דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיעזר במקצוענים? האם בעקבות אי הוודאות בשווקים עכשיו זה הזמן להשקיע בקרן נאמנות? 

מאת    [ 25/06/2013 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1660 פעמים ]

מעל שוק ההון כיום מרחפים הרבה סימני שאלה. באמצע מאי פורסמה אזהרה של הועדה המייעצת לפד על פיה קיימים סימנים כי מדיניות הפד של התערבות בשוק ע"י רכישת נכסים פיננסים עלולה להכשל. כשלון כזה עלול להביא לקריסת הדולר האמריקאי. השוק האירופי גם הוא נגוע בחוסר יציבות והתסיסה החברתית הנוגעת למדיניות האוצר הישראלית גם היא מכניסה חוסר שקט ויציבות לשוקי ההון המקומים. אז מה עושים? משקיעים לבד? שומרים מתחת לבלטה? סומכים על מנהלי השקעות בקרנות נאמנות?

הבלטה והמדד

הבעיה המרכזית של שיטת הבלטה (או לחילופין שיטת המזרון) היא העתקת רעיון שיכול להיות מיושם לנכסים ברי קיימא, אך מביא להפסדים רבים כאשר מדובר בשטרות כסף. למה הכוונה? בואו נחשוב על מטיל זהב. מטיל זהב שומר על ערכו ונשאר צמוד למחיר הזהב בעולם. אם מסתירים מטיל זהב מתחת לבלטה או בתוך המזרון, ערכו ישמר גם לאחר שנים.

כאשר מדובר בכסף עובר לסוחר – המצב שונה. ערכו הריאלי של הכסף משתנה בהתאם למדד. אם, לדוגמה, הטמנו שטר של 10 ש"ח לפני  שנה, ולפני שנה יכולנו לקנות 2 קופסאות קוטג' שלמות בשטר זה, אם היום נשלוף אותו מהמזרון וניגש לסופר הקרוב – נוכל לקנות בשטר קופסת קוטג' אחת, ולקבל קצת עודף. במילים אחרון – חסכון המזרון לא עובד כי הוא אינו מוצמד למדד המחירים לצרכן.

לא בלטה אז מה כן?

במצבים של חוסר יציבות ניכרת, היעד העיקרי הוא שמירה על ערכו של הכסף. כל השקעה שתכסה את העלייה במדד, ואולי אף תפיק תשואה מעבר לכך – היא חדשות טובות. הבעיה היא איך דואגים שההשקעה שביצענו תעמוד ביעדים שהצבנו?

הרעיון הבסיסי ביותר בנוגע להשקעות הוא פיזור- כמו ביצים, אם כולן נמצאות בסל אחד והסל נופל -  אז הלכו כל הביצים. אם מפזרים את הביצים בין כמה סלים – גם אם סל אחד ייפול, סל אחר ישאר שלם. ואיך זה נוגע להשקעות? אם נשקיע את כל הסכום בחברה אחת, ברכישת מניות או אג"ח לדוגמה, אז במידה והחברה תיפול נפסיד הכל. אם נשקיע בחברות שונות, בתחומים שונים, באפיקי השקעה שונים, במדינות שונות נהיה מוגנים יותר. אם הדולר ייפול, האירו או הין יתחזקו, אם תהיה נפילה באג"ח או במניות, ההשקעות הכספיות יחזיקו מעמד.

לבד או עם מקצוענים?

אחת הבעיות הגדולות ביותר הנוגעות להשקעות זה הידע והזמן הדרוש כדי לנהל אותן כהלכה. ידע וזמן אלו הם מצרכים שלרובנו אין. זו הסיבה להקמתן של קרנות נאמנות. קרנות נאמנות מאפשרות לרכז כספי השקעה של אנשים רבים וסכום השקעה רציני משותף שמצדיק שכירת מנהל השקעות מקצועי של קרן הנאמנות. תפקידו של מנהל הקרן הוא לנהל את תיק ההשקעות המשותף, בהתאם לתשקיף הקרן הקובע מהי מדיניות ההשקעה בקרן. ככל השקעה, גם השקעה בקרן נאמנות כוללת סיכון בהפסד כספי, אבל כאשר יש פיזור סיכונים מקצועי בין אפיקים רבים, הסיכון יורד והסיכוי לא להפסיד את המדד, ואולי אפילו להרוויח, עולה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב