השוואת מחירי ביטוח רכב בחוץ לארץ
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

השוואת מחירי ביטוח רכב בחוץ לארץ 

מאת    [ 08/07/2013 ]
מילים במאמר: 540   [ נצפה 1122 פעמים ]

 
 

בשנים האחרונות, חל שינוי תפיסה בקרב ישראלים רבים. כשהוצאות המחיה עולות, הם מנסים לחסוך בכל דרך אפשרית. גם רכישה של ביטוח רכב, ובכלל זה ביטוח חובה, אינה יוצאת מכלל זה. השוואת ביטוחי רכב הפכה לפרקטיקה בה נעזרים אינספור ישראלים טרם הרכישה החשובה הזו – ומה בדיוק המצב מעבר לים?

השוואת ביטוחים בחו''ל

בדרך כלל, אנחנו מסתכלים על מדינות העולם, לפחות בעולם המערבי, ביראת כבוד. לכן, ציפייה הגיונית היא למצב שבו אגרגטור, אמצעי לבדיקת והשוואת מחירים, יהיה שם בשימוש כבר שנים. ואכן, זהו המצב במדינות רבות, בהן קשה למצוא אנשים שרוכשים ביטוח מבלי להכיר את שדה המשחק לאשורו.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שגם מהבחינה הזו יש לא מעט "חריגות". יהיו אלה מקומות בהם האינטרנט עדיין לא הפך לחלק מהותי ברכישות מכל סוג, ובכלל זה רכישת ביטוח. וכאן בדיוק אנחנו מתחילים לדבר על מדינות מתפתחות יותר, ומתפתחות פחות.

השוואה היא עניין של גיאוגרפיה

כשמדברים על השוואת מחירים, ועוד לפני שמתייחסים לסוגיות דוגמת ביטוח חובה או מקיף, צריך להסתכל על היכולת של אנשים במדינה מסוימת לאמץ חידושים טכנולוגיים. "דיפוזיה", קוראים לזה בעגה התקשורתית. משתמשים במונח לתאר טרנדים כמו פייסבוק או טוויטר, פיתוחים דוגמת אייפון או סמסונג גלקסי, וכן – גם פרקטיקות התנהגות ברשת, דוגמת רכישה או השוואת מחירים.

 ואכן, הרגלי הקנייה הם שמשחקים כאן תפקיד מהותי – אנשים שהתרגלו לבצע את הרכישות שלהם באינטרנט, סביר יותר שגם יערכו דרכו השוואת מחירים. באופן לא מפתיע, ובהתאם לתיאוריית הפער הדיגיטלי, יהיו אלה בעיקר אנשים שכבר משתמשים מספר שנים רב באינטרנט, ובקיאים ברזיו השונים.

מהבחינה הזו, אפשר להתבונן על מדינות כמו אנגליה או יפן, בהם כחמישים אחוז מרכישות ביטוח רכב נעשות באמצעות האינטרנט. מרבית מדינות העולם המפותחות, ובכלל זה ישראל, עומדות מעט מאחור, אך עם אחוזי רשימה נאים באופן יחסי. ומה שפחות לא חשוב הוא שאחוזים אלה עולים משנה לשנה.

המשתנים שמרכיבים את משוואת ההשוואה

כאשר רוכשים ביטוח חובה, מקיף או צד ג', בין אם באמצעות האינטרנט ובין אם לא, הקונה הממוצע מסתכל על מספר פרמטרים. המחיר, כמובן, הוא משתנה מרכזי, אבל בהחלט לא היחידי. אנשים יעדיפו להשקיע מעט יותר ברכישה, ולדעת שמאחוריה עומדת חברה אמינה, מקצועית, ותיקה, וכזו שאף צל כלכלי לא מסתיר אותה.

השוואת מחירים, אם כן, מאפשרת להבין את חוקי המשחק, ולפעול בתוכו באופן מיטבי – אבל היא לא הכלי היחידי בו בוחרים להיעזר. גם מילת המלצה של מכר, ניסיון עבר עם חברה מסוימת או אפילו חדשות שקוראים בעיתונים עשויים להשפיע על ההחלטה. אולם, גם כשזה קורה, הרי ככל שמבינים יותר את טווח ההצעות, קל יותר לנהל משא ומתן עם החברה, ולבחור למעשה בהצעה המשתלמת ביותר.

התחזית:  כיצד צפוי להיראות שוק ההשוואה בישראל?

נחזור לעולם הגלובאלי של השוואת ביטוחי רכב. בישראל ובמדינות אירופה המפותחות פועלות, כידוע, אינספור חברות ביטוח. כל אחת מהן, באם מכבדת את עצמה, דואגת גם לפתוח אתר אינטרנט מושקע, הכולל בתוכו גם מערכת מקוונת לרכישת ביטוח. אלו הם תנאים אידיאליים עבור אתרי ההשוואה, שרק גדלים משנה לשנה.

בישראל, מרבית החברות כבר השלימו עם שינוי כללי המשחק, והן מסגלות את עצמן, מהר מאד, לזירה האינטרנטית. בנוסף על כך, התחום רק הופך לתחרותי יותר ויותר, וישנן הצעות חוק העומדות על שולחן הכנסת שנועדו להוסיף לתחרות עוד יותר. אלה מאפשרים להסיק, במידה רבה של ביטחון, כי בעוד מספר שנים רכישת ביטוח חובה,  מקיף או צד ג' סביר שתיעשה באמצעות האינטרנט – ולאחר השוואה מקיפה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב