דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקיץ הזה, פשוט תשחו! זה יעשה לכם נהדר, מבטיחים 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 3650 פעמים ]

בקיץ הזה, פשוט תשחו! זה יעשה לכם נהדר, מבטיחים

אין פעילות גופנית מושלמת יותר משחיה בקיץ, או בכלל, פעילות גופנית בקרבת מים. מעבר לאלמנט התראפויטי הנפשי ששהייה בקרבת מים מספקת לגוף האדם, יש בצינון המתמשך הזה של הגוף תוך כדי פעילות גופנית, סוג של יתרון שקשה להתעלם ממנו בעיקר בימים החמים. ד"ר אסנת רזיאל לוקחת אתכם צעד אחר צעד בעולם פעילויות המים.

 

מתי הכי כדאי לשחות?

ובכן, שעות הבוקר הן המומלצות ביותר, מכמה סיבות. ראשית, נתונים סטטיסטיים שכבר הצטברו בעניין מוכיחים כי אנשים המתאמנים בבוקר, פחות נוטים "לבטל" את האימונים המתוכננים שלהם מאלו המתאמנים בסוף היום.

מרבית הבריכות בארץ נפתחות בשעות הקיץ כבר משעות הבוקר המוקדמות ביותר, זו לא רק הזדמנות מצוינת להוסיף אימון קיץ מרענן בדרך ללוח הזמנים העמוס שלכם, אבל לא רק- בהקשר של שחיה, מעטים יודעים כי זוהי השעה בה תשיגו יותר מן האימון שלכם.

הגעה לבריכה לשחייה בשעות הצהריים או הערב, כאשר חומו של היום כבר הצטבר בה, משולה להגעה לחדר כושר ללא מזגן. הגוף שלכם נדרש למאמץ לצנן את עצמו עוד בטרם "התחלתם לעבוד". כך גם לגבי המים. הטמפרטורה הנמוכה של המים בבוקר בהשוואה לשאר שעות היום, מסייעת לצנן את הגוף, עומס החום הכבד של היום עדין לא ניכר בסביבת האימונים שלכם, קרי הבריכה, אימון השחייה שלכם יהיה לפיכך הרבה יותר אפקטיבי.

נקודה נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת: הבריכות הפתוחות מביאות איתן גם חשיפה לשמש, זו בתורה נהדרת וחושפת אתכם לשפע ויטמיןD , אך, חשוב להקפיד לסיים את השחייה היומית בבריכה פתוחה עד השעה עשר בבוקר על מנת להימנע משעות הקרינה הקשה של השמש.

באיזה סגנון הכי כדאי לשחות?

כל סוגי השחייה המוכרים טובים לכם בהנחה שאתם נמצאים בכושר גופני טוב. חתירה היא הסגנון המומלץ והקל ביותר, ילדים בעיקר, מצליחים ללמוד אותו בשל העובדה שהוא סגנון פשוט. מרגישים שאינכם בנויים לשחייה מואצת, נסו את אחד הסגנונות האחרים, גב או חזה. הם נחשבים ל"רגועים" יותר ויתכן שהם יכולים להיות הסגנון המתאים לכם.

כמה פעמים בשבוע כדאי לשחות?

אין מתכון קבוע לכמות הפעמים המומלצת לביצוע פעילות גופנית. אם אתם נמנים אם אלו השוחים כל השנה ואינכם מושפעים ממזג האוויר, סביר להניח שיש לכם שגרה משלכם בעניין. אם אתם מבקשים לנצל את הקיץ לצורך העניין, התשובה היא לפניכם, נצלו אותו עד תומו, הוא מסתיים הרבה יותר מהר ממה שחשבתם.

בגד הים- זה חשוב?

בהחלט. כאשר אתם מחליטים לשחות בצורה רציפה, חשוב לבצע את הבחירה הנכונה. לא מדובר כאן רק בבחירה אסטטית של "איך אנחנו נראים", אלא יותר בבחירה של נוחות. חשוב לבחור בגד ים לייקרה צמוד המפחית את החיכוך עם המים כמה שיותר ומשפר את הביצועים שלנו. דאגו לכך שאתם שוחים בנוחות וביעילות, ובחרו את בגד הים שישרת  אתכם בצורה הטובה ביותר למשימה.

וחוץ מלשחות? מה עוד?

גם אם השחייה כפעילות ספורטיבית אינה מדברת אליכם אבל אתם אוהבים להיות במים ולהתעמל, ובכן, תופתעו לגלות כי במרבית חדרי הכושר היום מציעים לכם את אותם החוגים שאתם אוהבים, אבל במים. החל משיעורי זומבה ואירובי מים ועוד. הקורסים שאתם אוהבים, עוברים בקיץ למים. יתכן שזה בדיוק מה שאתם מחפשים. בדקו בחדר הכושר שלכם, סביר להניח כי הפעילות הספורטיבית האהובה עליכם, קיימת גם בגרסת מים. אם כן, נגמרו התירוצים...פשוט הירשמו אליה.

שחיה היא פעילות נהדרת, היא לא רק מציעה אימון אירובי אלא שהיא מאמצת את מרבית שרירי הגוף הלוקחים בה חלק פעיל. לא בכדי שחיינים מנוסים נהנים מגוף חטוב יותר. גם אם לרשותכם עומד רק הקיץ, יתכן שמדובר כאן בתחילתו של סיפור של הקשבה לגופכם. קרוב לוודאי שגם אתם תראו תוצאות של שרירים מחוטבים יותר אם תתמידו בספורט הנהדר הזה וכמובן, תשמרו על תפריט של תזונה נכונה. אז למה אתם מחכים? עוד מעט סוגרים את הבריכה....

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב