דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקלות נפוצות ברכישת אופנים חשמליות (או למה הלקוח אינו מרוצה) 

מאת    [ 12/07/2013 ]

מילים במאמר: 1063   [ נצפה 3142 פעמים ]

תקלות נפוצות ברכישת אופנים חשמליות (או למה הלקוח אינו מרוצה)

 

רבות נכתב על האופנים החשמליות. חלק רב מזה על ידינו....זה די טבעי כי הנושא מעניין מאד ופופולרי ביותר בחיפושים באינטרנט ובשיחות היום יום...לצערנו לא כל הלקוחות שרוכשים אופניים חשמליים בחנויות יוצאים מרוצים – (בעיקר מי שלא היה לקוח שלנו...)

 

למה זה קורה? ומה התקלות הנפוצות?

 

בחירת הדגם הנכון וחוסר המקצועיות של מוכר האופנים החשמליות

התקלה העיקרית שנתקל בה הרוכש של אופניים חשמליים היא בדרך כלל תקלה שקשורה במקצועיות של המוכר ושהמהות העיקרית שלה היא חוסר התאמה של האופניים לדרישות ולצרכי הרוכב.

 

מוכר מקצועי ישאל את הלקוח כמה וכמה שאלות בסיסיות על הלקוח, על השימושים, על האחסון, על הצרכים והיכולות שלו לפני שיפנה להמליץ לו על אופניים חשמליים.

 

בדרך כלל מה שקורה זה שמוכרים ממליצים ללקוחות על אופנים שמתחשק להם למכור להם כי זה מה שיש להם במלאי ובגלל שהם עובדים עם מספר מצומצם מאד של דגמים או יבואנים.

 

בעיקרון אם אתם רוכשים בחנות יבואן באופן כללי מה שתקבלו זה רק מה שיש לאותו יבואן (זה נכון פרט ליבואן אחד בלבד שאני מכיר שמחזיק גם דגם ייחודי ומוביל של יבואן אחר).

 

ומה זה חוסר מקצועיות? לדוגמא...

לקוח מתקשר ומבקש אופניים מתקפלות קטנות וקלות משקל. מוכר מקצועי אחרי שיחה קצרה עם הלקוח יכול לזהות שלמעשה הלקוח צריך ועומד להשתמש באופניים מתקפלות כן, אבל הן לא צריכות להיות קטנות וקלות, בגלל שאין לפרמטר הזה שום השפעה חיובית, ואפילו השפעה שלילי, על השימושים של הלקוח הספציפי הזה (למשל לקוח שגר בבית קרקע או עם מעלית ולא מתכוון בכלל להרים את האופניים לשום מקום + מתכוון לנסוע למרחקים ארוכים במיוחד).

 

אצל מוכר שמוגבל מאד בהיצע המוצרים שלו, ושלמעשה יש לו אינטרס למכור את האופניים שהוא או בעל הבית שלו מייבא, לקוח כזה לא יימצא מענה הוגן, ואחרי מספר חודשים של שימוש באופניים, יצטער שלא רכש משהו אחר.

 

זאת רק דוגמא אחת מיני רבות.

דוגמא נוספת – לקוח סובל מבעיות גב, מוכר לא מקצועי או בעל אינטרס לא יידע להתאים לו דגם עם שיכוך אחורי מלא ונוחות נסיעה שתגרום לו ליהנות מהאופניים באופן מקסימלי.

 

תקלות טכניות לאחר רכישת אופנים חשמליות

הפן הנוסף של התקלות הוא תקלות טכניות.

תקלות טכניות מתחלקות לכמה סוגים – תקלות טכניות טבעיות, תקלות טכניות של המשתמש שנובעות מטיפשות, תקלות טכניות של המשתמש שנובעות מחוסר הדרכה/הדרכה לקוייה/הדרכה לא מקצועית, תקלות טכניות שנובעות מרכישת מוצר נחות או בעייתי.

 

תקלות טכניות טבעיות באופנים חשמליות

כמו בכל מוצר יכולות להיות תקלות – באופנים חשמליות מגלים תקלות – אם הן אופנים טובות, ונגיע לנקודה הזאת עוד כמה רגעים... אם הן אופניים טובות, מגלים את התקלות בשבוע הראשון של השימוש.

 

גג חודש – אם בקושי משתמשים ואז כשתוקנו התקלות, שוב, אם הלקוח רכש זוג אופנים איכותי, הוא יכול להיות רגוע לשנים (בתנאי שלא ייתן לסוללת הליתיום להתייבש, אבל זה כבר לעניין אחר שוב, בהמשך).

 

תקלות טכניות של המשתמש באופנים חשמליות שנובעות מטיפשות,

שברים, פנצ'רים וכיוב' הם לפעמים עניין של ביש מזל, ולפעמים עניין של טיפשות.

אבל, לפתוח את הבקר ולחבר ולנתק חוטים כשהסוללה מחוברת כדי לנסות ולראות אם אפשר "לפתוח" את המהירות של האופנים החשמליים, ולשרוף את הבקר בגלל זה – ובכן...זה כבר בגדר של טיפשות של ממש.

 

עוד במחלקת הטיפשות, למשל, לקוח שהתקשר בגלל תקלה "דחופה" אחרי שבוע שרכש את האופנים – וטען שהסוויץ' של הסוללה לא עובד – אבל כשהגענו אליו גילינו שהוא משתמש במפתח הלא נכן.

 

דוגמא נוספת למחלקה הזאת זו לקוחה שנתנה לבן שלה להשתולל על האופניים ונפלה לו השרשרת – והיא התקשרה וצעקה עלינו שהמנוע נשרף ואיך זה קורה... נו טוב.

 

יש עוד הרבה דוגמאות לדברים מהסוג הזה אבל נעזוב בנתיים.

 

תקלות טכניות של המשתמש באופנים חשמליות שנובעות מחוסר הדרכה/הדרכה לקוייה/הדרכה לא מקצועית

נכון שרוכש של אופנים חשמליות מקבל בדרך כלל עם תעודת האחריות גם ספר הוראות הפעלה (בעברית או באנגלית), אבל רובם לא מסתכלים עליו בכלל.

יחד עם זאת, התקלה העיקרית הנפוצה היא למעשה בעיית אחזקה של הטווח הארוך בהקשר של הסוללה.

 

סוללת ליתיום טובה, צריכה להחזיק מעמד כשנתיים – שנתיים וחצי ואפילו שלוש. שימוש במצערת הפעלה ידנית באופנים חשמליים יכול, לא חייב, אבל יכול לקצר את האורך הזה משמעותית.

 

ועם זאת, התקלה הכי גדולה בסוללת היא התייבשות של תאי הליתיום – כלומר, משתמש שלא רוכב ולא טוען את הסוללה חודש ויותר גורם לנזק לתאים.

 

אנחנו מדגישים לכל לקוח שרוכש שעליו לטעון את הסוללה לפחות אחת לחודש, במיוחד אם זה חודש שהוא לא משתמש בסוללה.

 

זו דוגמא אחת והעיקרית, אבל כמובן בכל סוג אופניים יש את הרגישויות שלו ומוכר מקצועי צריך להסב את תשומת לב הלקוח לתקלות האלו.

 

תקלות טכניות באופנים חשמליות שנובעות מרכישת מוצר נחות או בעייתי.

פה אין הרבה מה לעזור, אבל ברמת העיקרון, אופנים חשמליים (ככלל אצבע) שעולים פחות מ 4000 – 4500 ש"ח הם בדרך כלל מהזן הנחות יותר.

 

זה לא נכון ב 100% מהמקרים,ופה ושם יש דגמים זולים שהם בסך הכל די איכותיים (קל אופן למשל כזה, יש עוד דגם אחד של 24V של יצרן שביקש שלא לפרסם את שמו שהוא גם כן איכותי), אבל הרוב המוחלט של האופנים החשמליות הזולות הם בעיתיים – ומגיעים עם אחריות מוגבלת לסוללות ובאמת אורך החיים של הסוללות הוא מוגבל.

 

לא רק חיי הסוללה אלא מכלולי השלדה ובכלל מתחילים לגלות בעיות רבות אחרי תקופה של 9 חודשים ו/או שנה.

 

נכון שגם האופנים החשמליות הטובות יותר באות בדרך כלל עם אחריות לשנה על כל המכלולים – חשמליים ומכאניים, אבל בפועל הן חיות כמה שנים טובות לפני שצריך להשקיע כסף בתחזוקה והחלפת חלקים.

נקודה אחרת שקשורה לעניין הזה היא רכישה של אופנים חשמליות עם בעיות חוזרות ונשנות כמו קצרים, שברים, ונקודות רגישות.

 

כדי להתגונן מהבעיה הזו חשוב לבדוק טוב מה אתם קונים, ממי אתם קונים, ומי עומד מאחורי המוצר. באופן אישי, אנחנו מאד רגישים לנושא ומסננים את המוצרים ואת היבואנים שאנחנו עובדים איתם בפינצטה. מעבר לזה אין מה לעשות!

 

סיכום

אופנים חשמליות הן מוצר שהפופולריות שלו הולכת וגדלה – ובצדק מוחלט!

את רוב התקלות הנפוצות שגורמות לרוכש של אופנים חשמליות להיות מתוסכל ועגום נפש לאחר הקנייה (גם בטווח של כמה חודשים נחשב לאחר הקנייה לצורך העניין) אפשר לפתור עם חשיבה ותכנון נכונים מראש.

 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופנים החשמליות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב