דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי צריך בכלל מסנן קרינה וקרם הגנה? 

מאת    [ 17/07/2013 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 1869 פעמים ]

קיץ. זמן להשתרע על החוף, לטבול במים הצוננים ולבלות שעות ארוכות בשמש. לפני שאתם יוצאים אל החול החם הלבן וחושבים לעצמכם אם להשתמש בקרם הגנה, כדאי שתדעו כמה דברים על הקרם החשוב הזה. האם אתם יודעים איזה קרם הגנה לרכוש? 15 SPF? SPF 30? מה דעתכם על 45?
איך לחסום את הקרניים המסוכנות של השמש ובמה להשתמש? ומה עם עמידות במים?

אם אתם מבולבלים מהמספרים והסוגים השונים של קרם ההגנה, ברוכים הבאים למועדון. כולנו, כך נראה, כל כך מבולבלים על ידי מסנני קרינה, שלפעמים אנחנו בסופו של דבר, גם לא משתמשים בהם. אדם מבוגר צריך להשתמש בקרם הגנה כך שהוא מכסה את הזרועות, הרגליים, הצוואר והפנים. אם גם אתם משתמשים גם בדוחה חרקים או קרמים אחרים, מירחו קודם כל את קרם ההגנה.

כדי לעזור לכם לבחור את המוצרים המתאימים ביותר לצרכים שלכם, מסומנים מסנני הקרינה עם מספרי SPF. SPF הוא קיצור של "גורם הגנה מפני שמש" ומתייחס ליכולתו של קרם ההגנה להגן על העור מפני כוויות שמש. השתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של לפחות 30. מספר מקדם הגנה מתייחס בפועל לכמה זמן לוקח לעור להשרף, עם קרם ההגנה, בהשוואה לעור ללא הגנה.

קרני האולטרה סגולות של השמש יכולות להיות מחולקות לשני סוגים: UVA ו-UVB. קרני UVA אינן נספגות על ידי האוזון - הן חודרות עמוק לתוך העור שלנו והם אחראים במידה רבה להזדקנות מוקדמת של העור. קרני UVB נספגות באופן חלקי על ידי שכבת האוזון ומשפיעים בעיקר על פני השטח של העור ואלה גורמות לכוויות שמש.

מספר SPF מתייחס בעיקר להגנה מפני קרני UVB. עם זאת, קרם ההגנה שלכם צריך להגן מפני שניהם: UVA ו-UVB. קרינת UVA חודרת את העור שלך באופן עמוק יותר מאשר קרינת UVB ומייצרת רדיקלים חופשיים התוקפים את הקולגן (רקמת חיבור) של שכבות העור העמוקות יותר שלכם, כמו גם את כלי הדם. בנוסף, רדיקלים חופשיים יכולים לגרום נזק לדנ"א שלכם ולהפריע לתגובה החיסונית של הגוף שלך.

כאשר קרני UV פוגעת בעור שלנו, הן גורמות לשינויים, כולל מוטציות ב-DNA שלנו. מוטציות אלה משפיעות על המערכת אשר דואגת לחלוקת התאים ב-DNA שלנו ועלולה לגרום לסרטן. המומחים טוענים, כי ככל שהעור שלכם יותר חשוף לשמש, גדול יותר הסיכון לפתח בעיות עור.
מסנני קרינה עובדים על ידי קליטה והשתקפות של קרני UV ומונעים מהם לחדור לעור שלכם. כל הילדים מעל 6 חודשים וכל המבוגרים צריכים למרוח קרם הגנה. אם יש לכם ילד מתחת לגיל 6 חודשים, אתם לא צריכים לחשוף אותו או אותה לשמש. אנשים בהירי עור, במיוחד אלה עם שיער אדמוני או בלונדיני, נמצאים בסיכון הגדול ביותר של קרינה.
זכרו, השימוש בקרם הגנה לבדם לא ימנע את כל ההשפעות המזיקות האפשריות של השמש.

אז איך בכל זאת אפשר גם ליהנות וגם להשמר?
- לא להחשף לקרני השמש, במיוחד בין השעות 10:00-16:00, כאשר אור השמש וקרני ה-UV, הם החזקים ביותר. לחפש צל, אבל להיות מודעים לכך ששימשייה בחוף הים, עץ או צל אחר, לא יכולים לחסום את כל קרני UV, אשר חוזרות אלינו, גם מכיוון שהחוף הוא לבן.
- גם בימים מעוננים, אתם נמצאים בסיכון ולכן אתם עדיין צריכים למרוח קרם הגנה.
- אם אתם חייבים להיות בחוץ בשמש, דאגו לכסות את הגוף עם חולצה רפויה, עם שרוולים ארוכים ומכנסיים, כדי להגן על העור שלכם. לחבוש כובע עם שוליים של ארבעה ס"מ, כדי להגן על הפנים, הראש, הצוואר והאוזניים.
- להרכיב משקפי שמש החוסמות גם קרני UVA ו-UVB. משקפי שמש שעוטפות את העיניים שלכם הם הטובים ביותר, מכיוון שהם חוסמים את קרני ה-UV מהצדדים.
- למרוח כמות מספקת של קרם הגנה עם SPF של 30 לפחות ואחד אשר מציע הגנה מפני שניהם UVA ו-UVB (ספקטרום רחב). מירחו את קרם ההגנה 15 עד 20 דקות לפני החשיפה לשמש ומירחו שוב בכל כמה שעות או בתדירות גבוהה יותר, אם אתם שוחים או מזיעים. אל תשכחו גם להגן על השפתיים עם משחה או שפתון, שגם הם מכילים מסנן קרינה עם SPF של 30 או יותר.

לפרטים נוספים על שמירה על העור: www.notza.co.il


 


מאירה לב -


כותבת ועורכת מאמרי שיווק
מתרגמת עברית/אנגלית
כתיבה יצירתית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב