דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול דף פייסבוק עסקי 

מאת    [ 28/06/2013 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2597 פעמים ]

לפני מספר שנים נולדה פייסבוק. כיום, כולנו יכולים להעיד שהיא נמצאת כמעט בכל תחום בחיים שלנו – החל מחיינו הפרטיים ועד חיינו העסקיים. מנהלים בודקים את עובדיהם בפייסבוק, בני ובנות זוג מציצים זה על זו דרך הרשת, דייטים נופלים וקמים בזכותה וכמובן – גם העולם העסקי לא נותר מאחור.

המותגים הבינו מהר מאוד את כוחה של הפייסבוק. רשת חברתית, בה הגולשים נמצאים כ-15 פעמים ביום בממוצע, עם שעות גלישה מרובות, המכילה למעלה ממילארד משתמשים. זה חלומו של כל מנהל מותג ואיש שיווק. אם כן, המותגים המרכזיים הבינו את כוחה של המדיה ונכנסו פנימה אל תוך הפייסבוק במטרה להפיץ את המסרים השיווקיים שלהם לקהל הקיים דרך פלטפורמה חדשה ולא מוכרת. במהרה, העסקים הקטנים, הבינוניים, העמותות, בתי הספר ופחות או יותר כולם – הבינו גם הם את כוחה של המדיה הזאת.

למותגים הגדולים אין כל בעיה לנהל את הנוכחות שלהם בצורה נהדרת במדיה החברתית, אך הבעיה מתחילה בעיקר בקרב העסקים הקטנים והבינוניים. אותם עסקים ראו את המותגים הגדולים נכנסים לפייסבוק ונכנסו אחריהם. אך ההבדלים בינם הם אדירים, בעיקר מטעמי תקציב. בעוד המותגים הגדולים נהנים משירותם של משרדי הפרסום, העסקים השונים לא יכלו להרשות לעצמם שירות מסוג זה. לכן, במהרה הובן כי בעלים של עסק, לא יכול לנהל את העסק שלו בצורה טובה ולהשאיר מספיק זמן לניהול דף פייסבוק. נוסף על כך, לא כל בעל עסק הוא בהכרח בעל ידע שיווקי או טכנולוגי שיכול לאפשר לו התנהלות נכונה במדיה. וכך – מקצוע נולד חדש – מנהל עמוד פייסבוק, או אם תרצו, מנהל מדיה חברתית.

אז מה עושה בעצם מנהל המדיה החברתית?

מנהל דף פייסבוק עסקי בונה יחד עם בית העסק את האסטרטגיה לניהול העמוד – מהם המסרים אותם יש להעביר במדיה, מי הוא הקהל, מה שפת העמוד וכדומה. מדובר למעשה באיש שיווק עם יכולות כתיבה טובות וצורך ביכולות טכניות בסיסיות ומעלה – שיכול לתת את המענה המלא לבעל העסק בכל הקשור לניהול העמוד.

בנוסף, אותו מנהל אחראי בצורה ישירה על העמוד, על הפעילות בו ועל כל המתרחש במדיה. מדובר באחריות לא קטנה משום שהפייסבוק הפך לכלי נפלא בידי הציבור לבוא ולשפוך את ליבו על המוצר או על העסק – לטוב ורע. מנהל העמוד למעשה מלווה מא' ועד ת' את בעל העסק במדיה החברתית. הוא צריך לעזור לו להבין אילו תכנים צריך לייצר בעסק, אילו תכנים עובדים, מה הקהל בעמוד רוצה לראות ולאפיין את הדרך הנכונה למשוך ולהגיע לקהלים נוספים.

לסיכום – מנהל עמוד פייסבוק אמור לתת שירות מלא לבעל העסק בכל מה שקשור בהתנהלות במדיה החברתית. החל מעיצוב תמונות הפרופיל ותמונת הקאבר, דרך כתיבת פוסטים ויצירת תכנים, ועד מענה לגולשים זועמים ומפרגנים כאחד. מעבר לכך, תחום הפרסום בפייסבוק גם כן נמצא תחת אחריותו של מנהל העמוד, אבל זה כבר בפעם אחרת. 

Bloop - מדיה חברתית חברתית


כי גם לעסקים קטנים מגיע ניהול דף פייסבוק עם מחשבה, אסטרטגיה וניסיון!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב