דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקטנת חזה וניתוח הרזיה: מה עושים קודם? 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 1743 פעמים ]

הקטנת חזה וניתוח הרזיה: מה עושים קודם?

 

מחקר שבדק שביעות רצון בקרב נשים, שעברו ניתוח הקטנת חזה לפני הירידה במשקל, מצא כי הן היו מרוצות מהתוצאות. אבל מה הן המליצו לחברות שלהן, שעמדו לעבור את שני הניתוחים?

 

ירידה דרמטית במשקל גורמת לעודפי עור ורבות משפיעה גם על מראה החזה הנשי. נשאלת השאלה בעבור נשים בעלות משקל יתר, המבקשות לעבור ניתוח הרזיה וניתוח הקטנת חזה, איזה מהניתוחים כדאי לבצע קודם ומה ההשלכות של כל אחת מההחלטות.

מחקר שפורסם בספטמבר 2011 במגזין Plastic and Reconstructive Surgery, כתב העת הרפואי הרשמי של התאחדות הפלסטיקאים האמריקנים (ASPS), ממליץ כי על מנת לקבל תוצאות טובות יש להתחיל בירידה במשקל  ורק לאחר מכן ניתוח הקטנת חזה.

למרות שיש יתרונות גם להקטנת החזה לפני הניתוח הבריאטרי, הנשים עלולות להתאכזב ממראה החזה שלהן לאחר ירידה גדולה במשקל.  "לכן, כדאי להמליץ למטופלות ששוקלות לעבור ניתוחים בריאטריים לעבור את הניתוח הזה לפני ניתוח להקטנת חזה", כך מסבירים ד"ר ג'פרי א. גוסנוף, חבר התאחדות הפלסטיקאים האמריקנית ועמיתיו מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר.

מרוצה מהחזה שלך?

החוקרים ניתחו את שביעות רצון המטופלות ותוצאות אחרות בקרב נשים שמנות, שעברו ירידה של יותר מ-23 קילו ממשקלן. השמנת יתר מוגדרת כמדד מסת גוף של 30 או יותר, וממוצע מדד מסת הגוף של משתתפות המחקר היה כ-54. למעט אישה אחת, כולן היו זקוקות לניתוח בריאטרי כדי לרדת משמעותית במשקל.

הנבדקות נחלקו לשתי קבוצות מחקר:  15 נשים, שעברו הקטנת חזה לפני הניתוח הבריאטרי, ו-14 נשים, שלא עברו ניתוח הקטנת חזה לפני הירידה הגדולה במשקל. כל הנשים שעברו הקטנת חזה חשבו כי החזה שלהן נראה טוב יותר אחרי הניתוח. בנוסף לכך, רובן הרגישו שהן מסוגלות להתעמל טוב יותר ולרדת במשקל בכוחות עצמן לאחר ניתוח להקטנת חזה. עם זאת, כל 15 הנשים היו זקוקות לניתוחים בריאטריים כדי לשמור על יעדי המשקל שלהן. לאחר הניתוח הבריאטרי החזה קטן עוד.

ניתוחים בריאטריים בשל השמנת יתר עלולים להשפיע על מראה החזה כתוצאה מעודפי עור או שינויים אחרים. 86 אחוז מהנשים, שעברו הקטנת חזה, חשבו כי החזה שלהן נראה פחות טוב אחרי הירידה במשקל. כמחציתן תכננו לעבור ניתוח נוסף כדי לשפר את מראה החזה שלהן. האחרות אמרו כי היו עוברות ניתוחים נוספים, אילו היו ממומנים על-ידי הביטוח.

"המלצה שלי, קודם תרדי במשקל"

לאור היתרונות  של הקטנת החזה, כולל הקלה בתסמינים קשים, רוב הנשים לא התחרטו על החלטתן לנתח את החזה לפני הניתוח הבריאטרי. עם זאת, כשהן יעצו לחברות הן אמרו כי היו ממליצות לרדת במשקל לפני ניתוח הקטנת החזה.

מבין הנשים שלא עברו הקטנת חזה, 71 אחוז הרגישו כי החזה שלהן נראה רע יותר אחרי הניתוח הבריאטרי. מחציתן תכננו לעבור ניתוח הקטנת חזה, ואילו השאר אמרו שהיו עושות את הניתוח אילו היו יכולות להרשות לעצמן.

לפי התוצאות החדשות, נראה כי רוב הנשים אינן מרוצות ממראה החזה שלהן לאחר ירידה במשקל, בין אם הן עברו ניתוח להקטנת חזה לפני הניתוח הבריאטרי ובין אם לאו.

ד"ר גוסנוף ועמיתיו  אומרים כי לנשים, המועמדות לשני הניתוחים, כדאי לשקול לעבור קודם את הניתוח הבריאטרי. בעוד שלניתוח הקטנת חזה יש יתרונות, כולל ירידה בכאבים ויכולת להתעמל, המראה הסופי של החזה יהיה ככל הנראה טוב יותר אם עושים את ניתוח הקטנת החזה לאחר הירידה במשקל. החוקרים מסכמים, כי "חשוב לשקול את כל האפשרויות האלה ולספק לאותן נשים עם משקל עודף, הרוצות לעבור ניתוח הקטנת חזה לפני הירידה במשקל, תכנית טיפול אישית".

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב