דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לרכב על גבו של נמר בפרסום העסק 

מאת    [ 21/07/2013 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 6183 פעמים ]

מי כאן האריה?
לכל עסק/מוצר/שירות יש שוק ובו מתחרים. לפעמים בשוק יש שחקן ראשי חזק - שיכונה כאן "האריה" - מי שכל פעולה שלו מרעידה את השוק ומשפיעה על כולם ומי שרוב הלקוחות מחשיבים כמותג הטוב ביותר.
קוקה קולה בשוק המשקאות היא הדוגמה המיידית ל"אריה". אפשר לזכור את מעמדו פעם של "קפה עלית" בשוק הקפה הנמס או לחשוב על חברת HP בשוק המדפסות.
מי הם הנמרים?
לפעמים בצד ה"אריה" פועלים גם מספר נמרים עם השפעה חלקית על השוק. אם ניקח את שוק המדפסות כדוגמה: לצד האריה HP פועלים כמה נמרים כמו אפסון, לקסמרק ועוד. לפעמים שוק אינו נשלט ע"י שחקן ראשי חזק - כי אף מותג לא הצליח לצבור דומיננטיות מעל ומעבר למתחריו. את השחקנים החזקים והותיקים בשוק נכנה "נמרים" - אמנם לא בלעדיים, אבל בקומץ המשפיעים. דוגמה נוכחית לשוק של נמרים היא 3 המשווקים הסלולריים הותיקים (פלאפון, סלקום ואורנג').
איך האריה והנמרים משפיעים על הפירסום?
לרוב הם המפרסמים הגדולים ביותר עם "נתח קול" משמעותי והשקעה של סכומים גדולים במדיה. הלקוחות מחשיבים אותם כמותגים הטובים ביותר או הנפוצים ביותר. הם מהווים נקודת התייחסות לכל מהלך שיווקי בשוק.
לכן, למדיניות התימחור שלהם, ליחסיהם עם נקודות ההפצה ולאמירה הפרסומית שלהם יש השפעה על כל השוק.
איך להכפיל את הקול הפרסומי שלך?
כדאי לך לבחון את המסר הפרסומי של האריה או של הנמרים בשוק שלך. נניח שיש למוצר שלך יתרון כלשהו והמסר הפרסומי של המתחרים מאפשר להציג את העדיפות שלך. אם יש לך אומץ ומסר מתאים אפשר לרכב על גבם. במקרה כזה גם הפרסום שלהם עובד לטובתך במוח של הלקוחות הפוטנציאליים כי המסר שלהם מרים להנחתה למסר שלך. הדוגמא הבאה תמחיש את הענין.
לעלות על גבו של נמר...
בשנת 1995 עבדנו בשירות הפרסום החשאי עבור סאן אלקטרוניקס יבואנית הסורקים של Avision. אמנם חברה טייוואנית זו היתה היצרנית הגדולה ביותר בעולם של סורקים, אולם בישראל לא ידעו על כך והשוק נשלט ע"י אריה גדול בשם HP וסביבו כמה נמרים.
אחד הנמרים פרסם קמפיין מודעות בעיתונות שכותרתן (על רקע אדום) הכריזה "גם אם תסרוק את כל השוק לא תמצא הצעה טובה יותר". מודעת התגובה שיצרנו לסאן אלקטרוניקס הודיעה ללקוח (גם היא על רקע אדום): "סרקנו וכן מצאנו הצעה טובה יותר". מיד בכותרת המשנה הופיע הנימוק: "לסורקים של Avision יחס עלות/תועלת הטוב ביותר". הטקסט נימק והרחיב ואף הוסיף מבצע של קבלת קיט לסריקת שיקופיות חינם. לקוחות שחיפשו סורק לא יכלו להחמיץ את הדו-קרב, להתעניין גם במותג של סאן ולהעדיף אותו.

אריה שאג! מי לא יירא?
כשנתיים אחר כך עלה בעיתונות הכלכלית ובעיתוני מחשבים מסע פרסום של HP בכותרת: "חצי עולם סורק HP". המודעות הראו את כדור הארץ במבט מהחלל, סיפרו על המותג ששולט בשוק העולמי וניצלו את חוזקו של השם המוכר מתחום המדפסות. מאחר ש-HP החלה להשקיע בפרסום סורקים והגדילה את תשומת הלב הכללית לתחום ניצלנו במהירות את ההזדמנות. המודעה של סאן אלקטרוניקס הראתה תמונה אחרת של כדור הארץ מהחלל וענתה בכותרת: "...וחצי עולם סורק יעיל" וההמשך היה: "Avision סריקת מרץ למחשב שלך!". הקירבה בין הפרסומים עזרה מאוד למצב את סורקי Avision כמתחרים שווים או עדיפים לאלה של HP. היה אפילו מוסף מחשבים בעיתון כלכלי שפרסם את המודעות בדפים עוקבים... מה שהוביל להשוואות הרצויות לסאן ול...קיצור משך הקמפיין של HP בעיתונים.

איפה הם היום?
חברת HP עדיין משווקת סורקים בשוק הישראלי.
סאן אלקטרוניקס משווקת סורקים למשתמשים כבדים. מוצאים אותה בקלות בחיפוש בגוגל.
שירות הפרסום החשאי נסגר עקב פרישתו של ל. אחד השותפים.

את דוגמאות המודעות שהתפרסמו ניתן לראות בדף קופירייטינג ראש בראש באתר שלי.

חן נירן - קופירייטר למקרים קשים


050-4308958


www.chennirran.co.il


ניוזלטר חינמי בשם "סודות של קופירייטרים" שעוסק בקופירייטינג, פרסום וסוגיות קריאייטיביות נשלח לכל מי שמעביר אליי את פרטיי המייל שלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב