דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיאוריה שלי, שאלת מחקר? 

מאת    [ 26/06/2013 ]

מילים במאמר: 1068   [ נצפה 2774 פעמים ]

תיאוריה שלי: שאלת מחקר ?!

האם מעמדו של אדם תלוי בחברה שהוא חי בה?! או רק באישיות ורצון שלו להגשים?!- מה מידת ההשפעה של החברה על מעמדו וחייו של אדם ואיך ניתן לצאת מגדר החברה כדי להגיע ליעד?!

מבלי להתחשב בכלום ובלי לחשוב על אף אחד, לדרוך על הערכים והעקרונות ולגלות מי אני דרך המחשבות שלי ולהמשיך להיות האחד והיחיד , זו דרך?

בן אדם יכול להתאפיין בהמון ייחודיות והמון מאפיינים , אך ידיעת האדם היא בעיה אחת גדולה שמעסיקה את כל האנושות יותר מאלפי שנים , אפילו "אבי הרפואה" היפוקרטס שייך כל אדם לארבע סוגיות , אך במשך הרבה שנים אנחנו יכולים להעיד שכל אדם שונה מאחר בצורה מוחלטת ואי אפשר להעיד על שנים זהים גם אם הם תאומים זהים ויכולים להתאפיין ביותר מאפי מאפיינים.

אכן הרבה אנשים לא הגשימו את עצמם ונשארו כל החיים מחפשים את היעוד שלהם ללא תקנה, ואפילו מתו ללא אושר וללא השגת מטרת/ יעד.

בכל החיים מחפשים את האשם ולא בודקים איפה אנחנו יכולים לשנות ולהשתנות בכדי לקדם את המטרה ואת היעד שלנו, אך אנחנו חייבים לדעת שכל אדם חיי על גירויים ואתגרים והכי חשוב שאדם חיי בסביבה שיכולה להיות תומכת ומעודדת ויכולה להיות מפילה ולא דואגת, אדם שנולד עשיר יש לו את הכלים (הכסף) כדי שיעזור לו בתכולת חיים להבדל אדם עני מתורבת שחסר לו כסף תמיד יאשים את הסביבה ואת הכסף, בקיצור, אין אדם מרוצה, אין אדם היודע מה הוא רוצה בדיוק, לא יימצא אדם מרוצה מבלי כסף ומבלי לימודים ומבלי השגת יעד...

החיים שלנו תלויים רק בנו? החיים שלנו תלויים בסביבה? החיים שלנו תלויים באנשים או בכלים שיש לנו?

כל דבר חשוב , לכל דבר יש את הערך המיוחד ואת הערך שישנה בנו המון, אין דבר לא חשוב, ההגשמה העצמית של כל אחד יכולה להיות חלק בלתי נפרד מהתת מודע שלנו, אנחנו לפעמים מסגירים את עצמנו מבלי לדעת שבסופו של דבר ההשפעה היא רק על חיינו.

מדהים לראות בנאדם משיג את היעד ואז מתחילים האנשים לקנא ולחשוב להיות במקומו , בעיקר האנשים המקנאים  עזובים את המחשבות איך להתחיל לפעול בשביל השגת המטרה וחושבים על הטפל בעניין.      אנחנו צריכים לכתוב את מטרה שלנו ולחרוט אותה בראשנו ואז להתחיל לעבוד.

אפשר לחלק בן אדם לשני חלקים , נפש וגוף, גוף תמיד יבקש תוצאות מידיות, ופעולה מידית , הגוף מאד אנוכי ורוצה שהכל יהיה בשבילו, אך הנפש היא סבלנית וסובלנית, ויכולה לדעת שדברים נעשים באופן הליכתי, ואם יש אמונה אז הכל יגיע, אנשים מאד תלויים באופי ובמחשבות שלהם.

יחד עם הכל אי אפשר לא להזכיר את החברה, כי חברה הינה שונה ממגדר למגדר וממין למין, אם בנאדם נולד בחברה סגורה ובעלת מחשבות פרימיטיביים, אנו יכולים להבין שקשה יותר לנשים לממש את הדימוי העצמי ואת האישיות שלהם דרך חברה זו .. ואם בנאדם נולד בחברה ליבראלית ובית חם ותומך זה יכול לעזור מאד לממש את הדימוי העצמי והמטרה/יעד שלו.

ישנם כמה בעיות שאנשים לא מנסים להבין, בעולם לא כל אחד יכול להיות מפורסם, ולא כל אחד יכול לבלוט, ולא כל אדם יכול להצליח, אך כל אדם יכול להשיג את המטרה האישית שלו.  הבודדים שאנו לוקחים כאידיאל הם בעצם בודדים, לא כל אחד יכול להיות מדען ולא כל אחד יכול להיות ספורטאי מדרגה ראשונה, כמו שלא כל אחד יכול להיות רופא, מהנדס, מורה, עובד בניין, עובד ניקיון וכד' , נשאר לנו לקבל את עצמנו כי אז נבין שזה גורלנו, בודדים שלא קיבלו את הגורל והצליחו לשנות, רבים שלא מקבלים את הגורל ולא מצליחים לשנות.

20 שנה אני יושבת עם אנשים  ולא מצאתי אחד שמסתפק במה שיש לו, ואגב אנשים נורמאליים לא יפסיקו לחלום ולהדגיש את החלום שלהם, אנשים לא ירצו לישון מבלי לחלום ומבלי להזכיר מה חסר להם, וזה בכדי שתהיה להם אפשרות לחשוב על פתרון לחיים שהם חיים.

מזל , המזל משחק תפקיד בראשם של כמה אנשים, אנשים חושבים שיש מזל לחלק ולחלק לא, אנשים לא מודעים שמזל יכלו לשחק לטובתם ולרעתם של אותם אנשים, שינוי לא יבוא בגלל מזל, שינוי ייחרץ רק כשאנשים יגלו את עצמם ויבינו ששינוי בא אחרי עבודה קשה ולא בין יום ולילה, זה לפעמים ייקח כמה שנים.

העמדות החברתיות יכולות לעקב/ לקדם אותנו, אך לעולם לא יכולים להשפיע השפעות שליליות כי אז ההשפעה השלילית אני  יצרתי אותה.

אדם אוהב להיות פרשן, לצערי רוב הזמן הפרשנות היא דרך אינסטינקט ולא דרך אמת , רגש לא נכון יכול להרוס קשר חזק.

כאשר אנשים מושפעים מספר, הם יכולים לזכור כל משפט ולדבר עליו בפני חברה שלמה , באותה מידה בנאדם יכול להשפיע על כלל החברה בתנאי שדעותיו לא פוגעניות אלא באות מרצון להגשים חלום.

ההיסטוריה מעידה על הרבה דברים, אף אחד לא נשאר במקומו, אף נשיא לא המשיך להיות נשיא, המפה של העולם משתנה, הגלגל מסתובב, אין אחד שנשאר באותו מקום, החיים הם תהליך קשה , אין אדם ששינה תפקיד אלא תפקיד שינה בנאדם, אי אפשר לו להעיד על ההיסטוריה ועל הגלגל המסתובב בעולמנו עכשיו, אנחנו יכולים להעיד על המצב ועל השינויים שחובה העולם.

האנושות פוגעת בעצמה והחברה מזיקה ובסופו של דבר הכל יחסית והכל תלוי בנו, וגם בחברה, לא כנראה,  בנאדם שחי היום בסוריה האם יכל להיות שונה אם הוא חיי באירופה?! מה יכול לשנות אותנו ולגרום לנו לחשוב אחרת, האני עצמי מסתכלת שוב ושוב על החיים אך לא מודעת למגבלות של המחשבות.

לסיכום, החיים יכולים להיות עוזרים במידה שמתאפשר לנו להשתמש בכלים עוזרים, ומה עם הגישה החיובית? גישה חיובית יכולה להיות מאד עוזרת, אך לצערי גישה חיובית לא תעזור אם כל הסביבה שלך לוחמת ופוגעת ולא יוצרת אימון וסדר.

חלק מאתנו מחפשים מנהיגים וסדר כי זה האופי שלהם, אבל אלו לא יכולים להשתנות כי גם בשינוי הם יחפשו את האדם שישנה אותם, ופה הם לא מודעים שהם חיים אחרי דמות של אדם ולא דמות של עצמם.

אני חיה את התיאוריות הקשות לביצוע, התיאוריות שקשה לממשם, התיאוריות די מושלמות ודי מבינים אותם, אך הביצוע שלהם נראה כזה פשוט למעשה המעשה מאד קשה.

התיאוריות יכולות להוביל אותנו לחיות בגן עדן, אך הן תיאוריות שצמחו דרך אנשים שחקרו חיי אדם ובאו כדי להדגיש את האדם השונה ואת האדם הבודד שיכול לעבוד על-פיהן, אכן ניתן לשנות וניתן להאמין בתיאוריות השונות, והכל בסוף תלוי במימוש העצמי של כל אחד מאתנו.

כן חברה יכולה לשנות וחברה יכולה להיות בעלת משמעות רצינית במימוש העצמי שלי ועדיין האופי שלי יגבר והאופי שלי ורצוני יכול להשפיע במידה רבה, העניין שנשאר לנו להבחין בו זה שבאמת יד לוחצת יד, כל דרך יכולה להיות הדרך הכי ארוכה ומלמדת והכי קשה ומעצבת , אבל בכל דרך יש את הדרך ללמוד ולממש את האני עצמי . חיי תלויים רק בי אך החברה יכולה לקצר לי את הדרך הארוכה לממש את היעד שלי.

 

אמל מחרז פלאח

כפר סמיע

 

 

אמל מחרז פאלח


כפר סמיע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב