דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רגישות למזון ולאלרגיות 

מאת    [ 07/07/2013 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2273 פעמים ]

אוכל יכול להיות התרופה הכי טובה לגופנו. כאשר מגיעים אליי לטיפול הומאופתי אני דואגת לשאול מה אוכל המטופל. הומאופתיה יכולה לעזור במקרים רבים, אך לפעמים מה שצריך זה שינוי תזונה. לא פעם אנשים חווים שינויים מרחיק לכת רק כי שינו את הדיאטה שלהם. הוציאו מאכלים מסוימים הכניסו אחרים. שינו כמויות והשינוי מפתיע. סכרת התאזנה ,הכולסטרול כבר לא בעיה, הבטן פחות נפוחה ואפילו המעי כבר לא כזה רגיז.

יש פעמים שהאוכל גורם לנו לאי נוחות או לאלרגיות. כאשר אנחנו מרגישים שרמת האנרגיה שלנו יורדת והחיוניות שלנו נוזלת. זה למעשה אות לבדוק את עצמנו.

מה ההבדל בין רגישות לאוכל מסוים לבין לארלגיה?

אלרגיה למזון מסוים מתפתחת כאשר מערכת החיסון שלנו מזהה חלבון כאיום על גופנו ושולחת קבוצת לחימה... כדוריות דם לבנות לתקוף אותו. כאשר החלבון מגיע למערכת העיכול הוא מייצר נוגדניי IgE וקיבלנו תגובה אלרגית. התגובות האלרגיות נעות על סקלה של קלה עד חמורה ומסוכנת מאוד. תגובה אלרגית יכולה לבוא לידי ביטוי על העור (נפיחות תחושת, נימול ועוד), במערכת העיכול (שלשולים , כאבי בטן חזקים ועוד). מזונות אלרגיים הנפוצים הם חלב פרה, ביצים, דגים, שקדים, בוטנים, שומשום, סויה, חיטה.

רגישות למזון היא למעשה שכיחה יותר והרבה פעמים אנשים רגישים למזונות מסוימים ולא אלרגיים אליהם. רגישות למזון לא מעוררת תגובה של מערכת החיסון לכן יש אפשרות לאכול את המזון במינונים קטנים מבלי שתהיה תגובה קיצונית. גם רגישות למזון יכולה להיות אחראית לאי נוחות כמו אקזמה, כאבי ראש , סינוסיטיס ועוד. רגישיות נפוצה הם ללקטוז המצוי בחלב פרה, לגלוטן מצוי בחיטה, לפרוקטוז סוכר הנמצא בסירופ תירס, דבש , צימוקים ועוד.

כיצד מאבחנים אלרגיה?

ישנם תבחיני עור- נקראים גם "טסטים". הם נעשים בכל גיל. דרך נוספת היא בדיקת דם לאלרגיה. שם מחפשים רמות של נוגדים מסוג IgE לכל סוג מזון. זו בדיקה שמצליחה להעריך אלרגיה למזון על סוגיו.

ישנם אלרגיות שחולפות עם השנים כמו אלרגיה לחלב פרה, שיכולה להיעלם אחרי גיל שנה שנתיים. וישנם אלרגיות שנשארות לכל החיי כמו אלרגיה לדגים או לבוטנים ולשקדים לרוב אלרגיות כאלה הם חמורות ומסכנות חיים.

כיצד מאבחנים רגישות למזון?

פשוט על יד דיאטת הימנעות. מוצאים מהתפריט למשך שבועיים את המזון החשוד, ובודקים האם כאבי הראש נעלמו? האם הקיבה רכה יותר? הליחה? הסינוסיטיס המעי רגיז פחות? הרבה פעמים הרחקת מוצרים אלו ממערכת העיכול שלנו לשבועיים יספקו את התשובה. ישנם גם בדיקות דם היכולות לספק תשובות לגבי רגישות למזונות.  

אז מה עושים? אם יש חשש , נבדקים. שינויי תזונה תמיד מרתיעים ונראה כאילו אנחנו מוותרים על מעדנים. האמת היא שאפשר לשדרג ולהנות ממטבח מלא מעדנים גם מבלי לשלם מחיר בריאותי כבד. 

ריקי מנו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב