איך לשחרר שיפוט עצמי כדי לשחרר אכילה רגשית ומנגנוני התמודדות נוספים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לשחרר שיפוט עצמי כדי לשחרר אכילה רגשית ומנגנוני התמודדות נוספים 

מאת    [ 14/07/2013 ]
מילים במאמר: 421   [ נצפה 1435 פעמים ]

 
 

הדרך הקלה ביותר לשחרר שיפוט העצמי ולחוות את החוויה המאתגרת לפעמים, אבל גם הכיפית והמרגשת של לחיות את החיים במלואם, היא להזכיר לעצמך, מדי יום, את ההנחות הבאות עד שהם פשוט יהפכו לדרך שבה את חיה את חייך, בלי שתצטרכי להזכיר לעצמך אותם יותר:

1. האמת של הטבע האנושי היא שתמיד (אבל תמיד!) יש סיבה טובה לאיך שאנחנו מרגישים ולאיך שאנחנו מתנהגים.

2. הרגשות שלך הם תמיד מתאימים בצורה מושלמת למה שאת אומרת לעצמך על המצב או האדם שנראה שהפעילו אותם (הסיטואציה או האדם שהיו הטריגר).

3. ההתנהגויות שלך הן תמיד רק תגובה למה שאת מרגישה. ונחזור שוב, מה שאת מרגישה זו רק התגובה הטבעית שלך למה שאת חושבת / איך שאת תופסת את המצב או הסיטואציה שלפניך.

4. לכן, זה לא הגיוני לשפוט או לבייש את עצמך על איך שאת מרגישה או מה שאת עושה.

5. מה שכן הגיוני זה:


    • ללמוד לזהות באופן מיידי את מה שאת חושבת (כלומר, מה שמעורר אותך להרגיש ולהתנהג כבאופן מסוים) ולאחר מכן;
    • לדעת איך להעריך במהירות אם התפיסה שלך היא מדויקת או לא, או אם את זקוקה למידע נוסף כדי להחליט.

6. בתהליך הזה את יכולה לראות בבירור מתי החשיבה שלך מבולבלת (ואז את יכולה להודות בכך או לשאול שאלות נוספות כדי לקבל בהירות) לעומת כאשר אנשים או מצבים באמת ובאופן לגיטימי ביותר, לא מספקים צרכים עבורך.

7. כשאת סומכת על התפיסה שלך של אנשים ומצבים, אבל מסוגלת גם להודות בפעמים שבהם את פשוט לא יודעת, או שאת זקוקה למידע נוסף, אז את מרגישה באופן טבעי בטוחה לאשר את הדעות והצרכים שלך ואת לא לוקחת את זה באופן אישי אם אנשים לא מסכימים או מפגינים שיפוטיות כלפיך.

8. כאשר את סומכת על התפיסות שלך וגם יכולה להודות באופן חופשי כאשר עשית משהו שגוי, אז את מתעוררת לחיים, אז את באמת נמצאת במקום הבוגר של חשיבה חופשית ואת סוף סוף מרגישה שאת באמת חיה את החיים שלך.

בני אדם משתמשים באסטרטגיות התמודדות מזיקות כמו אכילת יתר או הגבלת האכילה או שתיית אלכוהול או התבודדות כאשר הם לא מבינים ומעריכים את הנחות היסוד שמניתי כאן.

החדשות הטובות הם שכאשר אנו מבינים את הנחות היסוד הללו ובמקום לשפוט את הרגשות וההתנהגויות שלנו, מחפשים להבין את המקור שלהם, אנחנו באופן טבעי מתרחקים מאסטרטגיות ההתמודדות המזיקות הללו ובוחרים באופן חופשי לבצע בחירות נכונות שקשורות לאיך שאנחנו מתנהגים ומי שאנחנו מבלים את זמננו איתו, בחירות שמפגינות כבוד ואכפתיות לעצמנו. אז החיים נהיה קלים יותר, שלווים יותר ומספקים יותר וסוף סוף יש לנו את הזמן והמרחב כדי להתחיל לעשות את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות עם החיים שלנו.

אורנה צפריר - מדריכה נשים לשחרור מאכילת יתר רגשית ומנגנוני התמודדות אחרים, בתהליך מעצים ומשחרר של התפתחות אישית באמצעות קורסים אינטרנטיים ומוצרים להורדה.


מתנות ומידע באתר: http://ornazafrir.weebly.com


הורידי עכשיו את המדריך החינמי "למה אני אוכלת כשאני לא רעבה" http://ornafree.weebly.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב