דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה- לבד או ביחד? 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 860   [ נצפה 1982 פעמים ]

 

רבים מאתנו מתייחסים לתהליך הדיאטה כאל תהליך אישי, ייחודי לנו, ובעיקר פרטי במיוחד.   אתם כבר מכירים את ההחלטיות שלכם ש"היום אתם מתחילים..." אתם מרגישים את כל הרצינות הזו באוויר, אבל שוב, אתם לא מתייעצים, לא מספרים ובעיקר לא משתפים. אתם יודעים איך "לעשות" את זה ומבחינתכם, מעקב או קבוצת תמיכה ובכלל שותפות של כל גורם חיצוני שהוא, לא באה בחשבון. האם אתם טיפוס של לבד או ביחד במאבק במלחמה בהשמנת יתר? ד"ר אסנת רזיאל מסייעת לכם להחליט.

אם אתם קוראים בתמיהה את פיסקת הפתיחה של הכתבה הזו, אתם ככל הנראה משתייכים לזן האנשים הבטוחים, כי אין להם מה להרוויח מתהליך בו הם משתפים אחרים בניסיון שלכם לרזות. האם עצרתם פעם לחשוב מדוע?

מרבית האנשים אכן מתייחסים לתהליך הדיאטה כתהליך אישי ופרטי מאד. הם מוכנים להוציא הרבה מאד כסף על מוצרי הרזיה שיעילותם לא תמיד הוכחה מאשר לפנות לעזרה אנושית. כן, אנחנו משתפים את העולם בהודעה כללית של "התחלתי דיאטה", וחושבים שבזה מסתיים הפאן של התמיכה הציבורית שנקבל וזה בעצם המקסימום שאנחנו מוכנים לעשות ברמה של שיתוף האחר.

ההודעה הזו לסביבתנו נועדה להתריע בפני האחרים על שינוי סגנון החיים שלנו בתקופה הקרובה, או עד שנגיע למשקל היעד שלנו. אבל היא נועדה גם להשתמש באחר כסוג של קבוצת בקרה על ההישגים שלנו במהלך הדיאטה. "נו, כמה ירדת?" זהו השאלה שכולנו מחכות לה במפגש הבא של החברות הכי טובות. אבל האם נוכל להועיל לתהליך גם על ידי שיתוף האחר במסע ההרזיה עצמו? אם לעלות על משקל בפני אנשים אחרים כחלק מקבוצת הרזיה- לא זה לא בשבילכם, יתכן שאתם מחמיצים כאן הזדמנות מצוינת לשינוי של ממש.

אחד המאפיינים החזקים של אדם הינו הצורך להיות שייך. שייך לקבוצת גיל, לחתך אוכלוסייה ברור: נשואים, רווקים, עם ילדים או בלי, העדפה מינית וכן גם למקצוע ולהגדרה תעסוקתית מוגדרת וכך עוד ועוד.

במרבית חיינו אנו נמצאים בקרב מתמשך, גם אם לא מודע, במרוץ להצמיד לעצמנו סטטוס חברתי מסוים, ושיוך קבוע לקבוצה כזו או אחרת. אנחנו עושים במהלך התהליך הזה מאמצים אדירים להפוך לחלק מקבוצה חברתית שאנחנו חפצים להיות בתוכה ומשתמשים בכל היכולות החברתיות שלנו על מנת להפוך לחלק ממנה.

מדוע לכן בתהליך ההרזיה אנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות במיוחד בודדים מתוך בחירה בתהליך הזה? התשובה פשוטה, הפחד מכישלון בתהליך ההרזיה- מדובר בפחד משתק ממש. הכניעה לדפוסים אסורים ולהפסקת התהליך קלה יותר, כאשר אנחנו לא חלק מקבוצת ביקורת. היכולת שלנו "לוותר" לעצמנו זמינה הרבה יותר. איש אינו משגיח והאחריות על התהליך כולו, הצלחתו וכישלונו נעוצים בנו בלבד.

כאשר אנחנו לא חלק מקבוצת הרזיה, חובת הדיווח על הכישלון והפסקה התהליך פשוטים יותר. זה רק אנחנו, ואין צורך באי נעימות הכרוכה בהודאה בכישלון בפני קבוצה גדולה יותר של אנשים ולעמוד בפני מתן דין וחשבון.

האפשרות להצטרף לתהליך הרזיה כחלק מקבוצה זמינה או לפחות אל מול גורם אחד לו עלינו חבים חובת דיווח כגון דיאטנית מלווה, זמין היום לכולם:


    • דיאטנית אישית בקופות החולים- הפניה מרופא משפחה יכולה לייצר לכם כמה מפגשים בעלות כספית לא גבוהה ומעקב שבועי רציף ותפריט תזונתי תומך.
    • קבוצות הרזיה מבוססות אימונים ויעוץ תזונתי בחדר הכושר- מפעילים קבוצות כאלו בעיקר בתקופת הקיץ ומשלבים יעוץ תזונתי עם מאמן אישי להשגת תוצאות מיטביות.
    • אכלנים אנונימיים- גם כאן, יש אפשרות להצטרף לקבוצות תמיכה מהסוג המוכר בארצות הברית, לשתף ולהיות עם אנשים שיש להם את אותה הבעיה שלכם וללמוד מניסיונם.
    • דיאטנית אישית פרטית – יש היום מגוון של שירותי דיאטניות תומכות תהליכים אליהן ניתן להגיע באופן פרטי למי שאינו מעוניין ברישום פניה שכזו בשירותי קופת החולים ורוצה פרטיות מקסימאלית בתהליך.
    • קבוצות הרזיה פומביות כגון שומרי משקל וקבוצות הרזיה אלטרנטיביות פרטיות ברשת.

יש אלמנט תומך ומעודד מאד בלהיות קשר כחלק מקבוצת הרזיה. היכולת להעלות קשיים בתהליך, לקבל עידוד מאחרים לשמוע על קשיים בתהליך ולא להרגיש לבד בתוכו יכולים להיות יתרון אדיר. מרגע שמוותרים על מקום של אגו, ועל התחושה של פגיעות וחולשה בשיתוף בעיית ירידה במשקל עם האחר, ניתן לקבל יתרונות אדירים משיתוף אנשים בתהליך ההרזיה שלכם:


    • תמיכה ושיתוף בקשיים.
    • מעקב מסודר ושקילה מסודרת - אלו מסייעים ליצירת תחושת המחוייבות שלכם לתהליך ההרזיה.
    • עצות, טיפים ומתכוני תזונה - אנשי מקצוע מחזיקים בידיהם ידע מקצועי שלכם אין. הם יכולים ללוות ולייעל את מיקסום התהליך על ידי עיצות מקצועיות שנצברו מתוך ידע של שנים רבות בתחום.
    • העצמת תחושת ההישג בירידה במשקל כתוצאה מתגובות חברי הקבוצה, זה נכון גם לעליה במשקל במהלך התהליך , תגובות הקבוצה מהוות תמיכה להתגבר על רגעי משבר בתהליך.
    • ·         שימור מסגרת ההרזיה לאורך זמן. המחויבות הכספית שלכם לקבוצה או לדיאטנית יתנו את אותותיהם גם במשך הזמן בו תהיו מחויבים להתליך.

לבד או ביחד, לכל תהליך יש את היתרונות והחסרונות שלו, ואכן, כל אחד צריך לשאול את עצמו איזה תהליך מתאים לו יותר, אבל בעיקר, לבדוק את רמת המחויבות שלו לכל תהליך ולבדוק שהבחירה בתהליך אישי אינה מושפעת מחוסר רצינות אלא מתוך התאמה אמיתית של אופיו. ואם לא ניסתם עד עכשיו  להיעזר באנשים נוספים. אולי זה בדיוק הזמן להתחיל...

במלב"י ניתן לפנות ליעוץ אישי של דיאטניות ופסיכולוגים בעלי נסיון עשיר בליווי ותמיכה של ירידה במשקל ושימורו. כמו כן פועלות במלב"י מגוון קבוצות תמיכה לליווי התהליך של ירידה במשקל לאחר ניתוחים בריאטריים. ניתן לקבל מידע נוסף בטלפון: 03-7645444 או במייל: info@assia.co.il

לקריאה נוספת:

אתם לא לבד! קבוצות תמיכה במלב"י

מה תפקידן של קבוצות תמיכה לאחר ניתוח להרזייה

 

 

 

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב