דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבוד עם העובדים? 

מאת    [ 11/07/2013 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 7135 פעמים ]

העולם משתנה במהירות. משתנה מקישור הדדי ליחסי תלות הדדית. העולם מקושר בצורה אינטימית כל כך ולכן החשיבות הנודעת לערכים ולהתנהגות גדולה מתמיד, שכן פעולותינו משפיעות על אנשים רבים מתמיד, בדרכים חדשות.

כיום שואלים "איך" אנחנו עושים מה שאנחנו עושים – ההתנהגות שלנו כפרטים וכארגון – חשובה מתמיד, וגם יש לה היבטים חדשים. הלקוחות יכולים להשוות מחירים, תכונות, איכות ושירות באופן מיידי, והדבר מחייב את המנהלים הבכירים לבחון לעומק את דרכי הפעולה של הארגונים שלהם ואת האופן שבו אנשיהם עושים עסקים.

היתרון התחרותי עבר מה"מה" ל"איך" – לא מה אנחנו עושים, אלא איך אנחנו עושים זאת. בנוסף, הדרישות מהעובדים גדולות כיום מאי פעם. אנחנו מבקשים מהעובדים לייצג את החברה ולטפח אותה כמותג, לא רק כשהם בתפקיד אלא בכל פעם שהם מבטאים את עצמם פומבית בציוצי טוויטר, ברשומות בבלוג, בדואר האלקטרוני ובכל אינטראקציה חברתית אחרת. אנחנו דורשים מהם התנהגות ותכונות אנושיות מובהקות, ולפיכך על המנהלים לשנות את הדרכים שבהן הם מעוררים את ההתנהגויות האלה ומנחים אותן.

אז איך לפעול?

לבסס מערכת יחסים של קשר אישי ושיתוף פעולה במקום פיקוד ושליטה

חלפו הימים שבהם היו מנהלים חברות בשיחה חד-כיוונית. הכוח שינה את אופיו וגם המנהלים צריכים להשתנות אתו. השיטה הישנה של ניהול אנשים באמצעות "פיקוד ושליטה" מתחלפת במהירות ב"קשר ושיתוף פעולה" – כדי ליצור כוח באמצעות אנשים. מנהיגים ומנהלים אינם יכולים לכפות את רצונם על אנשיהם כדי להגיע לתוצאות.

כיום יש צורך בשיחה דו-כיוונית, שמחברת בקשר אמיץ את המנהלים לעמיתים, ללקוחות ולבעלי המניות. חברת נטפליקס חוותה זאת על בשרה בשנה שעברה, כשהפסידה 800,000 ממנוייה לאחר שהעלתה שרירותית את המחירים ופיצלה את ערוצי ההפצה מבלי להסביר את פעולותיה.

להלהיב, לא רק להניע לפעולה או לא לכפות

בשלוש דרכים אפשר לגרום לעובדים לפעול: לכפות עליהם, להניע אותם ולהלהיב אותם. היום ברור שמנהל צריך להעדיף להלהיב את עובדיו ולא להסתפק בכפייה או בהנעה לפעולה, מאחר שתגמולים חיצוניים ושיטת המקל והגזר הם אמצעים מוגבלים, בייחוד בתקופת מיתון שבה יש פחות גזרים לחלק.

הדוח גילה שנטייתם של מנכ"לים להאמין שהעובדים בחברתם נלהבים גדולה פי שישה מנטייתם של "עובדים ממוצעים" בחברה לסבור כך. העובדים אמרו שהם עושים את עבודתם מתוך אילוץ (84%) או תמריץ (12%) בשיטת המקל והגזר, ולא משום שהם משולהבים בשל ערכים ומחויבות לרעיון ולמטרה (4%).

המחקר מגלה גם שחברות המשלהבות את עובדיהן באמצעות ערכים מגיעות להישגים גבוהים משמעותית מהישגיהן של חברות אחרות. החברות האלה זקפו לזכותן הישגים גבוהים יותר בתחום החידוש, נאמנות העובדים ושביעות הרצון של הלקוחות, ונרשמו בהן פחות מקרים של התנהגות לא רצויה, חשש של העובדים לומר את דעתם, והתמרדות.

להתנהג כקבוצה מתקיפה ולא כיחיד שפועל בהגנה

מאמני הספורט המצליחים ביותר הוכיחו שהתנהגות כבר אינה טקטיקה הגנתית. התנהגות כיום היא אסטרטגיה של התקפה, שמנהיגים מלהיבים צריכים לנקוט בכל הקווים כדי ליצור את הנסיבות שיביאו לכך שהקבוצה לא רק תשחק אלא גם תנצח במשחק. בעולם המקושר שלנו, מספר ההזדמנויות לכבוש שער רב מדי, אי אפשר לחסום את כולן. ההגנה הטובה ביותר היא להחזיק את הכדור אצלנו.

המנהלים המצליחים כיום הם אלה שעשו את השינוי והחליפו משימות המבוססות על יעדים (שעיקרן מה אנשים צריכים לעשות) במשימות המבוססות על ערכים (שעיקרן איך אנחנו מביאים תוצאות).

לתת אמון בעובדים

אנחנו חיים בעידן שבו אמון הוא המטבע העובר לסוחר, והוא המפתח לאסטרטגיה עסקית מנצחת. אבל כדי לרכוש אמון צריך למצוא דרכים לתת אמון. נתינת אמון היא כוח מכריע שמלהיב אחרים ומדרבן אותם לקבל על עצמם את הסיכונים המהותיים כל כך ליצירת חדשנות. החדשנות הזאת היא שמניבה את ההישגים המשמעותיים, וחשוב מזה, את ההתקדמות המשמעותית. זו הנוסחה הבסיסית לשגשוג בעולם המקושר והשקוף שלנו.

להכיר ב"איך" ולא ב"מה", ולתגמל אותו

מנהיגים ומנהלים צריכים להשקיע מאמצים מרובים כדי לתגמל את העובדים על ה"איך" ולא על ה"מה" או ה"כמה" בכל הנוגע להישגיהם. כדי לעשות זאת, כדאי להימנע מלפתוח ישיבה בשאלה "מה על סדר היום?", ולבחור תחת זאת בשאלה "איך נוכל ליצור קשר ולשתף פעולה כדי להותיר חותם?"

אפשר גם להדגיש החלטה עקרונית שקיבל אחד מעובדי החברה לטובת ערך אתי בטווח הארוך על חשבון תועלת בטווח הקצר. המנהיגים המצליחים כיום מכירים בצורך לזנוח דגמי שליטה מסורתיים ולשמש דוגמה לעובדיהם בדרכים שבהן הם מנהיגים, מדברים ומנהלים.

לבחור בעובד על סמך האופי שלו ולא רק על סמך הקורות החיים הכתובים על הנייר

המילים "מי" (Who) ו"איך" (How) מורכבות באנגלית מאותן אותיות. בעולם שבו ה"איך" חשוב מתמיד, יש חשיבות רבה ל"מי". הפילוסוף היווני הרקליטס אמר, "האישיות היא הגורל"; המנהלים אחראים לגייס לשורותיהם עובדים שיוכלו לרתום את מלוא אישיותם והיצירתיות שלהם לעבודה, ושהסיבה והתכלית לכך שהם באים לעבודה כל יום אינן מסתכמות בתלוש המשכורת.

מנהלים שמלהיבים את עובדיהם ומדרבנים אותם כך לפעול להשגת יעדים גבוהים ומשמעותיים יותר ולכבוש יעדים ערכיים, ממשיים ובני קיימא, יכולים לקצור הצלחה ארוכת טווח ואף להותיר חותם משמעותי.

 

אודות דב סיידמן:דב סיידמן, מייסד ומנכ"ל LRN. משנת 1994, LRN סייעה למאות חברות בו-זמנית לנווט בסביבות משפטיות ותחיקתיות ולאמץ סביבה אתית. בשנת 2008, LRN רכשה את חברת היזמות הסביבתית, GreenOrder. כיום, LRN פועלת ברחבי העולם, ומגיעה, עובדת ומסייעת לעצב תרבויות ארגוניות מנצחות הפועלות על-פי ערכי קיימות במאות חברות, המעסיקות למעלה מ-20 מיליון איש העובדים בכ-100 מדינות סביב העולם. מגזין פורצ'ן קראה לדב "היועץ הכי לוהט במעגל היועצים העסקיים", והוא אף נכנס לרשימת ה-"60 בעלי הדעה הבינלאומית המובילים בעשור האחרון" של האקונומיק טיימס. חברתו של דב היא הזוכה הבלעדית בפרס האתיקה של מכון אלי ויזל לשנת 2008. סיידמן בוגר בית הספר למשפט של אוניברסיטת הרווארד, בוגר תואר ראשון ושני בפילוסופיה אתית מאוניברסיטת UCLA ותואר ראשון בהצטיינות בפילוסופיה, פוליטיקה וכלכלה מאוניברסיטת אוקספורד. הוא הופיע בתוכניות "צ'ארלי רוז", "בוקר טוב אמריקה", ו-CNN.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב