דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בשורה למיואשים מרהיטי הפלסטיק 

מאת    [ 03/07/2013 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 1839 פעמים ]

רהיטי פלסטיק הם לרוב הרהיטים הכי מלוכלכים ומוזנחים בבית.. כל אחת מאיתנו בטח מכירה את זה: שולחנות וכיסאות מפלסטיק לבן, מתקני אחסון ואפילו צעצועי פלסטיק לילדים שרובנו מעדיפים ומעדיפות לאחסן בגינה, מתוך תפיסה שהסלון הוא לרוב מקומם של רהיטי העור והעץ ואילו הפלסטיק עמיד ביותר לאבק וללכלוך ולכן גם הראוי ביותר להיות מוצג לראווה בדמות כיסאות ושולחנות גן וכדומה.. הבעיה היא שכשריהוט מסוים נמצא בחוץ זמן רב, אנחנו נוטים לפעמים לשכוח ממנו, להתייחס אליו כאילו היה חלק מהצמחים שבגינה ולהניח לו בכך לצבור אבק, כתמי בוץ, עלי שיחים ועצים, מים והרשימה עוד ארוכה..

זוהי בדיוק התובנה שהכתה בי בסופ"ש האחרון, כשהתפניתי להשקות את הגינה, כמו שאני עושה מדי ערב. בכל ערב אני יוצאת אל הגינה הפורחת והמטופחת שלי עם צינור המים ומתחילה לטפל בעצים, בפרחים, בשיחים.. אבל כאשר אני נתקלת בשני כיסאות הפלסטיק הלבן שנמצאים שם בפינת הישיבה שבקצה, ולידם שולחן פלסטיק לבן ועגול, אני מפנה את מבטי הלאה.. ובכן, בשישי אחה"צ, קצת לפני הארוחה המשפחתית של ערב שבת, יצאתי לגינה עם הצינור ופתאום "חשכו עיני" (תרתי משמע), כשהבחנתי שמה שאמור היה להיות "פינת ישיבה" נראה כעת יותר כמו תצוגת פסלי אבק ובוץ מקושטים בעלי עצים.. הלבן של כסאות הפלסטיק כבר חום לחלוטין ומזמן אינו בוהק עוד על רקע הצמחיה הירוקה..

ניגשתי במהירות ומתוך תחושת אשמה אל הארון בחדר הכביסה, היכן שממוקמים כל חומרי הניקוי, בכדי להביא מספר מטליות וספריי ניקוי, אבל אז חשכו עיניי בפעם השניה - כשגיליתי ששכחתי לקנות מטליות וספריי הניקוי שלי עומד להיגמר.

הרגשתי כעוסה ואבודה למדי, אבל אז נזכרתי שרק לפני שבוע קיבלתי כמתנה ערכת התנסות המיועדת לשטיפת רכבים ועונה לשם "קאר וואש". זוהי ערכה ידידותית לסביבה שמלבד העובדה שאינה מכילה כימיקלים רעילים, היא מתאפיינת בשני יתרונות בולטים נוספים: חיסכון במים והיעדר הצורך בסבון ובספוג לניקוי.. אופן השימוש בה אמור להיות פשוט למדי: הערכה מגיעה במארז 'פטנטי' שהופך בפתיחה ובהרחבה פשוטה לדלי מים רב פעמי, שאותו יש למלא בליטר מים בודד. בערכה ישנן גם 5 מטליות חד פעמיות הספוגות באל סבון. כל שצריך לעשות הוא לטבול את המטלית במים, לסחוט מעט ולהתחיל לשטוף את הרכב. לאחר מכן אפשר לנגב את הרכב במטלית המיקרופייבר המצורפת גם היא לערכה.

אני איני מחזיקה ברשותי רכב ולכן חשבתי לאפסן את ערכת ה"קאר וואש" אצלי בבית עד שיזדמן לי להציע אותה לאחת מחברותי.. אבל היות ואין ברשותי מטליות ניקוי וספריי ורהיטי הפלסטיק בגינה שלי נראים כמו פסלי בוץ, החלטתי לנסות ולהוריד לפחות חלק מהלכלוך בעזרת הערכה ועל פי הוראות השימוש המצורפות.

לא קיוויתי לתוצאה מבריקה לחלוטין במקרה זה.. הרי מדובר בסך הכל בערכה המיועדת לניקוי חיצוני של הרכב ולא להסרת רבדי ענק של בוץ מריהוט גינה נשכח, אבל למרבה הפלא הופתעתי ובגדול! כתמי הבוץ והאבק כמעט ונמחקו כליל (וכל זה עוד מבלי שהשתמשתי בצינור המים והסתפקתי בליטר המים הבודד שהוכנס לדלי הנפתח שבאריזה) וסוף סוף יכולתי לראות את צבע הפלסטיק הלבן והצחור שכל כך התגעגעתי אליו.. אפילו הריח היה נעים למדי..

בקיצור - הבנתי שלפעמים משתלם לחשוב מחוץ לקופסא ולנסות דברים חדשים, גם אם השימוש בהם אינו על פי הייעוד המקורי שלהם.. מעתה, על ערכות "קאר וואש" אני ממליצה בגדול גם לעקרות הבית שבינינו ולא רק לנהגים ולנהגות שמעדיפים את האוטו נקי בפחות מאמץ.. אתם מוזמנים לנסות ולהתרשם..

עופרי גרשנוביץ
/>ofri.chimigag@gmail.com
www.chimigag.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב