הוספנו קישור כדי לקבל מושג של מחירים ומה באמת צריך (מה שחשבנו כאופציה הוספנו בסוף וציינו שזו רק אופציה):

מזון גורים- הגור זקוק למזון גורים ורצוי מהמשובחים. יש לשים לב למרכיבים ולאחוז חלבונים (שאמור להיות סביב 28%). במידה ומדובר בגור קטן, רצוי לרכוש שק קטן כיוון שהמזון נוטה לאבד מהריח שלו. שק מזון כלבים אמור להיות פתוח כשלושה חודשים או פחות. אמנם הוא לא יתקלקל אך הטריות תאבד. מומלץ לשמור על המזון בתוך השק המקורי להגברת הטריות והטעם.

חנויות אשר מומחיות במזונות כלבים יאפשרו החלפת שק גם לאחר פתיחתו ובלבד שנותר לפחות 80% מתכולת השק (כמובן, במידה והמזון תקין והגור פשוט סירב לאכול). מומלץ להתאים לגור את המזון לפי המרכיבים ולפי מאמרים שקראתם ולא לפי מותגים. אמנם בשוק בישראל מספר מותגים ידועים, אך אין זה אומר שהם דווקא מזונות טובים יותר עבור הגור.

מזון גורים טוב מכיל בשר כמרכיב ראשון ואורז או פחמימה מורכבת אחרת כמרכיב שני (בניגוד לתירס). ניתן לבדוק כמה הגור אמור לאכול. במזונות עשירים הגור יצרוך פחות תזונה ממזונות שאינם עשירים, במקרים רבים מתגלה שהמזון היקר יוצא חסכוני יותר לטווח הארוך.

יש להעניק לגור מזון גורים המיועד לו (אם הוא מגזע קטן מומלץ מזון גורים בעל קופתיות קטנות שתהיה לו לעיסה קלה יותר).

חטיפים אינם תחליף למזון משובח. אמנם כדאי להצטייד בחטיפים משובחים לצ'ופרים אך הם אינם מחליפים את הרכיבים להם זקוק הכלב.

עצם/ חבל דנטלי/ משחק- גור בתחילת חייו זקוק להעסיק את פיו ושיניו. בין הפתרונות ניתן לבחור עצם דחוסה (לא עצמות של עופות אשר עלולים לקרוע לו את הקיבה), חבלים דנטליים (אשר עוזרים לשמירה על שיניי הכלב, נקיונן ומניעת עששת) או משחק לעיסה.

הגור אינו זקוק למשחקים רבים, ניתן להחזיק שלושה משחקים וכל פעם להעניק לגור משחק אחד בלבד מתוך המשחקים שיש ברשותנו. הצגת המשחקים השונים כל הזמן עלולה לגרום לגור להשתעמם מהם ולא לשחק בהם כלל.

מיטה/ מזרן- רצוי שלגור יהיה מקום משלו, מקום רך ונעים. מיטה/ מזרן/ שמיכה יעשו עבורו את העבודה. בתחילת הדרך אין צורך להשקיע במוצר היקר ביותר כיוון שהגור עוד ייגדל. רצוי שהמיטה תתאים למידות גופו של הגור ותעטוף אותו. מיטה גדולה מידיי לא תסמן לגור שזה המרום שלו אלא פשוט עוד מקום בבית ולכן יש להשקיע במוצר ביניים (הכוונה במיטה היא למיטה, מזרן או שמיכה).

קולר ורצועה- הגור זקוק לסימון של שייכות, שאחרים בסביבה יידעו שהוא שייך למשפחה. קולר יעשה את העבודה. יש להתאים לגור קולר למידותיו ושניתן להכניס שתי אצבעות בין הקולר לבין גוף הגור. הגור עוד  ייגדל והקולר יוחלף ולכן ניתן להשאיר את הקולרים המפוארים לאחריי גיל שנה. חשוב שהקולר יתאים למידות גופו של הגור ושניתן יהיה לחבר לו רצועה.

רצועה שתתאים לגור תהיה באורך מטר עד מטר וחצי. הרצועה צריכה לתאום את גודל הגור ומשקלו. יש לשים לב, הגור ישמח לאכול את הרצועה ויש למנוע זאת ממנו. במידה והגור ממשיך בהרגל רצוי לשקול רצועת מתכת. בכל מקרה יש להשאיר את הרצועה רחוקה מהישג הגור בשעה שהוא בבית ולא בטיול. רצועות נמתחות מיועדות לגורים גדולים יותר ולכלבים בוגרים.

קערות-  הגור זקוק לקערות משלו. קערות נירוסטה וקערות אקריליות הן הפופולריות ביותר. לגור קשה להרוס אותן והן לא נהרסות בשמש. רצוי לשטוף את הקערות מידיי פעם ולהקפיד על מים טריים לכל אורך היום. לגביי מזון, רצוי לתת לגור פעמיים- שלוש ביום את המנה המומלצת לפי גודלו ולפי סוג המזון הנרכש לו.

מוצר הדברה- מגיל חודש וחצי ומעלה ניתן להשתמש בחומריי הדברה. במידה והכלב מסתובב בחוץ באזורי פארקים שעלולים להוות מקור לקרציות ופרעושים, רצוי להשתמש בחומריי הדברה. אם הכלב בסביבה נקייה ניתן לדחות טיפה את השימוש במוצריי הדברה. ישנם מוצרי הדברה רבים בשוק המותאמים לגיל, משקל ולבעיה. ניתן להתייעץ איתנו באתר החי של ישראל, אילו חומרי הדברה באמת נחוצים לכלבך.

בריאות הפה- יש לשמור על בריאות הפה של הכלב. כלבים רבים סובלים מעששת. ניתן למנוע זאת על ידי צחצוח, שימוש במי פה או תרסיסים. במידה והחלטת לשמור לצחצח את שיניי כלבך הזמן הטוב ביותר להתחיל זאת הוא עכשיו. ישנה אפשרות להוסיף למי השתיה מי פה או להשתמש בתרסיס לניקוי שיני הגור והכלב. הרגלי בריאות הפה אשר מאומצים בגיל צעיר יישמרו לאורך כל השנים.

 

מוצרים שניתן לדחות:

רצועות נמתחות- אלו רצועות מאד נחמדות שגורמות לטיולים ארוכים. הן מתאימות לשלב בו הכלב כבר מוכן לטיולים, יודע להיזהר מהכביש ואינו מושך.

מברשות וטיפוח- שיער הגור מתחלף ולכן ניתן לדחות את קניית מוצרי הטיפוח לשלב בו השיער התחלף ואז לרכוש מברשת התואמת את סוג השיער של הכלב.

ביגוד- ישנם גזעים אשר סובלים בחורף, אפילו בישראל וישנם גזעים אשר זקוקים לכיסוי למספר ימים לאחר התספורת. כך או כך, אלא אם כן כיף לך לרכוש לגור בגדים, ככל הנראה ניתן לדחות או בכלל לא לקנות.

ויטמינים- ישנם ויטמינים אשר משלימים את תזונת הכלב. ישנם כלבים אשר זקוקים להם בשל בעיות עור, בעיות לב, מפרקים וסיבות נוספות. חלק מהויטמינים הם דומים למולטיויטמין ואז ניתן לתת אותם כתחליף לחטיף (העלות שלהם דומה לעלות של חטיף אם מחשבים את התכולה). יש לתת ויטמינים בהמלצת וטרינר, בעקבות בעיה שהתעוררה או לגורים במקום חטיף וחשוב שהויטמין יתאים לגורים.

 

 

אלו היו שלושה נושאים מאד חשובים על גור כלבים חדש שמגיע לבית. נשמח לענות על שאלות, צרו איתנו קשר באתר החי של ישראל.

 לקבלה למייל: הספר השלם על גידול כלבים


 

לשאלות נוספות ניתן לפנות אלינו, אתר החי של ישראל.


053-3328030




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב