הכובען המשוגע - טכניקה להפחתת ההשפעה של אנשים מעצבנים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הכובען המשוגע - טכניקה להפחתת ההשפעה של אנשים מעצבנים 

מאת    [ 24/06/2013 ]
מילים במאמר: 400   [ נצפה 7417 פעמים ]

 
 

נגיד שיש מישהו שמאד מעצבן אתכם. רק מלחשוב עליו אתם נעשים עצבניים, הדופק שלכם עולה ותחושה של סלידה מחלחלת בוורידיכם. ברב הפעמים לראות אותו, לחשוב עליו ואפילו לשמוע עליו מספיק בכדי להפוך אתכם לפקעת עצבים, ואם הוא בן משפחה או עמית בעבודה הדבר הופך להיות בעייתי כי זה משפיע על מצב רוחכם והאנרגיות שלכם שממש חבל לבזבז.

אז מה עושים?

אפשר להשתמש ביכולת של המח לקטלג אינפורמציה בצורה אסוציאטיבית ולהפוך אותו מאדם מעצבן לאדם מגוחך למשל ובכך להקטין את השפעתו עלינו.


אז בואו נתחיל:
1. חישבו על האדם הזה ונסו ליצור ייצוג שלו בדמיונכם.

2. בדקו – מ 1-10 כמה הוא מעצבן, מלחיץ, מפחיד אתכם? איך זה משפיע על התחושה שלכם? על הגוף שלכם?

3. בדקו - כשאתם מדמיינים אותו איפה הוא? איך התמונה שלו נמצאת במרחב – קרוב אליכם? רחוק מכם? ממול? בצד?

4. ועכשיו חישבו שיש לו כתר זהב של מלך על הראש. לא סתם כתר ילדים, כתר של מלך אנגליה. בדקו מה קורה לתחושה שלכם לגביו עכשיו?
רוב האנשים בשלב הזה מעוותים את פניהם בסלידה – הוא מלך??!

5. ועכשיו התחילו לשחק עם כובעים אחרים ושימו לב מה קורה לתחושה שלכם לגביו. חפשו את הכובע שהכי יצחיק אתכם ויהפוך את הדבר למגוחך.
שימו לו כובע של ליצן,
שימו לו כובע של צ'רלי צ'פלין,
שימו לו קשת עם פונפונים מפרווה בצבע ורוד,
שימו לו כובע של קאובוי מהמערב הפרוע ואולי כתר אינדיאני...
חפשו את הכובע המתאים ואם עדיין אתם מחפשים שימו לו ראש דשא.

6. לסיום אתם יכולים גם להוסיף לו קול מצפצף של דמות מסרט מצויר.

7. ועכשיו חיזרו לסעיפים 2 ו 3 ובדקו שוב – האם רמת ההשפעה שלו על ההרגשה שלכם פחתה? האם הוא פתאום עבר להיות רחוק יותר במרחב?
אם כן, זה בדיוק מה שרצינו. אם לא, נסו להמשיך לחפש לו כובע מתאים אחר ואולי אפילו תלבושת מתאימה. אתם יכולים להיות פרובוקטיביים עד כמה שאתם רוצים.


ההטמעה בכדי שזה יהפוך לקבוע :

1. מצאו לכם רגע פנוי (כמו בשירותים) והתאמנו על לחשוב על השם שלו ומיד לראות אותו עם הכובע שהתאמתם לו. אמרו לעצמכם בראש את השם ואת הכובע (למשל: יחיעם – ראש דשא, שולי – תספורת מוהוק וכד').

2. הסתכלו על הקיר או על משהו אחר (כדי לא ליצור מזה סרט מעגלי שחוזר על עצמו)

3. התאמנו שוב. כך חיזרו על כך 5-6 פעמים.

4. אם אתם עוברים ליד אותו אדם אתם יכולים להזכיר את זה לעצמכם אבל מירב הסיכויים שלא תזדקקו לכך.


שיהיה בהצלחה וספרו לי על התוצאות!

הילה שגיב, NLP Practitioner.מנחה בינלאומית בשיטת 'לרזות דרך הראש' ליחידים ולקבוצות . השיטה עוסקת בשינוי חשיבתי וגיוס הלא מודע להרזיה ללא תפריטים, ללא ספירות וללא הימנעויות! אזורי הפעילות בישראל: תל אביב, אשקלון והסביבה, בחו"ל: אנגליה. לינק למתנה: http://goo.gl/2C0BH
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב