דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לרכוש ידע להצלחה במסחר בשוק ההון 

מאת    [ 07/07/2013 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 1628 פעמים ]

בטח מוכרת לך ההתלבטות שרבים מתחבטים בה כאשר הם מגיעים לשוק ההון ורוצים להתחיל לסחור. השאלה היא האם כדאי לשלם כסף עבור הידע הזה הריי יש גם בחינם? או אולי ללמוד מניסיון שארכוש בעצמי במסחר בשוק ההון.

קודם כל נבין נקודה חשובה, רכישת ידע היא למעשה רכישת ניסיון של אחרים שקדמו לי, ניסיון שנצבר שנים רבות. באופן זה אני חוסך לעצמי את המשאב החשוב ביותר זמן ולזמן אין מחיר.

הרשו לי לספר לכם קצת על שוק זה מניסיוני ארוך השנים. אני סוחר ב-שוק המט"ח מעל 6 שנים. ובמהלך שנים אילו ראיתי וחוויתי דברים רבים על בשרי שאשמח לעזור לכם למנוע מלחזור על טעויותיי.

שוק ההון הינו שדה קרב שבו מיליוני בני אדם יוצאים כל יום לקרב במטרה לנצח את האחר ולקחת את כספו. אפשר לומר שזה ממש לוח שח-מט ענק שבו צריך להיות מתוחכם ולחשוב כמה צעדים לפני האחר- מלחמת מוחות ממש. בעולם כזה הנתונים מראים שרק 7% לערך שורדים ומנצחים בשוק הזה לאורך זמן!

אין לי ספק שהשוק הזה מספק אתגר רציני, להיות יותר טוב מכולם ולהצליח לעשות את מה שרק בודדים מצליחים זה החלום והיעד! ועכשיו נחשוב, האם בלי ידע כדאי בכלל להיכנס לשוק הזה?

אני מניח שהתשובה ברורה לך, ברור שלא! הסיכויים שלך לשרוד בשוק הזה ללא ידע וניסיון אפסיים מאוד. הידע שאנו רוכשים ממנף אותנו ומאפשר לנו להתעלות על קודמינו ומורינו. והזמן תמיד מוכיח זאת- התלמיד מתעלה על מוריו.

השאלה היא היכן ללמוד קורסים בשוק ההון?

לדעתי מאוד חשוב לבחון את הגוף שאליו פונים ללמוד, הריי אם אתה רוצה להצליח בתחום הזה, חשוב שתבדיל בעולם הזה בין מקום איכותי וכזה שפחות טוב ללמוד בו.

נתחיל מזה, חינם לא קיים- ידע טוב עולה כסף ואין מה לעשות על דברים טובים משלמים. אם אתה באמת רוצה להצליח תרכוש ידע ותשקיע את המרב בלמידה. בדרך כלל הקורס הבסיסי הוא קורס ניתוח טכני שהוא הפרקטי ביותר למסחר בטווח קצר של זמן.

מכאן נשארנו עם המכללות השונות הקיימות בשוק, כיצד נחליט היכן עדיף ללמוד? לדעתי חשוב שתשים לב למי שמלמד אותך,  אני חושב שמכללה שיכולה להראות ביצועים אמיתיים בתיק המסחר שלה, תיק אמיתי ולא טבלאות אקסל היא הטובה ביותר. לצערנו רק מעטים מוכנים להראות דוחות אמיתיים. רק תזכור אתה רוצה ללמוד ממי שעושה את זה באמת ויודע להרוויח כסף לעצמו, כי רק ככה תדע בוודאות שהוא מלמד אותך באמת לסחור.

והשאלה הבאה, האם קורס מספיק בכדי שאוכל להרוויח כסף בתחילת דרכי?

חשוב לי לנפץ חלומות ומיתוסים שקודמיי בשוק החדירו ופיטמו אותו. כסף קל לא קיים אז צר לי. כסף דורש עבודה והשקעה ואל תצפו בעולם שבו רק 7% מצליחים להיות טירונים ולעשות כסף. לאחר הלמידה אתם צריכים לשבת ולעבוד קשה בכדיי לצבור את הניסיון, התמדה והיצמדות לכללים הן מילות המפתח להצלחה בשוק ההון. מסחר הוא מקצוע לכל דבר ואם תתמידו ותעבדו קשה תצליחו לנצח בשוק הזה.

 

מאת: לירן הרשמן-  מתעסק במסחר תוך יומי בעל וותק וניסיון מרובים בשוק המט"ח, הסחורות והחוזים העתידיים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב