דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מעמיס טלסקופי? 

מאת    [ 26/06/2013 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2909 פעמים ]

מעמיס טלסקופי הנו אחד ממגוון כלי העבודה אשר מוגדרים תחת הקטגוריה ציוד מכני הנדסי, או בקיצור המקובל צ.מ.ה או צמ"ה. כלי עבודה אלו משמשים לעבודות הנדסיות ועבודות חקלאות. כלים אלו כבדי משקל ונסיעתם אטית ועל כן במקרים רבים אינם יכולים לנסוע בכבישים. משרד התחבורה מכנה כלים אלו בשם "מכונות ניידות" ועל כן הוא מבדיל אותן על ידי לוחית זיהוי שחורה משאר כלי הרכב הנוסעים בכביש.

 

המעמיס הטלסקופי הוא כלי עבודה אשר משמש בעת עבודות הנדסיות כמו סלילת כבישים ובנינת בניינים. כלי עבודה זה הנו משלב הן את עבודת המנוף והן את עבודת המלגזה. למעמיס טלסקופי יש יכולת לשאת ולשנע חומרים כבדים ממקום למקום. בנוסף, לכלי זה מחוברת זרוע טלסקופית אשר מאפשרת לשאת את החומרים גם לגובה. לכן, רבים מעדיפים לשכור או לרכוש את המוצר אשר חוסך גם ברכישת שתי מכונות וגם בהעסקת מפעיל ציוד מכני הנדסי נוסף.

 

עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם מגוון של דגמים של מעמיסים טלסקופיים. ההבדל הראשון בין הדגמים נובע בעיקר ממשקל העמסה המקסימלי של המכונה, ישנן מכונות אשר יכולות לשאת משקל שונה, ובהתאם לכך מחירן, מכונה אשר מאפשרת נשיאת משקל רב תעלה יותר. ההבדל השני נובע מאורכה של הזרוע הטלסקופית, שכן, גם במקרה זה, מעמיס בעל זרוע ארוכה במיוחד יעלה יותר. לכן, חשוב לבדוק את אתר העבודה לפני רכישה או השכרה של ציוד, בייחוד לגבי המעמיס הטלסקופי. לעתים אין צורך לרכוש מעמיס בעל זרוע ארוכה במיוחד ועל כן לחסוך כסף. בנוסף לאורך הזרוע ומשקל העמסה הנדרש , ישנו עוד פרמטר אותו יש לבחון לפני השכרה או רכישה של מעמיס טלסקופי. פרמטר זה מתייחס לאורכה של הזרוע אך גם ליחס הקוטר אליה היא צריכה להגיע ממקום מושבו של המפעיל. הזרוע הטלסקופית מוגבלת באורכה ועל כן ככל שהרדיוס ממנו יוצאת הזרוע ועד הקצה אליו היא מגיעה רלוונטי מאוד. ככל שהרדיוס גדול יותר כך יקטן הגובה אליה תגיע הזרוע. מומלץ לבחון את שלושת הפרמטרים האלו לפני ביצוע הרכישה או ההשכרה ובכך לחסוך כסף רב.

 

המעמיס הטלסקופי הנה מכונה בעלת יתרונות רבים. עם זאת, הפעלתה אינה פשוטה ולכן נדרשת הסמכה ספציפית להפעלת כלי זה. מפעיל המעמיס נדרש למיומנות, רגישות וריכוז רב במהלך הפעלת המכונה וזאת כדי להימנע מפגיעה בתשתיות, ברכוש ובנפש. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב