דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפים ופתרונות אחסון במחסנים של עסקים הינם דבר מורכב - חשוב להבין צעד אחרי צעד על מה חשוב לשים לב 

מאת    [ 22/07/2013 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 1834 פעמים ]

לוגיסטיקה, סדר באחסון וארגון המחסן הם שלושת נקודות התורפה לכל בית עסק, קטן וגדול כאחד. לא משנה אם אתם עסק קטן שמנהל חנות נעליים מקומית, או אם אתם עסק גדול שבו מאחסנים מאות ואלפי מוצרים לצורכי לוגיסטיקה והפצה – אתם מוכרחים לשלוט במלאים שלכם ובדרך ארגונם וסידורם. אנו ננסה לעזור לכם לעשות סדר בבלגן ולהבין מהם שלושת השלבים המרכזיים לעסק קטן בעת תכנון מחסן לעסק.

שלב ראשון: מי אנחנו ומה הם צרכינו – אם ננסה להתבונן במרכיבי העסק וסוג הפעילות שלו, נוכל להבין הרבה יותר טוב מה הם צרכי המחסן שלנו ומהו אופי האחסון והוצאת הסחורה. ישנם עסקים שנכנסים אל המחסן עשרות ומאות פעמים ביום על מנת להוריד סחורה מהמחסן וממקומות האחסון כדוגמת מדפים שנמצאים במחסן, לדומא חנות נעליים – צריך להיכנס ולהביא מידות, דגמים וצבעים כל הזמן ללקוחות שלנו. לעומת זאת, ישנם עסקים שהכניסה למחסן והורדת סחורה מהמדפים מתרחשת פעם ביום, ואף לפעמים מספר פעמים בודדות במהלך השבוע, לדוגמא פיצוצייה. לכן, ראשית עלינו להבין מהם מטרות המחסן ומה יהיה אופן השימוש בו.

שלב שני: אופי האחסון – מדפים למחסן דורשים תכנון מדוקדק וצריך להבין היטב איך אנו עומדים להתנייד במחסן וכיצד אנו עומדים להוריד את הסחורה מהמידוף במחסן. צריך להבים היטב האם הסחורה אשר תאוחסן על מדפים למחסן תהייה כזאת שגודלה או משקלה תשתנה בעתיד או שהיא תהייה קבועה – ועל פי כך יש לבחור או בשיטת מדפים מודולרים או בשיטות מידוף קבועות. אין צורך להשקיע כסף מיותר בפתרונות אחסון יקרים באם אינכם צריכים את האופציות הללו. באם ההתאיידות במחסן תהייה תקופה, מרובת עובדים, יש להשאיר שטחי מעבר רבים בין המדפים השונים שבמחסן. אם אחת לשבוע נכנס עובד למחסן, הרי ששטחי המעבר לא קריטים כל כך וניתן להשתמש בפתרונות אחסון קבועים.

שלב שלישי: ניצול שטחי אחסון – במצב שלנו כיום, כל מטר מרובע של אחסון יקר ערך עבורנו ועולה הרבה כסף, על אחת כמה וכמה בערים המרכזיות. לכן, יש צורך עז להבין באיזה אופן אנו יכולים להשתמש ולנצל את שטח המחסן בצורה הטובה ביותר. נסו למקסם את גובה המחסן, וחשבו על דרכי הורדת הסחורה מגבוהה על ידי סולם. באם מדובר בסחורה כבדה, ניתן להשתמש בפתרונות אחסון על מדפים ניידים או באמצעות מלגזה שתוריד את הסחורה שלכם מטה. נסו לחשוב על מדפים לאחסון בשיטות נשלפות, אשר עובדות ממש כמו מגירה נשלפת.

לסיכום: חשבו פעמיים בעת תכנון המחסן, ונסו לנצל כל שטח וכל מטר, אך חשבו גם על נוחות פריקת והכנסת הסחורה, על הסדר ועל ההתאיידות שלכם במחסן.

שיהיה בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב