דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילטיס- שגעון ההתעמלות הבריאה, עד כמה זה מתאים לכם? 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 4061 פעמים ]

החברות הכי טובות שלכן מוכנות להישבע שהתעמלות פילטיס שינתה את עולמן, והן אומרות את זה כבר לא מעט פעמים. עכשיו אתן ממש סקרניות כבר לבדוק את זה.

מה יש בפילטאטיס שהפכה בתוך שנים קצרות לאימון הספורטיבי המועדף ביותר על ידי נשים מקבוצות גיל שונות? כמה בעצם אתן יודעות על כך ומה השיטה הזו יכולה לעשות עבורכן? ד"ר אסנת רזיאל מרחיבה ומסבירה.


    • מהו פילאטיס?

פילאטיס היא שיטה לאימון גופני אשר מטרתה הסופית היא לשפר את היציבה של הגוף ואת תפקודיו היום יומיים. השיטה פותחה על ידי גו'זף פילאטיס, כבר בשנות השישים של המאה הקודמת, אך שימשה בעיקר רקדנים שנעזרו בה בכדי להימנע ולהחלים מפציעות מאמץ. הרקדנים מצאו במהרה את יתרונותיה לשיפור היציבה ותפקודיה באופן כללי ואימצו אותה כספורט מתחזק. בעשור האחרון, הפופולאריות שלה גואה בכל המגזרים והיא אומצה בהתלהבות דווקא בקרב נשים המתחברות אליו בכל חתכי הגילאים גם אם לא נהגו קודם לכן לעסוק בספורט.

הפילאטיס מאמנת את הגוף כך שיוכל להתגבר ביתר קלות על המטלות היומיומיות שלו מתוך עקרון מרכזי אחד: שימת דגש על שרירים מייצבים והארכתם. השרירים המייצבים הינם אותם שרירים הנמצאים עמוק מתחת לעור ואשר ממוקמים קרוב למפרקים, סביב חוליות עמוד השדרה וברצפת האגן. שרירים אלו אחראים לבידוד השפעות התנועה. הפילאטיס מדגיש בסדרת תרגילים את חשיבות האימון הספציפי שלהם ונותן מיקוד לטיפול בהם באופן יחודי.


    • שגרה מבורכת

הפילאטיס דורש הפעלת כוח רב באופן יחסי, עם מעט חזרות, בניגוד לאימון משקולות למשל בו יש נסיון לקצר ולהעצים את השרירים, הפילאטיס דוגל בהארכתם. אימון פילאטיס הוא שגרה של תרגילים שיש קשר של זרימה תנועתית בין האחד לשני, או לחלופין אימון ממוקד לשריר אחד באותו האימון בעצימות גבוהה.  

הפילאטיס מנסה לחזק את שרירי הליבה כמו למשל שרירי רצפת האגן או שרירי הבטן. השיטה היא רפטאטיבית, כלומר חזרתית אך בעצימות אימונית גבוהה. חלק גדול של תרגילי הפילאטיס מבוצע תוך כדי הקשתה של הגב. האימונים, על השגרה הכרוכה בהם משיגים בתוך זמן קצר את מטרות חיזוק השרירים והתוצאות לפי החיווים של המתאמנים והמתאמנות הם דרמטיות ופועלות גם בהקשר של חיטוב ומיצוק הגוף.

עקרונות מרכזיים באימוני פילאטיס


    • הפילאטיס מתייחס בכובד ראש למוקד הגב התחתון כמקור לתנועה נכונה בגוף האדם ופועל לחיזוקו.
    • מהירות התרגול, הגם שהוא יכול להיות מהיר, אינה הפקטור העיקרי- ביצוע התרגול באופן נכון והולם הוא הקובע. כך כל מתאמן בשיטה יכול להגיע לתוצאות טובות.
    • קצב האימון מותאם להתקדמות הקבוצה.
    • הארכת השרירים ולא קיצורם.
    • שימוש נכון בשרירים המייצבים, יביא להסרת הלחץ על עמוד השדרה ויאפשר חופש תנועה גדול יותר למפרקי הגוף.

 


    • הכול טוב ויפה, אבל האם זה גם מחטב?

 

ובכן, מסתבר שכן. מטופלות רבות מדווחות על תחושת מיצוק של הגוף כתוצאה מאימוני הפילאטיס. יש לתחושה הזו סימוכין גם בהרגשה וגם במראה המתאמנות. ניתן להבין מהיכן היא מגיעה: עבודה על כל יציבה, ושיפורה נותנים לכל מתאמנת תחושה נפשית טובה ותחושה פיזיולוגית של איסוף ומרכוז גופן, אלו בתורן, חיוניים לחיטוב הגוף שכן היציבה הנכונה, היא ראשיתו של תהליך החיטוב הזה שפעמים רבות מתחיל בפילאטיס ומוצא את עצמו ממשיך לתהליכים המשכיים כגון שמירה על אורח חיים בריא בהקשר התזונתי, בעיקר בשל תחושת ההעצמה והשיפור הנראה של המטופלות כתוצאה ממנו.

 

בשנים האחרונות, נדמה שאין ספורט נשי פופולארי יותר ממנו. מכונים ומדריכים פרטיים צצים מכל עבר. האימון הנוח יחסית, שעיקרו הוא קשב למטופליו, והוא מתאים את עצמו ליכולותיו מצא לעצמו אוזן קשבת בעיקר אצל נשים בכל חתכי הגילאים, צעירות ומבוגרות, אשר מחפשות אימונים מחטבים, שיש להן אפשרות להתמיד בהן גם אם הכושר הגופני ההתחלתי שלהן אינו גבוה.

 

הפילאטיס לפיכך מומלץ בהחלט כספורט משלים לשמירה על משקל תקין והופעה בריאה.

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב