דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור אופניים חשמליות שמתאימות לצרכים שלך? 

מאת    [ 10/07/2013 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 1968 פעמים ]

איך לבחור אופניים חשמליות שמתאימות לצרכים שלך?

 

אנשים רבים מתעניינים באופניים חשמליות, חלקם עושים את זה בגלל התלהבות מהאופניים שהם רואים ברחובות, חלקם בגלל ה"טרנד הלוהט" והרצון להידמות לסבלבריטאים, חלקם רוכשים ככלי תחבורה עיקרי או משני וחלקם ככלי תחבורה לילדים.

אבל איך לבחור אופניים חשמליות שמתאימות לך?

טוב, כמו בכל דבר, הכל זה שאלה של צרכים ואפשרויות.

אופניים חשמליים מתחלקים בגדול לקטגוריות חשמליות טכניות, ולקטגוריות תצורה חיצוניות.

מבחינה חיצונית, הרוב מוחלט של האופניים החשמליות הם בגודל "20 מתקפלות והתצורה הזאת נותנת מענה לרוב המוחלט של המשתמשים.

אופניים כאלו הם שימושיים במיוחד לרוכבים בסביבות עירוניות, לתחבורה בין עירונית, וחלקם, עם בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים, אידיאליים גם לרכיבת שבילי כורכר מתונה.

החלק המועט יותר של האופניים החשמליות, אבל עדיין נפוץ, הוא אופני "26 עירוניות, עם ישיבה זקופה, עלייה וירידה נוחה, מבנה מאסיבי וסבלים, מדובר גם כן באופניים אידיאליים לשימוש עירוני, כמובן שהחיסרון העיקרי הוא המקום הנדרש לאחסנה.

עדיין בקטגוריה הנפוצה מדובר על אופני "26 בתצורת אופני הרים, למען האמת, אין יתרון מיוחד לאופניים כאלו על הדגם הקודם שדנו בו. מדובר בעיקר בעניין של התלהבות ממראה חיצוני.

החלק הקטן יותר, אבל עדיין נראה בכבישים וברכבות הוא אופניי "12 עם גלגלים בגודל של קורקינט, ובאמת האופניים מחליפים קורקינט, רק שהן בעלות משקל נמוך ונוח יותר מהקורקינט הממוצע, בעלי אפשרות קיפול, והיתרון הגדול של האפשרות להמשיך ולנסוע אחרי שהסוללה נגמרת. מיותר לציין שאופניים חשמליים הם גם כלי תחבורה חשמליים אמינים הרבה יותר מאשר המתחרים שלהם – הקורקינטים.

בקטגוריה החשמלית הטכנית, ההבדלים העיקריים נוגעים ל וואט, הוולט והאמפר. בגדול רוב האופניים מגיעים עם מנועי 250 וואט שהוא ההספק המקסימלי של המנועים בהתאם לתקן. קיימים גם אופניים עם מנועים בגול גדלים של 200-220 וואט. אלו בעיקר אופניים זולים ונחותים יותר מחד, או אופניים קלים במיוחד מצד שני.

מבחינת האמפר, שהוא ה"דלק" בסוללה, לרוב האופניים החשמליות של 10 אמפר, ישנם עוד מספר דגמים בעלי סוללות נפוצות עם 8 אמפר. זה לא נוראה רק חשוב לדעת שיש השלכות מבחינת טווח הנסיעה.

ולבסוף הוולט – שהוא למעשה היכולת של הסוללה לתת מענה למנוע או... איך נסביר את זה,- אם היה מדובר במנוע בנזין, אזי היה מדובר בקוטר של הצינור שמוביל את הדלק מתא הדלק אל המנוע, או אולי הגודל של מערכת הזרקת הדלק. כלומר אופניים בעלות מערכת (לא רק סוללה, גם בקר ומנוע) של 36  וולט יהיו אופניים שיגיעו למהירות המקסימלית יותר מהר, יתמודדו טוב יותר עם האצות ביניים, ועם משקלים ועליות. לרוב סוללות 36 וולט יהיו גם בעלות אמפר גבוה יותר וגם בעלות איכות טובה יותר של הסוללה עצמה.

אז אחרי שהבנו את הקטגוריות החשמליות טכניות, ואת קטגוריות התצורה חיצוניות ובגדול גם את ההשלכות שלהם על השימושיות של האופניים החשמליות המתקפלות, אנחנו מקווים שיהיה לכם קל יותר לבחור את האופניים החשמליות שלכם.

 

 

 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות המתקפלות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב