דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגישו נגדי תביעה מה עושים 

מאת    [ 14/07/2013 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 3207 פעמים ]

בוא נעשה סדר

מאימים עליכם בתביעה, אתם כבר עם היד על המובייל מתקשרים לעורך דין, אתם רואים שחורות וכבר מדמיינים איך באים ומוציאים לכם את הכסף מהכיס, התקשרתם כבר לכול מי שהיה מעורב בסיפור, סיפרתם לו כי "ההוא" הכריז כי הוא עומד לתבוע אתכם ואתם שואלים: ואתה זוכר? ונכון שככה הוא התנהג? ונכון שלא היה מגיע לו? ונכון שהוא אמר ככה? וככה אתם נכנסים לסרטים כאילו כבר מחר מגיע התביעה מבית המשפט ואתם או הולכים לכלא או הוצאה לפועל מגיעה אליכם הביתה.

 אז תדעו שלא ככה הדברים!

כמי שנותן ייעוץ עסקי במגוון תחומי העסקים, "איימו עליכם בתביעה" נסו להגיע לפשרה, על  תתבססו על האגו האישי שלכם, על תחשבו שאם תבקשו פשרה מהצד השני זו פחיתות כבוד שלכם, פשוט בכדי למנוע כאבי ראש, מתח, אנרגיה, בזבוז זמן, תשלום לעורך דין, מריטת עצבים, עדיף לסגור עניין גם אם אתם רק חצי אשמים. ואם לא צלח לכם והפשרה נראית לכם "עסקית" לא נכונה, אזי "שחררו" לא נורא באולמות בית המשפט יש מיזוג ואפילו מזנון ששותים בו קפה ואוכלים מאפה. אבל גם ככה לא תגיעו כול כך מהר לאולמו של השופט. שהרי עם אתם לא הצלחתם להגיע לפשרה בית המשפט ישלח אותכם קודם לבורר בכדי שתנסו להגיע לפשרה, ואם אצל הבורר לא הגעתם לפשרה אז כבר בתחילת הדיון הראשון יבקש מכם השופט או השופטת לצאת החוצה, לנשום אויר, לעשן סיגריה (במקום המותר לעישון) ולנסות להביא פשרה אל שולחן בית המשפט. וגם אם לא הצלחתם אחרי אויר ואחרי סיגריה ואחרי ויכוח מחוץ לאולם המשפט לא הגעתם לפשרה, אזי השופט הוא זה שינסה עכשיו להביא אותכם לפשרה!

 זוכרים את האיום של "אני אגיש נגדך תביעה" הנה עברה שנה ואתם עדיין בניסיון ללכת לפשרה.

כ יועץ עסקי אני יכול להמליץ או לא להמליץ לכם לסכם את נושא השיפוט בהסכמים בסעיף של "והיה ויתגלו חילוקי דעות" את הליך הבוררות בהסכם שאתם חותמים עליו. למעשה להסכם הבוררות מתנהל בזמן קצר יותר ממה שמתנהל תיק בבית המשפט אבל  פסק הבורר חלוט ואין יכולת לערער עליו, בתי המשפט בישראל שלום, מחוזי ואפילו עליון נוטים לאשר הסכמי בוררות כחותמת גומי לפעמים. לעומת זאת כ-יועץ אסטרטגי אני רוצה שתהיו ערים לכך כי בהחלטתכם ללכת לבית המשפט תמיד עומדת לזכותכם יכולת הערעור בערכאה גבוהה יותר. וזה גם מתאים למי שרוצה למשוך זמן.

לפיכך ההמלצה עם לחייב הסכם בוררות בחוזה שנכרת הוא טוב או רע הייתי אומר הכול בנסיבות.

בחזרה לאותו בעל עסק שאוים בתביעה הדרך עד לפסק דין עוד ארוכה והפשרה יכולה להגיע בכול רגע מתהליך המשפט, מקסימום יפסוק בית המשפט את החלטתו והיה ואי צדק נעשה על פי ראייה של התובע או הנתבע דרכו פתוחה לטיול נוסף במסדרונות בית המשפט.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב