דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פגיעה עקב רשלנות רפואית - עשה ולא תעשה 

מאת    [ 11/07/2013 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 4542 פעמים ]

אדם אשר סבור כי נפגע עקב רשלנות רפואית, מומלץ מאד שלא יבצע כל פעולה ללא שיתייעץ תחילה עם עורך דין רשלנות רפואית, שכן פעולות שונות, ובכלל זאת פנייה לגורם הרפואי או למשרד הבריאות עלולות לפגוע בסיכוייו לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו לו. עורך דין רשלנות רפואית הינו בקיא הן בתחום המשפט והן בתחום הרפואה, דבר הכרחי לניהול תביעת פיצויים על רקע של רשלנות רפואית.

ייעוץ וליווי של עורך דין רשלנות רפואית מבטיחים שכל פנייה לגורמים המעורבים במקרה לא תפגע בסיכויי התביעה, ואף תחזק אותה. כמו כן, העורך דין ידע כיצד יש להגיב בצורה הטובה ביותר לתשובות הגורמים הללו ולצעדים בהם הם נוקטים. עורך הדין יוכל לייעץ באשר לצעדים אשר נכון ורצוי לנקוט בהם בשלבים שונים של בדיקת כדאיות התביעה, הכנתה וכן במהלך התנהלות המשפט. בנוסף, הוא יוכל לכוון את האדם אותו הוא מייצג ממה עליו להימנע.

הכנת התביעה מצריכה ביצוע בדיקות, השגת מסמכים רלוונטיים, השגת חוות דעת ועוד, בכדי שיהיה ניתן להוכיח כי נגרם נזק לאדם, ולהוכיח כי הסיבה לכך היתה התנהלות לקויה של הרופאים. בין היתר מטרת הבדיקות היא להעריך את היקף הנזק שנגרם לנפגע, חומרתו ואופיו ולהגדיר אחוזי נכות אם ישנו צורך, ולהשיג ראיות להתנהלות לקויה של הגורם הרפואי ולקשר ביניהם. הצד הנתבע, לעומת זאת, יבקש להוכיח כי לא נהל ברשלנות. לעיתים, פרטי הפנייה של הצד הנפגע עלולים לשחק לידם של הנתבעים, לדוגמא, אם הציג את השתלשלות העניינים באופן לא נכון או חסר.    
 
ראשית, עורך דין רשלנות רפואית יוכל בפגישה ראשונית להבין מן הנפגע את השתלשלות העניינים כפי שהוא רואה אותם ומכך להסיק האם יש חשד לרשלנות רפואית, וכדאי להמשיך ולבדוק את המקרה בכדי לבסס עילה להגשת תביעת פיצויים. חשוב להבין כי לא כל מקרה רפואי במהלכו או אחריו נפגע המטופל מהווה בסיס לתביעת רשלנות רפואית. יש לבדוק מהו הנזק שנגרם למטופל והיקפו, והאם יהיה ניתן להוכיח כי הסיבה לו הינה התנהלות לקויה או בלתי זהירה של אנשי הצוות הרפואי. לעיתים, יגיע עורך הדין למסקנה כי אכן האדם נפגע עקב רשלנות רופא, אך הגשת תביעה אינה כדאית, אם עקב סיכויי זכייה נמוכים או היות והיקף הפגיעה לא יצדיק את העלויות הגבוהות יחסית, הכרוכות בניהול תביעת רשלנות רפואית.  


מתי יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית?

החוק מגדיר תקופה מוגדרת של שבע שנים לאחר קרות המקרה, במהלכה ניתן להגיש תביעה. עם זאת, במקרים מסוימים, תקופה זו ארוכה יותר, ובמקרים של קטינים אשר נפגעו, ספירת שבע השנים מתחילה לאחר הגיעם לגיל 18. עם זאת, חשוב להבין כי הכנת תביעה היא תהליך ארוך, ומומלץ לגשת להתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית במהירות האפשרית לאחר המקרה. כך תתאפשר הכנה יסודית של החומרים הדרושים לחיזוק התביעה. העובדה כי האירוע עדיין נמצא "טרי" בזיכרון הנפגע יקל על עורך הדין שכן הנפגע מן הסתם יזכור פרטים רבים יותר.

מומלץ להגיע לפגישה הראשונית עם עורך דין רשלנות רפואית עם כל המסמכים הרלוונטיים, ולהציג בפניו את כל הידוע לכם. היות וקיים חיסיון לגבי הדברים שתציגו בפניו, אין לחשוש מכך. כך תוכלו להבטיח כי תקבלו תמונה אמיתית באשר לשאלת הרשלנות במקרה, וכדאיות הגשת תביעה. כמו כן, בפגישה תוכלו לקבל מושג טוב יותר לגבי מה שכרוך בהגשת תביעת רשלנות רפואית וההליכים המשפטיים הרלוונטיים.

בנוסף, מטרת הפגישה תהיה התרשמות מן המקצועיות ורמת המומחיות והניסיון של עורך הדין. כך תוכלו לבחור את עורך הדין אשר ייצג אתכם. שיקול נוסף בבחירת עורך דין יהיה אופן ההתקשרות שלו עם לקוחותיו. לדוגמא, הם הוא גובה תשלום במהלך הכנת התביעה והתנהלות המשפט, או ששכרו יהיה רק במקרה של הצלחת התביעה וכאחוזים מגובה הפיצוי שיקבע. כמו כן, אינטראקציה טובה עם עורך הדין הינה שיקול בבחירת עורך דין, שכן ההתנהלות מולו תהיה לאורך תקופה ארוכה, עד לסיום המשפט וקבלת פסק הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב