דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות בריאותיים ברכיבה על אופניים 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 1963 פעמים ]

רכיבה על אופניים הפכה לספורט פופולארי במיוחד בשנים האחרונות בישראל, לפני שאתם מצטרפים לגדודי הרוכבים עם צי אופניים חדש ומדים בוהקים, ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מהם יתרונות הרכיבה על האופניים עבורכם ומסייעת לכם להחליט האם זה בשבילכם.

קשה להתעלם מנוף כבישי ישראל בשבתות בשנים האחרונות, אשר הפך עמוס ברוכבי אופניים. אתם יכולים לראות אותם מחלונות המכונית בבודדים או בקבוצות, מפלסים את דרכם בעליות, בנשימה קצובה ובנחישות. רוכבים על אופניים יוקרתיות יותר או פחות ולבושים בהתאם בחליפות הזעה.

מהם היתרונות הצפויים לכם מרכיבה על אופניים?


    • שיפור תפקוד לב ריאה. רכיבה על אופניים משויכת לקבוצת ענפי ספורט המאמץ האירובי. ככזו, השפעתה על הגוף מסייעת הן לשיפור תפקודי לב ריאה והן לפיתוח סיבולת ועמידה. פעילות אירובית, כבר הוכח, יכולה להפחית את הסיכון הטמון בכולסטרול גבוה, שומנים בדם, סוכרת ולחץ דם גבוה ולסייע לכם במלחמה בתוצאותיהם השליליות עלינו.
    • ירידה במשקל. כמו כל פעילות אירובית, גם הפעילות הזו יעילה במיוחד להתמודדות עם השמנת יתר. במינון נכון, מאמץ גופני אירובי שורף קלוריות. בהנחה שאתם נמצאים במשטר תזונה נכון, יתרונות הירידה במשקל יהיו ברורים לכם לאחר זמן קצר.
    • חיזוק השרירים ובנייתם. ברכיבה על אופניים אתם מחזקים שרירים רבים בגופכם, אשר בפעילויות אחרות אינם זוכים לאותו טיפוח מצדכם, מהטעם הפשוט, שאינכם עושים בהם שימוש מאומץ מדי במהלך שיגרה. רוכבי אופניים רבים יכולים להעיד על מיצוק ומיצוב גופם וירידה באחוזי השומן ועליה במסת השריר לאורך תקופת התמדה בספורט הזה.
    • הפחתת עומסים בזמן מאמץ גופני. לרכיבה על אופניים יתרון אדיר אשר נמצא במעט מאד ענפי ספורט אחרים: זוהי פעילות המתבצעת תוך כדי ישיבה. ככזו, העומס על מערכות הגוף הצריכות לשאת אותנו במהלך אימונים בענפי ספורט אחרים, אינו קיים. היתרונות הם פלוס עבורכם, בעוד שבענפי פעילות אחרים אתם חשופים לנזק כתוצאה ממאמץ או עומסים, פציעות רגליים או עומס על מפרקים, הרי שברכיבה על אופניים- כל היתרונות שבפעילות גופנית המבוצעת בישיבה עומדים לרשותכם. בהנחה שאתם מצוידים בציוד בטיחות נכון ורוכבים בסביבה בטוחה, תוכלו למקסם את כל היתרונות האלו על מנת להתמיד בספורט הזה.
    • הפגה ותחושת אוורור. זהו אחד מענפי הספורט הבודדים, בו הדינמיות של הפעילות, והתחושה שהוא מתקיים בכל רגע נתון במקום אחר, מסייעת מאד להיבט המנטאלי של ההנאה מהעיסוק בו. לא בכדי אתם רואים רוכבים המשלבים את הספורט הזה בטיולים ברחבי הארץ, הערך המוסף של ספורט בשילוב עם הנאה ממקום מטבע ומנוף, מסייע להתמדה בו ולתחושת הסיפוק הגדולה העולה ממנו.

אתם מתבוננים ברוכבים הרבים ושואלים את עצמכם, האם גם אני מסוגל לזה? נראה לכם מחלון המכונית שזה "גדול עליכם", ובכן. זוהי נקודה חשובה אבל אל תתנו לה להרפות את ידיכם. כמו בכל ענף ספורט, חשוב להיוועץ עם רופא המשפחה שלכם ולבצע בדיקות כשירות גופנית לפני שאתם מתחילים, אבל כלל מספר אחת בכל ספורט נותר גם כאן בעינו: התאימו את רמת המאמץ שלכם לכושר הגופני שלכם.

העובדה שאתם רוכבים על אופניים לא מחייבת אתכם בסוף השבוע הראשון לצאת למסע מפרך ברכיבה ברמת הגולן, גם פארק שטוח מישור ליד ביתכם או נסיעה זהירה ברחובות הסמוכים למקום מגוריכם יכולה להיות התחלה טובה. אז למה אתם מחכים? תתחילו לדווש ולפדל, היתרונות הבריאותיים מחכים לכם כבר מעבר לדלת.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב