דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגדל ספירולינה בבית 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 12239 פעמים ]

אצת הספירולינה היא צמח מים קטנטן, ושייכת למשפחת המיקרו-אצות. מכילה 65% חלבון מלא, עשירה בבטא קרוטן, ברזל, וחומצת השומן GLA החיונית. היא מציעה פרופיל מרשים של ויטמינים, מינרלים ומיקרו אלמנטים. מחקרים מדעיים מראים יתרונות בריאותיים יוצא דופן. אם אתם מעוניינים לגדל ספירולינה בבית, תוכלו לעשות זאת בשמירה על מספר עקרונות פשוטים.

כמו אצות מים מתוקים רבות, לספירולינה מגוון רחב של PH של שבו הוא יכול לצמוח. PH היא רמת החומציות של המים, PH נמוך- המים "חומציים" ובPH גבוה- המים "בסיסיים". למעשה, ניתן לגדל ספירולינה מתוך מגוון רחב של PH מ 3.5 ועד מעל pH של 11. ניתן להגיע למים עם PH גבוה מאוד, מבלי להשתמש בציוד מעבדה מקצועי, ובמים כאלו רק ספירולינה טהורה יכולה לגדול, ולא אצות אחרות. בזמן גידול הספירולינה אנו שואפים כי רמת הPH במים תהיה תמיד מעל 10. נתון זה מאפשר לנו לשמור על בטחון כי במים שלנו גדלה רק ספירולינה ולא פלש לתוכה גורם זר. כך אנו שומרים על בטיחות הגידול. כדי לקבל את רמת הPH הגבוהה אנו יכולים להשתמש בסודה לשתייה. את הסודה קל להשיג ובמחיר שווה לכל נפש, מה גם שהיא בטוחה למאכל. את רמות החומציות מומלץ למדוד באמצעים מדויקים ולשם כך תזדקקו למד חומציות דיגיטלי. אנו לא ממליצים על ניירות לוקמוס למדידה מכיוון שהם אינם מדויקים.

מה הלאה? אנחנו צריכים לדעת מה הטמפרטורה האידיאלית לגידול ספירולינה. ספירולינה גדלה במיטבה ב 30-32 מעלות צלסיוס. מעל ל38 מעלות האצה שלכם יכולה להינזק. הסביבה היציבה של האקווריום הביתי יכול לשמור על טמפרטורה יציבה יחסית. בזמן הגידול חשוב כי הספירולינה שבתוך האקווריום תהיה בתנועה מתמדת, כך היא נחשפת באופן שווה לכמות אור שמש ולאוויר. הפתרון המומלץ כדי לשמור על התנועה הוא שימוש במשאבת בועות קטנה כפי שמשתמשים לאקווריום עם דגים.

על מיקום האקווריום כדאי לחשוב לפני תחילת הגידול. הציבו את האקווריום במקום בו תהיה לכם נגישות, אך בו בזמן שהספירולינה תקבל כמה שעות של שמש ישירה מדי יום. בישראל חלונות לכיוונים מזרח, דרום ומערב מספקים מספיק שמש, כך שהספירולינה תוכל לגדול על אדן החלון. הספירולינה מאוד אוהבת שמש ולכן כמה שיותר שמש היא תקבל כך היא תגדל יותר מהר.

הגידול של הספירולינה אורך בין 2- 4 שבועות, תלוי בגודל האקווריום ובכמות השמש אליה הספירולינה נחשפת. בשלב זה הספירולינה תגיע לצפיפות גבוהה במים, ותוכלו לסנן לעצמכם כמות של ספירולינה ולאכול ממנה. מרגע שיש לכם ספירולינה בבית תוכלו לאכול ממנה ללא הגבלה, הספירולינה תחדש את עצמה. את הסינון עושים עם בד סינון מיקרוסקופי מיוחד. גודל החורים בבד זה הם בין 40 ל50 מיקרון והם מאפשרים למים צלולים לעבור, כך שרק ספירולינה טהורה נשארת על גבי הבד. חשוב שהבד יהיה איכותי. 

זה הכל. עברנו על הבסיס הנדרש לגידול של ספירולינה בבית. ההשקעה ההתחלתית תעשה ברכישת הציוד לאקווריום, הדשנים לגידול הספירולינה, והספירולינה ההתחלתית. לאחר מכן גידול הספירולינה שלכם יהיה בעלויות נמוכות ותוכלו לאכול ספירולינה מדי יום.

תם ורד
מקים"גרין ספירולינה"
www.greenspirulina.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב