דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלבים לביצוע תמא 38 מצד דיירי הבניין 

מאת    [ 22/07/2013 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 1914 פעמים ]

תמ"א 38 הינה תוכנית אשר באה בראש ובראשונה לסייע למבנים שנבנו לפני שנת 1970 אשר מוגדרים כמסוכנים בעיני המדינה להתחזק ולהתמגן מפני מקרה של רעידת אדמה בישראל. מחקרים זהירים של המשרד להגנת העורף של מדינת ישראל מצביעים על העובדה כי כבר לפני מספר שנים הייתה צריכה להתרחש במדינת ישראל רעידת אדמה רצינית, רעידת אדמה כזאת שתחסל קליל אלפי מבני מגורים שלא יוכלו לעמוד בעמוס הרעידה ולגרום למוות של אזרחים רבים מעבר להרס הרבה שהרעידת אדמה תיצור. מדינת ישראל בשנים האחרונות לקחה את הנושא לידיים ומצאה פתרון מימון קל, נזיל ובעיקר מנצח – היא מעניקה ליזמים את האפשרויות לקבל זכויות בנייה על גגות הבניינים ולהוסיף מספר קומות ומספר דירות בהתאם למבנה – באם יחזקו ראשית את הבניין על פי דרישותיהם ועל פי הנחייתה.

נפרוט בפניכם את השלבים הראשיים שהדיירים צריכים לעבור יחד עם היזם שיבחרו על מנת להתחיל בפרויקט תמ"א 38 ולבסוף להרוויח בניין מחוזק ומוגן מבפני רעידות אדמה, ומיד תגלו שגם ירוויחו יתרונות רבים נוספים.

שלב ראשון: הדיירים יתקשרו למספר חברות אשר עוסקות בתחום תמ"א 38 בתל אביב או בכל איזור אחר בארץ (תל אביב הינה העיר בה נערכים הכי הרבה עסקאות תמא 38 ועל כן מרבית החברות הפועלות בענף יפעלו בעיר תל אביב). לאחר ההתקשרות הראשונית נציגי החברות יגיעו לבניין שלכם, יבדקו אותו – ויגישו הצעה בהתאם.

שלב שני: הדיירים יבחרו את החברה המבצעת לפרויקט (חשוב לבחור חברה מנוסה וכזאת שתוכל להראות לכם פרויקטים בתחום תמ"א 38 בביצוע ולא חברה אשר תראה לכם תוכניות לביצוע בלבד). החברה המבצעת תמנה מטעמה מנהל פרויקט, תכין תוכנית אדריכלית מתאימה אשר תכלול את החיזוקים, השינויים והתוספות הרבות שהדיירים יקבלו במסגרת ההסכם, כגון: מעלית, ממד"ים, מרפסות, שיפוץ החזית, חלונות חדשים, מערכות בניין חדשות (חשמל, ביוב, אינסטלציה), פיתוח סביבתי ועוד הרבה תוספות. בשלב זה החברה תחתים את הדיירים על הסכמתם לביצוע הפרוייקט (נדרש רוב של 66% מהדיירים המחזיקים בדירות להתחלת הפרוייקט).

שלב שלישי: עורך הדין שנציגות דיירי הבניין בחרה (שאת שכר הטרחה שלו החברה המבצעת אמורה לממן), עובר על פרטי החוזה ומעיר את הערותיו. לאחר הבנה של שני הצדדים וסיכום עקרוני על החוזה הדיירים חותמים על החוזה ומתקדמים לשלב התכנון המפורט ובקשת היתר הבנייה מהעירייה.

שלב רביעי: קבלת היתר בנייה מהעירייה.

שלב חמישי: לאחר קבלת היתר הבנייה מהעירייה מתחיל פרוייקט תמ"א 38 המיוחל והמדובר, בשלב זה ניתנת תשומת לב מרבית לכל פרט ופרט, דבר אשר יעניק לדיירים ביצוע פרוייקט מוצלח ובלוח הזמנים אשר נקבע מראש.

שלב אחרון: בתום סיום העבודות נמסר הבניין המשודרג לאחר ביצוע תוכנית תמא 38 לדיירי הבניין הישנים והחדשים, עד לשביעות רצונם עד לאחרון הפרטים של הדיירים. הדיירים נהנים מעלייה ברמת החיים, מעלייה גבוה בערך הנכס, והחשוב מהכל – בניין המגורים שלהם כעת מוגן מפני נזקים בעת רעידת אדמה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב