דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורצו מאותה הקוריצה - ביקורת על הישרדות, פרק 19 

מאת    [ 20/02/2008 ]

מילים במאמר: 1209   [ נצפה 3085 פעמים ]

קורצו מאותה הקוריצה

אחרי שמשה כבר הכריז לאורך המשחק שהוא דומה לכל משתתף שני על האי, לעידן לשחר ובעצם למי לא, מסתבר שהשיבוטים האמיתיים, השניים שקורצו מאותה הקוריצה, הם לא אחרים מאשר עידן מנו ודן קפון. כדי שבכל זאת נבדיל ביניהם מצאה ההפקה פתרון יצירתי וסיפקה לאחד מהם (לא ממש משנה למי, הם דומים מדי) בתור פרס, מראה סכין וקצף גילוח. אי לכך, בתור שרות לקוראי המכובדים, אני בא לעזרתכם וקורא לכם לשנן - דן קפון זה ההוא המגולח, דן קפון זה ההוא המגולח, דן קפון זה ההוא המגולח, דן קפון זה ההוא המגולח.
מבולבלים?, גם אנחנו

כבר בתחילת הפרק הנחש עם התחת פוגשת נחש, צילומי תקריב של ההפקה גורמות לו להיראות בערך כמו דינוזאור וכל השבט כמרחקה. עד שבא האביר על האוניה הלבנה, דן מנו והורג את הנחש עם מצ'טה. או אז אנחנו רואים שמדובר בנחש די קטן. מצד שני זה באמת מפחיד ורק דן העיז להורגו. הנחש העסיק את השבט לא מעט והם אפילו פצחו בשירה אינדיאנית לעילוי נשמתו. ללא כל ספק היה מדובר במחזה קשה, הלוויה כזו לא מגיעה אפילו לנחש נאלח. ונחזור לדן שאמר שזה היה או הוא או הנחש (דווקא נראה לי שזה או אתה או קפון) ושהנחש היה 160-170 ס"מ אורך, בגובה שלו. או בקיצור גמד דביל. ליה חסכה לי את הצורך להגיד את זה בעצמי וסיכמה את זה במילים הבאות" "נחש הרג נחש, כמו בטבע !". מלכה. בהמשך דן מקבל התקפת מצפון (יש לו דבר כזה?) על שהרג את הנחש, כי לטענתו לא מבינים נחשים. אני חושב שהוא ניסח את זה קצת עקום, אני הייתי אומר במקומו: "הסתומות שמסביבי, לא מבינות שאני נחש". ברור שהתקפת המצפון עברה מהר ודן אמר מיד שהיה כיף להרוג אותו. גם לנו יהיה כיף כשיעיפו את הנחש דן.
 
כאן מגיעה אחת היציאות הטובות של הפרק, של משה, בתגובה לאינסידנט הנחש: "התרנגולת נהיית עסיסית מיום ליום והתשעה מפגרים האלה מעדיפים להרוג נחש ולאכול אותו". אל דאגה משה, אתה עוד תשלם שדיברת ככה על קוריצה... אותך לעידן... או לדן.

ובמעבר מהיר לקפון, שמתחיל להבין לאן הרוח נושבת (רוח ההפקה כמובן) ומתחנף לדן. דן צוחק על זה, מה שלא עוצר בעדו להתחנף בחזרה, כי זה אסטרטגי. מה שמזכיר לנו שוב שהכל בזוי בעיני דן עד שהוא עושה את זה בעצמו ומדביק על זה תוית - "אסטרטגיה". דן ממשיך ללעוג ואומר שעידן היה כל הזמן בתחת של מושיק ושעכשיו הוא עבר לשלו. זה רק אני או שנראה שדן נהנה מזה ושזה עושה לו את זה, גם בגלל איזה קיק מיני נסתר וגם כי כמה שקפון אוהב שמתחנפים אליו, מנו אוהב לא פחות. וקפון, הרי אמר כבר בהתחלה שהוא בסה"כ ניסה לחשוב כמו דן מנו (דוגרי, הצליח לו). מה שאמור להיות לו קל כי הם קורצו מאותה הקוריצה.
מבולבלים? גם אנחנו

הכתיבה ביומנים הייתה מיותרת כמעט כמו מרינה ונעמה. אחרי שהתלוננתי פה לא מעט על הדברת המוגזמת, נראה שההפקה ממשיכה לנסות לדובב כמה שיותר את המתחרים על האי. אם קודם זה הסתכם במיליון עדויות שצולמו בארץ עם בגדים שונים, שיער מטופח ואיפור (על הבנות ועל מולי), ובנאומים ארוכים ומיותרים והרבה מריבות בטקסי ההדחה, כאילו לא היו מספיק דיבורים, ממציאים גם משימות כדי לשחרר את לשונות המתחרים עוד קצת. זכינו לשמוע את קפון קורא לדן ביבי ולספר שהם דומים (וזה הרי היה החלק המרכזי בפרק הזה גם בלי שאמרו את זה במפורש), זכינו לשמוע מדן מלא שבחים על עידן. זה היה כל כך מביך, שכמעט התפרצתי למרקע ואמרתי להם "Get a Room". מה השלב הבא? שלישיה עם קוריצה?
 
עידן סיכם את זה במשפט מרגש (בגוף שלישי כהרגלו): "דן מנו זיהה את עידן קפון מתחת לכל המסכות שהוא עטה על עצמו במשחק". לדעתי לא מדובר בהרבה מסכות אלא במסכה אחת בלבד, של דן והרי אין דבר שדן אוהב יותר מאת עצמו. עידן שלמד טוב מדן, ממשיך לירות לכל הכיוונים ובוחר בתחת של מרינה (שהיה הכי בולט על פני השטח) וכותב למרינה "יופייך החיצוני מחוויר לעומת האינטיליגנציה שטמונה בך". יה רייט. אבל שוב, הפעולה הזו לקוחה מספר האסטרטגיות של דן מה שמוכיח שוב שהם קורצו מאותה הקוריצה.
מבולבלים? גם אנחנו.

אחרי שהרוחות נשבו (ההפקה קוראת להן אתגר הכוח הכפול) קפון בא למנו עם הצעה מקורית של ברית בנים מה שהפלא ופלא מנו הציע לגיא בדיוק לפני פרק זמן ששניהם חוו זמן איכות במחנק מהחריף שליה שמה על הדגים שלהם. וכדי להוכיח שהם קורצו מאותה הקוריצה, דן קודם כל אומר שעידן בחר בטיימינג גרוע אבל זה לא הפריע לו להבין מיד הבין שעליו להדיח בחורה ובכלל הרי זה די ברור שדן תפס לשבט נחש כדי הציל את עורה של אהובתו של עידן, הקוריצה.
מבולבלים? גם אנחנו.

כשהכוח בידי ג'יבארו משה קיבל הזדמנות להוכיח שהוא השתפר מאוד בחשבון ומכריז שהוא הולך להצביע ב99% לעידן וב1% לליה. מפתיע מישהו שהוא הצביע לורה בכלל?
 
כאילו ההתרחשויות הקשות האלו לא מספיקות אנו מקבלים מנה של גזענות בריאה כאשר כולם מתחילים להיטפל לורה שהיא מדברת רוסית כל הזמן. ומדברים על לשבור את החברותא הרוסית. זה בעיקר גורם לי לחשוב איך ההפקה לא עלתה על הגל האמיתי ושלחה אתיופי לאי, שיהיה לרוסיות את מי לשנוא יותר מאת דן.
 
באי המתים נועם טוחן למושיק את הצורה די קלות באפון מפתיע אבל מושיק הולך הביתה בדיוק כפי שנועם הגדיר אותו, כמו קצין וג'נטלמן. אני בהחלט מסיר את הכובע בפניו. עם כל הגועל והשקרים שבסדרה הישראלית אפילו לא קורים מתחת לפני השטח, מושיק היה ללא כל ספק אי של שפיות. כמו שהוא אמר בעצמו, יש לו ילדים והמסר שהוא מעביר חשוב.
 
או אז מסתבר שמושיק הוא ראשון המושבעים ושהוא יזכה לשאול שאלה, שוב כי אין מספיק דיבורים בפרק בכלל ובישיבת ההדחה בפרט. משה מקבל בישיבה הזו את ההזדמנות לתת את הנאום התורני על זה שהוא שיקר ושהוא לא גאה בדברים שהוא עשה וכל האחריות על הכתפיים הקטנות שלו ושאולי המשחק הפך אותו לכזה ושזה הכל בכלל נבע מהרצון שיאהבו אותו. זה היה מרגש כמעט כמו הנאום של אביו הרוחני אלכס, שניה לפני שמשה תקע לו סכין בגב. אגב, אני חושב מדובר בסטארטאפ חדש, לשקר כדי שיאהבו אותך. אם כי משה לא זיהה את ההזדמנות הכספית ומיד ענה לשאלה של מושיק שהוא ימשיך לעשות את זה עד שינצח. לא התכוונת לומר עד שיאהבו אותי?
 
הרבה מעניין לא קרה בטקס ההדחה אבל ליה קיבלה הזדמנות להוכיח שוב שהיא מלכה, עם היציאה הטובה של הפרק. אחרי שיחה נוספת, ארוכה ומיותרת על מי ראוי ומי לא, ליה אמרה שהיא פועלת לפי זה ועד עכשיו לא שיקרה ולא בגדה באף אחד ומי הפנתה שאלה לג'יבארו, "אם ג'יבארו פועלים לפי הכלל של להעיף את החזקים, אז למה לא דן?" יציאה ענקית!
 
נעמה בתשובה, "מי אמר שלא נעיף את דן? בינתיים הוא לא מאיים עלי". מיד צילום תקריב לדן שנראה כמו קוריצה כשמשה מתקרב אליה עם המצ'טה...

זה היה ללא כל ספק הקטע הטוב בפרק, כשמרינה מנסה להוסיף מהאינטילגנציה עליה דיבר קפון ואומרת שזה משחק ושכולם ראויים כי אנחנו לא מפלגת צדק חברתי או המפלגה של גאיידמק פה.
דן כל כך מפוחד שהוא מתחיל כבר בישיבה הזו לעשות דילים ומזמין את גיא באמצע שהוא מדבר להצטרף לג'יבארו ואומר שזה עניין של זמן עד שאחד יעבור מסבאנה לג'יבארו ומי שיעשה את זה יהיה הכי חכם. לא יכולת לחכות יום? מצד שני כרגיל, דן עושה את התחבולות שלו כל כך בסתר שזה פשוט גאוני...
לסיכום, זה רק אני או שיש לי תחושה שהמשפט הזה עבד על עידן קפון/מנו?
מבולבלים? גם אנחנו
 
בסוף ורה עפה ובשבת הבאה או שנצטרך לוותר על נועם או על ורה היפהפיה. חבל. שלא יהיה לכם ספק שיתנו להם אתגר כזה שמשאיר לה סיכוי, כמו זה שניתן לעומר מול ויקה.

טמיר הוא מבקר קולנוע וטלוויזיה ובעל האתר "מיומנו של פסיכופט מתורבת".
את שאר הגיגיו בנושא קולנוע וטלוויזיה תוכלו לקרוא באתרו בכתובת http://www.psychojr.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב