דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכרנו לכם 

מאת    [ 20/02/2008 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3084 פעמים ]

http://www.reshet.tv/video.aspx?video_id=13805

יחסי ציבור הוא תחום קשה. ההתמודדות עם עיתונאים/לקוחות/דדליינים/יצירתיות/מקצועיות היא לא קלה, ברובה מתסכלת, אבל מפעם לפעם יש צ'ופר. אפילו גדול. אחד כזה היה לי ממש אתמול. לפני כמה שבועות בלבד נכנסתי לעבודה משותפת עם חברת מכירות, כדי לעזור ולקדם את הועידה השנתית הראשונה שנועדה להרים את נס המרד. להגיד שמכירות הוא גם מקצוע. שגם לאנשי מכירות מגיע שתהיה להם גאוות יחידה.

לפני 8 שנים טיפלתי ביחסי ציבור של חברה בינ"ל שעסקה בפיתוח פלטפורמות טכנולוגיות לאיחוד מסרים. העיתונאים חשבו שמדובר במדע בדיוני. "למה שנרצה לקבל פקס לאוטו?" הם שאלו. למה חשוב לנו לקבל הודעת טקסט במקום הודעת קול?" הם הקשו. מי שכבר ניאותו להגיע לפגישה ולשמוע הסברים מלאים יצאו מבולבלים וכתבות, אם בכלל, נכתבו בדיליי של כמה שבועות, אחרי עוד ועוד שיחות הבהרה והסבר, בניסיון לפשט עבורם את הקונספט. היום, מצחיק בכלל לחשוב שמתישו, מישו לא הבין על מה מדובר ולא תפס את גודל המהפכה.

כך הדבר עם חברת מכירות. בשנים האחרונות גדלו ותפחו עמודי השיווק והפרסום בעיתונות. כשהייתי עיתונאית בקבוצת סיגלר, מפיצת "נמר של נייר", העיתון של הברנז'ה בזמנו, התחרות היחידה לעיתון הפקס המיתולוגי, היתה מצידו של גלובס שהחזיק דאבל שלם. 3-4 אייטמים במדור שנקרא אז "נתח שוק". קצת שיווק, פרסום וצרכנות. העיתונים האחרים לא חלמו אפילו לספר על פרזנטציות של משרדי פרסום, על תחרות על כל תקציב, היקף קמפיין היה סוד אימתני שרק בשיחות סגורות אפשר היה לקבל אומדן אמיתי על היקפו.

היום, שיווק פרסום הוא סטנדרט. כל עיתון מחזיק במדור נרחב. אפילו מוסף. יש עורכים שמתמחים בתחום הזה. עיתונאים שמבלים, כמו הקולגות שלהם מתחומי הצבא/משטרה/בורסה, בחדרי ישיבות של אנשי שיווק, מפרסמים ופרסומאים, מסקרים תחרויות חודשיות ושנתיות ובכלל, מביאים לציבור הקוראים דיווח יומיומי על הנעשה בסקטור הזה.

ריד מיי ליפס. בעוד שנתיים-שלוש, אולי אפילו 5, כשתפתחו את העיתון שלכם תוכלו לקרוא על אסטרטגיות מכירה. על חידושים בתחום האקדמי. פתאום תחשפו לאנשי מכירות. אתם תכירו אותם בשמות שלהם. תזהו את תמונתם. תדעו כמה כסף הושקע בקמפיין גיוס צוותי מכירות לחברה. האנשים ה"אפורים" שמכתתים רגליהם יומיום ומביאים את החמאה כדי שאנשי השיווק יוכלו למרוח על הלחמנייה שלהם פתאום יהפכו לשם.

העבודה על הועידה אתמול, למרות קאדר השמות שמרכיב כמעט כל יום את העיתונים הכלכליים, לא היתה פשוטה. לא פשוט להסביר דבר שבעוד שנתיים יהיה סטנדרט. דבר שאף אחד לא יחשוד בו שצנח אאוט אוף דה בלו. בסופו של דבר העבודה הקשה השתלמה ושמנו את הרגל בדלת. עכשיו מתחילה המהפכה. תזכרו.

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב