דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי עמוק של רעלים 

מאת    [ 22/07/2013 ]

מילים במאמר: 720   [ נצפה 2475 פעמים ]

הצורך העז בסמים מהווה את שברון הלב הגדול ביותר במהלך הגמילה. אילו זה היה אפשרי, לאנשים המכורים להרואין, קוקאין, אלכוהול, סמי מרשם ולחומרים רעילים אחרים, להימלט משגרת החיים של התמכרות  ללא הצורך לעבור את העינויים והתשוקה העזה לסם, שאין להם שליטה עליה, העלולה לתקוף בפתאומיות. כשאדם עובר דרך השלב  של טיהור רעלים עמוק (DETOXIFICATION) הוא מבחין בכך שתשוקה עזה זו, פוחתת בהדרגה, הוא מסוגל גם לראות כיצד חייו החדשים כאדם נקי מסמים, נפרשים בפניו.

סוג זה של טיהור עמוק מרעלים עשוי להפחית את התדירות של הנסיגה הפתאומית בחזרה להרגל הישן של צריכת הסמים, לאחר חודשים או שנים של פיכחות.

מה שיכול לקרות ללא עזרת הטיהור מסמים הוא שיום אחד, האדם מרגיש מצויין ומתפקד היטב וביום שלמחרת הוא חוזר שוב להשתמש באקסטזי, קראק, אלכוהול או סמים אחרים. אין שום אזהרה מקדימה לכך.

יכול להיות שרק הוא לבדו יידע מה בדיוק הניע ועורר את הצורך העז והבלתי נשלט, אך גם יכול להיות שלא יהיה לו שמץ של מושג לגבי זה.

במשך למעלה מ-47 שנים, קיימת תוכנית ברחבי העולם, ועכשיו גם בישראל, באמצעותה מציעים דרך ייחודית לטיהור מרעלים שהרעיון המונח בבסיסה הוא שבריאות משמעותה לעזור לגוף לשחרר את שאריות הסמים מתוכו הפועלים כמעוררי אותו צורך עז להשתמש בהם שוב.

 

על מנת להצליח בתהליך הגמילה וניקוי הרעלים העמוק, יש להקפיד על הצעדים הבאים:

  • תוכנית מתואמת אישית של תוספי תזונה
  • תוכנית כושר מתונה
  • עלייה מדורגת במשך הזמן המוקדש לישיבה בסאונה בחום נמוך, מידי יום.
  • פיקוח בנושא תזונה, התעמלות, שתיית מים וזמן סאונה כמו גם שימת לב לכל תופעה שעולה וקשורה לתהליך.

 

צירוף זה נבחן והוכח כמייצר שטיפה וסילוק של שאריות סמים הנוטות להצטבר ברקמות השומן בגוף.

מצבורים אלו של שאריות סמים פותרים את התעלומה של ה"פתאומית והבלתי מוסברת" של השימוש החוזר בסמים, גם לאחר שנים של פיכחות.

כיוון שסמים נוטים להימשך ולהיקשר לשמנים, קשה להיפטר מהם. מחזור בדם הוא איטי ברקמות שומן ולכן מצבורי סמים אלו אינם מתנתקים בקלות עם השומן בגוף.

גם אם האדם הוא רזה, בכל זאת יש בגוף שומן בו מאוחסנים  סמים אלו.

 

כשנזקקים לשומן זה לצורך הפקת אנרגיה כמו במקרה של תרגילי התעמלות מאומצים או מתח גדול כמו בעת ריב, הגוף משתמש במאגר שומן זה – ומשחרר לזרם הדם גם את אותן שאריות סם. בזמן הזה, מספר אנשים ייתכן ויחוו דחף לקחת סם, מה שעלול להמם את הישג הפיכחות אותו השיגו בעמל רב גם לאחר חודשים או שנים.

 

לעשות את הטיהור בשיטה זו, כששאריות הסמים נשטפים מהגוף, משמעותו שיעור נמוך יותר של חזרה לשימוש בסם. לכן, השלמת שלב זה מלמדת על כך שהצורך, התשוקה העזה שלהם לסם פוחתת ככל שהסמים נשטפים מגופם.

מספר אנשים הצהירו שצורך עז זה נעלם לגמרי.

כהוכחה ליעילותה של שיטה טיפולית זו, טבעי למצוא כי אנשים מדווחים במהלך התוכנית כי הם חשים את השפעות  הסמים בהם השתמשו לפני חודשים או  שנים בעבר. התמדה בתהליך הטיהור מביאה לידי כל שהשפעות אלו נעלמות ובמקומן האדם מרגיש בהירות וצלילות יתר במחשבה ובנקודת המבט.

באופן זה אתה בונה אדם המסוגל להישאר פיכח, להיות פרודוקטיבי וליהנות  מהחיים. שלב ייחודי זה של טיהור הגוף הוכח כמרכיב חיוני בשיקום מסמים.

 

 סיכום ממצאי מחקר שנעשה עם אנשים המכורים לקוקאין

 

Precipitation of Cocaine Metabolites in Sweat and Urine of Addicts Undergoing Sauna Bath Treatment
Fifty-Seventh Annual Scientific Meeting, National Institute on Drug Abuse, College on Problems of Drug Dependency, 1995

Summary: Four subjects (three males and one female) admitted to a residential treatment program were selected for study. All met DSM-III-R Criteria for cocaine dependence and ingested cocaine by smoking. The duration of their use of the drug ranged from eight months to 18 years, and they reported cocaine use on over 75 percent of days in the month just prior to treatment. Three reported last use of cocaine within 48 hours of admission; one reported last use 25 days prior to program entry. Urine and sweat samples were collected from subjects every two to three days during detoxification and analyzed by fluorescent immunoassay. Cocaine metabolites were detectable in both sweat and urine of all subjects. Three of the four subjects showed a measurable increase in sweat or urine cocaine metabolite concentrations at the beginning of detoxification. Two subjects demonstrated negative urine samples prior to detoxification, but demonstrated the presence of metabolites when detoxification commenced

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב