דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עידן + ערוצים נוספים לממיר הדיגיטלי 

מאת    [ 02/07/2013 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 4012 פעמים ]

תחילתה של רפורמת עידן + לוותה בקשיים רבים, שיעור החדירה בשנה הראשונה להיווסדותה של הרפורמה עמד על מאות צופים בלבד, הסיבה הייתה נעוצה לרוב בבעיות קליטה, גם עצם העבדה שלאורך זמן רב הרפורמה לא אושרה בכנסת והוגדרה כפיילוט לא תרם לאמון הציבור.

מאז השתנו דברים רבים, חוק הערוצים אושר זה מכבר בכנסת ולמעשה הפרוייקט מתוקצב באופן קבוע ע"י המדינה וממומן בחלקו גם ע"י הערוצים המשולבים בממיר הדיגיטלי, לאחרונה אף עוגן נושא הערוצים החינמיים בחוק ההסדרים לתקציב 2013-2014 . איכות הקליטה שודרגה מבלי הכר כך שלמעשה ניתן לקלוט היום ברוב חלקי הארץ את השידורים החינמיים באיכות דיגיטלית מעולה באמצעות אנטנה בתוך הבית ברוב המקרים או מחוץ לבית בבתים הממוקמים באיזורים בעיתיים יותר. הערוצים הנקלטים היום דרך הממיר הייעודי של עידן + הם : ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 23 (לילדים), ערוץ 33 וערוץ הכנסת ובמקביל ניתן להאזין לכ-14 תחנות רדיו ישראליות. עד היום למעלה מחצי מיליון בתי אב כבר רכשו את הממיר והצטרפו למערך החינמי. 

שר התקשורת לשעבר משה כחלון התווה והבהיר כבר בתחילת הפרוייקט שבכוונתו להגיע לכ-18 ערוצים חינמיים שישודרו לכלל הציבור ובכך יאפשרו תחרות אמיתית אל מול חברות הלוויין והכבלים, עם כינונה של הממשלה החדשה ומינויו של גלעד ארדן לשר התקשורת הוא הבהיר כי בכוונתו להמשיך ולדחוף את הרפורמה לעבר הרחבתה למספר רב של ערוצים, גולת הכותרת נכון להיום נוגעת להחלטת הממשלה לאפשר שילובם של ערוצים נושאיים כדוגמת (טבע, סרטים, ילדים, ספורט וכו') כבר החל בתחילת שנת 2014.

בתוצאות סקר שמתבצע נכון לכתיבת שורות אלו באתר האינפורמטי "idanplus.tv" בקרב כ- 8000 משתתפים עד כה המגמה ברורה ומצביעה על העדפה להוספתם של ערוצי סרטים וסדרות, ספורט וילדים.

בימים אלו שוקדים להרחבת הרפורמה בכמה מישורים:


    • בכנסת - במישור החוקתי, בוועדת הכלכלה שוקדים על בחירתם של הערוצים הייעודיים הנוספים תוך מציאת פיתרון למקורות המימון ובמציאת פיתרונות רגולטוריים לצורך שילוב ערוצים נוספים מתחרים, כמו כן שוקדים על ניסוח מכרזים לאותם ערוצים שיתווספו למערך עידן+. 
    • הרשות השנייה - האחראית על שידורי הרפורמה נמצאת בימים אלו בעיצומם של הכנות ושידרוג טכנולוגי לצורך התאמת המערך להוספתם של ערוצים נוספים באמצעות ממיר דיגיטלי מעבר ל-6 הערוצים הקיימים כיום. כמו כן הרשות ממשיכה לקבל משוב מהציבור הנוגע לאיזורים עם בעיות קליטה לצורך הוספת משדרונים נוספים שהמטרה להגיע לפריסת משדרים בצורה מיטיבית תוך כיסוי מושלם.

ריכוז המאמץ של השר גלעד ארדן בנושא הוא מרשים, בנושא זה אפשר להגיד שהוא בהחלט נכנס לנעליו הגדולות של השר הקודם כחלון, כמובן שזהו אינו סוף פסוק ועד להוספתם של הערוצים הנוספים נמשיך ונקרא על משברים או בעיות רגולטוריות כאלו ואחרות, כיום המערך עובד בצורה טובה ובדוח תלונות הציבור של המועצה לצרכנות שהתפרסם בחודש מארס ניכר כי חלה ירידה בהיקף התלונות על עידן פלוס.

ללא ספק, השלמתה הסופית בעתיד של הרפורמה והרחבתה למספר רחב של ערוצים תביא לטלטלה עצומה בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ובהכרח תתרום להורדת מחירים מצידם של חברות הכבלים והלוויין ולהצטרפותם של שחקנים נוספים.

 

 

לורי רולנד


מנהל באתר האינפורמטיבי : עידן פלוס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב