דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיבות אמיתיות לאופטימיות 

מאת    [ 12/07/2013 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 4436 פעמים ]

מצא את הדלק שמתאים לך, כדי שתנוע וכמה שיותר רחוק, עם כמה שיותר התלהבות והנאה אמיתית. הדלק הזה בנוי מנקודות אמיתיות של אופטימיות, סיבות שבשבילן שווה להשקיע (במידה שתקבע לקצב הנוח עבורך), או סיבות המספקות עבורך הערכה רבה למציאות בה הנך חי (גם מבלי שתשקיע).

סיבה אמיתית וריאלית זו הערכה אמיתית או בחירה שלא מתבססת רק על משאלת לב, אלא גם לוקחת בחשבון גבולות, יכולות, נכונות ובשלות הקיימים אצלך ואצל גורמים/משתנים נוספים הנמצאים בדרך למטרה או לידע והערכת המציאות.

לדוגמא, אתה מאוד רוצה לסיים פרויקט מסוים שלקחת על עצמך. אם תקדיש יותר מדי תשומת לב לרצון שלך לסיים ולהרוויח ממנו (או לסיים ולהיפתר ממנו), ופחות מדי לבירור והשלמת השלבים השונים המתחייבים או שכאלו שהיו תורמים מאוד בתהליך, סביר להניח שתהיה פחות שבע רצון מהתוצאה שתגיע אליה ובמקרים אחרים תהיה גם מאוכזב. עקרון זה תקף ונכון למשימות קטנות וגדולות.

תוכל להיות יותר אופטימי לקראת טיול / פגישה / ולמעשה כל חוויה והתנסות שאתה יודע לפחות במידה רבה, שיש לך מה שנחוץ על מנת לעבור את ההתנסות במיצוי והנאה גדולים יותר.

המוכנות לזמנים קשים, חשובה לא פחות לביסוס גישה אופטימית לחיים, שכן המוכנות להתמודד עם חוויות של קושי, תסייע לך לעבור את אותו קושי באופן נסבל יותר, עם פחות 'דרמה' מיותרת, וכן גם ללמוד ולהפיק יותר מההתנסות.

אם אינך יכול להיות בטוח שסיבה שחשבת עליה זוהי סיבה ריאלית, זו אולי תוכל להיות סיבה לאופטימיות, אך לא בטוח שזו סיבה מבוססת ואמיתית. נסה לשאול את עצמך, עד כמה האופטימיות שלי מבוססת על הרצון שלי להאמין שיש לי סיבה אמיתית, וכמה האופטימיות שלי מבוססת על עובדות שמוכיחות את עצמן בשטח ללא כל ספק?

יכולות להיות סיבות המועמדות להיות אמיתיות ועדיין יש מקום לבדוק את מהימנותן ותקפותן. במקרים האלו, לעיתים הפיתוי להכריז עליהן כסיבות אמיתיות הוא גדול, אך אז תשקיע את מאמציך לקראת דבר שיתברר בדיעבד שאינו היה ריאלי.

הסיבות חייבות להיות ריאליות, לא רק כדי שלא תשקיע לטובת משהו שאינו אמיתי, אלא גם כדי שבאמת תוכל להעריך את המאמץ שלך לקראת מטרה ריאלית, וכדי שתוכל להעריך את התרומה/הרווחיות הקיימת גם בדברים שלא מחייבים מצדך מאמץ או השקעה.

תשקיע למען המטרות הריאליות האלו, שכן עצם הניסיון והדרך לקראת מטרות אלו מטעינים אותך ביותר ויותר אנרגיה, כאשר רק דרך החתירה לקראת המטרה הריאלית, מתוך הבנה של נקודה אמיתית לאופטימיות, תוכל לממש את החיבור האמיתי לעצמך ולסביבה.

ככול שתעצים את החיבור האמיתי, תהיה אקטיבי ואפקטיבי יותר. זכור גם להרפות ולנוח, להכיר, להעריך וליהנות ממה שיש.

ההליכה בדרך שבה יש לך חיבור אמיתי לעצמך ולסביבה, מובילה אותך לשני סוגים של פירות. הפרי האחד הוא זה שנמצא במטרה הריאלית, שהשגתה תרגום לך לבטא את עצמך באופן מלא, אותנטי וחופשי יותר. הפרי השני הוא הבסיסי והחיוני עוד יותר והוא מתחיל מההחלטה ליזום לטובת מה שחשוב לך מבלי להתנות את היוזמה בהבטחה של הצלחה להשגת המטרה.

זוהי ההליכה בדרך לקראת מה שחשוב לך באמת, זהו הפרי שמזין אותך בהערכה עצמית אמיתית ועם טעם טוב של ענווה - מבלי לצפות שתקבל כל מה שתרצה להשיג, הערכה שנובעת מעצם הניסיון והמאמץ לחזק את החיבור האמיתי, כדי שבסופו של דבר תוכל להעריך ולאהוב בצורה כנה וחופשית יותר את עצמך ואת מי ומה שחשוב לך.

התקווה משאירה מקום לאפשרויות נוספות, בעוד שהציפייה נועלת את התודעה לתוצאה אפשרית אחת שכביכול רק היא חיובית.

תהיה בציפייה רק לגבי הדברים שאין לך שום ספק לגבי השפעתם והתוצאה אליה הם מובילים, אך הסר ציפיות לגבי כל אותם דברים שאתה רוצה בהם אך אינך בטוח אם הם אכן יתגשמו, והחלף אותן בתקוות.

אם חשבת שאתה יכול לצפות לכמה דברים והמציאות גילתה לך אחרת, תלמד בענווה על הטעות שלך ותמשיך הלאה. התפתחות של הכרה אמיתית תמיד תהיה מתוך מקום של ענווה.

סיבות אמיתיות לאופטימיות יכולות להיות קשורות בך באופן ישיר ו/או בטבע, בדברים, אנשים, חיות. אפשר שהסיבות יהיו ביחס לגישה, תפיסה, מודעות, דימוי עצמי, למידה, עשייה, מיומנות, יכולות, הרגלים, התנהגות, יחסים בינך לאחרים, מטרות ברורות אישיות ו/או משותפות, הנאות קטנות או גדולות, ערכים, עקרונות, תחושה של חיבור/השלמה/הרמוניה עם משהו בעצמך, עם הסביבה ו/או עם שותפים לסביבתך, וכמובן כל דבר נוסף שתחשוב עליו אשר מבסס עבורך סיבה אמיתית לאופטימיות.

זה לא מספיק שתחשוב "יהיה בסדר", עם אותה מחשבה נסה להבין גם למה, להבין איך אתה יכול להשפיע על המציאות כך שהיא תהיה יותר ויותר בסדר, וליזום כדי לעשות את השינוי.

נסה להבין מהן הסיבות האמיתיות שלך לאופטימיות, נקודות המפיחות בך תקווה אמיתית.

ככול שתלמד יותר על הסיבות הריאליות שבשבילן שווה לך להשקיע, כך תייצר לעצמך מרחב שמאפשר לך חיבור אמיתי יותר לעצמך ולסביבה שלך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב