דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקר פרטי במרכז 

מאת    [ 08/07/2013 ]

מילים במאמר: 334   [ נצפה 2704 פעמים ]

התחום המעניין ביותר לטעמי שיש היום לשוק העבודה להציע הוא תחום החקירות הפרטיות. אתם בטח שואלים את עצמכם למה צריך לגשת למשרד חקירות ומה ההבדל בין חוקר כזה לחוקר במשטרה. אז קודם כל חוקר משטרתי מופעל על ידי המשטרה לצרכי המשטרה בלבד. אם מדובר במקרים של רצח או גניבות או בעצם כל מעשה פלילי המשטרה מפעילה חוקר מטעמה שהוא בעצם שוטר לכל דבר כדי לנהל חקירות מסוג זה. יש הרבה מקרים שבהם המשטרה שוכרת חוקרים פרטיים כדי לתגבר ובעצם לפתוח עוד אופציות שלא התגלו במהלך החקירה המשטרתית. אז לא רק לדברים האלה יש חוקרים שלא פועלים בשירות המשטרה. חוקרים פרטיים היום מנהלים חקירות על המון נושאים כמו מעקב אחרי זוגות שעומדים להתגרש לדוגמה, ריגול תעשייתי ומעקב אחרי נער שהוריו חוששים לו. אלו רק חלק מהמקרים בהם נקרא לחוקר פרטי שיבוא ויעזור לנו לגלות פרטים מסוימים שהיינו רוצים לדעת ולא ממש יש לנו לגלות אותם.

 על מקרה מאוד מעניין של ריגול תעשייתי שמעתי מחוקר פרטי במרכז, אשר נחשב לאחד התותחים הכבדים בעסקי הבילוש הפרטיים בכל הארץ. חברה לסטראטאפ פיתחה איזשהו אלגוריתם מסוים שדרש פיתוח שנפרש על תקופה של כשלוש שנים, למזלם החברה התעסקה בכמה פרויקטים ממש מוצלחים במקביל לפרויקט המדובר. בתום השלוש שנים שהחברה כבר הייתה בשלב הסופי של הפיתוח, גילו חברי ההנהלה שחברה מתחרה כבר השיקה את הרעיון הייחודי שעליו טרחו במשך תקופה ארוכה. היה ברור שיש מדליף מתוך החברה שנהג להדליף מידע באופן קבוע לחברה המתחרה וכך בעצם שלוש שנים של עבודה ירדו לטמיון. באותו הרגע נעצר הפרויקט בעצת הבלש והחלו חקירות עם כל אחד מהאנשים שהתעסקו או היו קשורים לפרויקט בכל שלב שלו. החקירה כמובן נמשכה תקופה ממושכת והיה צורך לבדיקת פוליגרף מעמיקה. אחרי תקופה של כחצי שנה התגלו ראיות מספקות דיו והוגש כתב אישום כנגד מנהל הפרויקט בפועל לחשד של מכירת מידע שגרם להפסדים של עשרות מיליוני דולרים מצד החברה.

 זה רק מקרה אחד לדוגמה מיני רבים בו רצוי לגשת למשרד חקירות פרטיות, כדי להגיע לאמת ולחשוף אותה לציבור, ובכך לגרום לעבריין שביצע אותה לשלם את המחיר

מיכה בריימן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב