דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ובקשתם משם ואתחנן עג 

מאת    [ 19/07/2013 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1750 פעמים ]

ערש"ק נחמו נחמו, עמי--יאמר, אלהיכם, ואתחנן ע"ג

 

ובקשתם משם את-יהוה אלהיך, ומצאת

 

שבת נחמו, הנקראת ע"ש הפטרת השבת שלאחר יום חורבן ביהמ"ק, הינה תחילתה של תקופת שבעה שבועות של נחמה.נחמה אשר מנחמנו הקב"ה על חורבן ביהמ"ק.למעשה הנחמה איננה רק נחמה עבורינו עם ישראל, הנחמה הינה גם נחמה בה מתנחם הקב"ה על חורבן ביתו.חורבן בית שאכן נעשה ע"י הקב"ה, על כן הקב"ה מנחמנו.הסיבה לחורבן זה הינה בגין מעשינו כבניו של הקב"ה, על כן הנחמה הינה גם בעבור הקב"ה, בחינת שובו אלי ואשובה אליכם, אמר יהוה צבאות.המשכו של הפסוק, שואלים בני ישראל ואמרתם, במה נשוב. 

אומרת התורה בפרשתנו, ואתחנן, ובקשתם משם את-יהוה אלהיך, ומצאת.ד' תנאים נאמרו בפסוק זה, תנאים אלו הם אשר יביאו לידי נחמו נחמו, עמי.הראשון  ובקשתם, היינו יש צורך בבקשה, התנאי השני, בקשה זו צריך שתהיה  משם, השלישי יש לבקש  משם את-יהוה אלהיך, התנאי הרביעי הינו  ומצאת.המשכו של הפסוק מבאר את ד' התנאים, כי תדרשנו, בכל-לבבך ובכל-נפשך.

התנאי הראשון  בקשתם.בקשה מקורה בחוסר.בהכיר האדם את אשר היה, יידע את אשר נגרע ממנו, חסר לו, אזי יבקש.

תנאי שני  משם.שם משמעותו, המקום השורשי, המקורי.מקום נטול כל השפעות חיצוניות.ממקום זה צריך האדם לבקש.אומרת התורה בפרשת שמע ישראל, פרשת קבלת על מלכות שמים, ואהבת, את יהוה אלהיך, בכל-לבבך ובכל-נפשך, ובכל-מאדך.קבלת על מלכות שמים, אהבת ה', איננה תלויה בדבר, שכן פירשו חז"ל בכל נפשך, אפילו נוטל את נפשך.היינו אהבת ה' אינה נובעת ממעשה זה או אחר, אהבת ה' מקורה באמונה כי-צדיק יהוה אלהינו, על-כל-מעשיו אשר עשה.שם הינו מקור האמונה.  

התנאי השלישי, את-יהוה אלהיך.יש לדעת את מי אתה מבקש, ממי אתה מבקש.

התנאי הרביעי הינו ומצאת, מציאת דבר איננה גילוי דבר.גילוי/ התגלות הינו דבר המופיעה מאליו. מצאת, ענינו, עליך למצוא בבחינת יגעת ומצאת תאמין.

חשיבות העשיה, החיפוש , הבקשה צריך שתא משם.משה רבינו בדברו אל פרעה אומר לו וגם-מקננו ילך עמנו לא תשאר פרסה כי ממנו נקח לעבד את-יהוה אלהינו ואנחנו לא-נדע מה-נעבד את-יהוה עד-באנו שמה.גם ההורג נפש בשגגה, אומרת התורה, ואשר לא צדה והאלהים אנה לידו ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה.כן דבר ה' הינו ונעדתי שמה לבני ישראל ונקדש בכבדי.

מעשי האדם צריך שמקורם יהיו משמה, מקום זה הינו,שורש אמיתת האדם.

 

בעשות ד' תנאים אלו, ממקורם, משמה, נבוא לידי כי אל רחום יהוה אלהיך, לא ירפך ולא ישחיתך;

בהיות מעשיך משם אזי נבוא לדברי הנביא מלאכי, ובחנוני נא בזאת אמר יהוה צבאות  אם-לא אפתח לכם את ארבות השמים והריקתי לכם ברכה עד-בלי-די.

בהכיר האדם מעשיו אשר גרמו לו לחוסר, יבקש מילוי החסרון, בקשה אמיתית הבאה מעומק השמה שלו.ביודעו מי הממלא חסרונו יידע ממי לבקש, גם לאחר כל זאת עליו לייגע כדי למצוא, מבטיחו הקב"ה בחנוני אם לא תגיע לידי ומצאת.

 

ובקשתם משם

שבת שלום

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב