דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנותח, מישהו מטפל בך? 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1959 פעמים ]

 

לא קל לשמור על תזונה נכונה אחרי ניתוח בריאטרי. כדי להימנע מהשמנה חוזרת ומחסרים תזונתיים, ההתאחדות האנדוקרינולוגית יצאה עם הנחיות חדשות לטיפול רב-תחומי על מנת לעזור למטופלים לשמור על הבריאות שלהם לאורך זמן

 

ההתאחדות האנדוקרינולוגית (Endocrine Society) פרסמה לאחרונה הנחיה המדגישה את הצורך בניהול אנדוקרינולוגי ותזונתי של מטופלים לאחר ניתוח בריאטרי, כולל אנשים עם סוכרת.

ההנחיה נבנתה על ידי צוות בראשות ד"ר דייויד הבר, מרצה לרפואה ומנהל המרכז התזונתי ב- University of California בלוס אנג'לס. ההנחיה מתמקדת בתקופה שלאחר הניתוח ובהתמודדות עם הניתוח בטווח הארוך.

"לאור מספרם הגדול של האנשים העוברים ניתוחים בריאטריים, חשוב שאנדוקרינולוגים והרופאים המטפלים יקבלו ידע על הטיפול באנשים אלה, לאחר הניתוח", אמר הבר ל-Endocrine Today. "קיים אצל מטופלים אלה סיכון להשמנה חוזרת, אם לא ישתתפו בטיפול התנהגותי ותזונתי מתמשך, בטווח הארוך".

גישה מבוססת צוות

הבר אמר כי מספר האנשים, שעוברים ניתוחים בריאטריים גדל בעשרים השנה האחרונות, והניתוח השתנה לאור הטכנולוגיה החדשה שהופכת אותו לפחות פולשני וקל יותר. עם זאת, לאחר הניתוחים הלפרוסקופיים החדשים יותר, ישנם מקרים רבים יותר של עלייה במשקל לעומת ניתוחי מעקף הקיבה המסורתיים.

"אחת ההמלצות העיקריות בהנחיה החדשה היא הצורך בצוות רב-תחומי שיפקח על הצרכים המתמשכים של המטופלים לאחר הניתוח", אומר הבר. "לא כדאי שהמנתחים לבד יהיו אחראים על כך. הצוות הרב-תחומי יכלול פסיכולוגים, תזונאים ואנדוקרינולוגים שיעריכו את מצב המטופל, היות שלכל מטופל יש בעיות אחרות".

"ההמלצה הראשונה היא כי הגישה הרב-תחומית תכלול ליווי תזונתי, פעילות גופנית מוגברת, שינוי התנהגותי וטיפול תרופתי. במקרים של עלייה קיצונית במשקל, הצוות ישקול מגוון אפשרויות, ביניהן ניתוח נוסף", הבר מסכם.

תזונה וניטור לאחר ניתוח

בנוסף, ההנחיה ממליצה למטופלים לצרוך 60-120 גרם חלבון ביום ולקבל תוספי ויטמינים ומינרלים, במיוחד לאנשים שעברו ניתוח כגון מעקף קיבה, שגורם להפחתת הספיגה. עוד אמר הבר כי מטופלים אלה יצטרכו ליטול תחליפי B12 כל חייהם, כמו גם תוספים של ויטמין D וסידן, זאת לטובת שיפור בריאות העצם.

המטופלים צריכים לעבור ניטור מעבדתי קבוע, כדי לקבוע אם יש להם חסרים תזונתיים מיקרו או מקרו. הניטור יכלול בדיקות גלוקוז, קריאטינין, אלבומין ואלקטרוליטים לכל המטופלים. מטופלים שעברו ניתוח מעקף קיבה, הטייה ביליאופנקראטית או מעקף תריסריון יצטרכו לבדוק גם ברזל, ויטמין B12, חומצה פולית, ויטמין D וסידן, בין השאר.

כאשר מנטרים אנשים עם סוכרת מסוג 2, ההמלצה החדשה היא שה- HbA1cשלהם יהיה 7 או פחות, עם גלוקוז בצום של 110 או פחות. בנוסף, הצוות מציע שהרופאים והאחיות המטפלים יקבלו מידע לגבי היעדים הגליקמיים של המטופלים והשימוש בנוזלי אינפוזיה נטולי דקסטרוז ומופחתי סוכר. מטופלים עם סוכרת סוג 1 יצטרכו לקבל אינסולין במהלך שהותם בבית החולים. ובנוסף, לאחר הניתוח יש להמשיך בטיפול מפחית שומנים עד להגעה ליעד הרצוי.

"אף אחד מהניתוחים הבריאטריים האלה איננו מרפא את ההשמנה", אומר הבר, "אלה הם כלים שיעזרו לאנשים עם השמנת יתר קשה להתמודד עם המחלה שלהם. מטופלים אלה חייבים להמשיך לקבל ליווי תזונתי למשך כל חייהם".

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב