דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לפתוח חנות באינטרנט 

מאת    [ 09/07/2013 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1927 פעמים ]

עכשיו אנחנו גם יודעים.

80% מהישראלים רוכשים חלק מהקניות שלהם באינטרנט.

הנתון המדאיג שה-80% רוכשים את המוצרים באתרים בחו"ל עם סחורה מחו"ל.

אז מה יש לנו פה:

7 מיליון אזרחים, מהם 2.5 מיליון ילדים, מהם 1.5 מיליון קשישים, ואז אוכלוסייה ערבית ואוכלוסייה חרדית. אז מה הוא כוח הקנייה שלנו? שהרי על כול ממ"ר של אזרח יש שטח מסחרי, קניון, מרכז קניות, מרכז קניות שכונתי, וכמובן רכישות שמתבצעות דרך האינטרנט! אז, למי נשאר למכור?

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול למנות מותגים רבים, מרכולים, אשר מציעים את מרכולתם באתרי אינטרנט שרמתם לא פחותה מאתרי המותגים המובילים בעולם. אבל הלקוח הישראלי כמו שהוא אוהב לרכוש את המתנות והביגוד והמה לא שהוא נוסע לחו"ל כך יותר מעניין אותו אם כבר הוא עושה רכישה, אז רכישה שם, בחו"ל, היכן שהמוצרים יותר טובים, היכן שהמותגים המוכרים נמכרים יותר בזול (אפילו כולל ההובלה).

כ-יועץ עסקי מצאתי גם מותגים גדולים שלא מוכנים לשלוח מוצרים לישראל, כנראה בגלל שמירה על יבואנים מקומיים או מכול סיבה אחרת, אבל הישראלי תמיד ממציא לנו פטנטים וזה קורה בדמות חברות שילוח המעמידות את המחסנים שלהם ברחבי העולם ואשר הלקוח הרוכש דרך העכבר באתרי המותגים בחו"ל יכול לבקש מהחנות בה רכש כי ישלחו את המוצר למחסן של המוביל. והאמת התהליך לא יקר.

לדוגמא: איקאה לא מוכרת דרך האתר שלה, אם כן אז המכירה נעשית דרך חברת הובלות שזכתה לבצע את ההובלה למי שבאמת רוכש באתר, אבל אם תגלוש לאתרי איקאה ברחבי העולם אזי תוכל למצוא כי אתה יכול להזמין ישירות מהאתר.

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי הייתי ממליץ דווקא לחברות הישראליות או למותגים הישראליים שכרגע סובלים מחוסר רכישה של לקוחות דרך האתר שלהם להמשיך ולהשקיע באתרים ברמה כזאת שתהווה חווית קניה לדוגמא מצלמות 360 מעלות המתבייתות על המוצרים ויוצרים את החשק לקניה ועוד פעלולים טכנולוגים מדהימים שיכולים להחליף ללקוח הישראלי את הביקור בחנות והרכישה מהאתר.

מותגים אשר פוחדים מחוסר סקסיות במכירת מוצרים דרך אתרי האינטרנט שלהם, טועים טעות מרה! ההפך הוא הנכון, האטרקציות שיכולים להשתמש בהם מותגים כאלה ואחרים הרבה יותר אפשריים בעולם הווירטואלי מאשר בעולם המוחשי. הדמיון והיכולות להביא קונים לרכישה באמצעות טכנולוגית באתרי האינטרנט לדעתי חוצים את הדמיון הפרוע של כול משווק או איש שיווק מוכשר אשר יכול ל"התפרע" על מנת להביא את הלקוח לתהליך של מכירה, זה רק לדעת לצאת לא מחוץ לקופסה אלה מחוץ לאטמוספרה.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב