דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפחתת כאבי גב זה עניין של תנועה 

מאת    [ 23/06/2013 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2067 פעמים ]

הפחתת כאבי גב זה עניין של תנועה

זה עוד אחד מהימים הללו- אחרי שישבתם מול המחשב במשרד 9 שעות, אתם חוזרים הביתה וצריכים לטפל בהכל- לעשות כלים, להחזיר את הילדים מהחוג, להוריד את הזבל, להכין אוכל למחר ובמהלך כל זה- כאבי גב. 

הפחתת כאבי גב זה לא צחוק. צריך להתייחס לעניין הזה ברצינות. כאבי גב היא ככל הנראה התלונה הנפוצה ביותר בעולם המערבי, כאשר הסטטיסטיקות מדברות על 55% מהאוכלוסי שסובלים מכאבי גב לפחות פעם בשנה. הסיבה לכך היא סגנון החיים המערבי- כפי שתואר בפסקה הקודמת. נכון, סגנון החיים המערבי מאפשר לנו גם תרופות נהדרות בסגנון ארקוקסיה, שנותנות פיתרון זמני לכאבי הגב, אבל "על הדרך" גם גורמות לתופעות לוואי קשות כגון קוצר נשימה, כאבי ראש, בחילות ועוד. 

אם אנחנו רוצים הפחתת כאבי גב לטווח ארוך יותר, אנחנו צריכים משהו יותר אמין מכדור, משהו יותר קבוע. אנחנו צריכים פיתרון.  פיתרון לכאבי גב יהיה כמעט תמיד עניין של תנועה נכונה וחזקה. ניקח לדוגמא אדם ממוצע שעובד במשרד- אדם כזה ישב 8-9 שעות ביום מול המחשב, מה שיגרום לגוף שלו להפסיק לנוע נכון ("אני מרגיש כאילו יש לי צורה של כסא!"). כשאדם לא זז נכון, ולא זז מספיק, השרירים נחלשים. כשהשרירים נחלשים, הם לא מסוגלים לתמוך בשלד, לא מסוגלים לייצב אותו, מה שגורם לעומס על המפרקים (במקרה שלנו- עומס על החוליות) וזה גורם לכאבים.

הפחתת כאבי גב במקרים כאלה צריכה להגיע ראשית מתנועה נכונה- צריך לדעת להניע את הגוף ואת השרירים בצורה נכונה, כך שהשרירים המייצבים את הגב והבטן יעשו חזקים יותר (לא, כפיפות בטן זה לא מספיק) ויציבים יותר. נכון, זה לוקח קצת זמן, אבל זה הפיתרון הטבעי ביותר, הנכון ביותר והקבוע ביותר.

לאחר שוידאנו כי התנועה נכונה, מגיע הזמן לחזק את התנועה. הכוונה- אנחנו רוצים לגרום לתנועה לא רק להיות נכונה, אלא גם להיות מסוגלת לעמוד בעומס הנדרש ממנה בזמן עבודה/ אימון/ פעילות כלשהי. את זה נעשה על ידי פעילות יותר מאתגרת, שתצריך רמת ביצוע גבוהה יותר.

התוצאה של כל הדברים עיל היא הפחתת כאבי גב.  כמה שהשרירים המייצבים חזקים ויציבים יותר, כך עוצמת ותכיפות כאבי הגב יורדת. חשוב לזכור, הפחתת כאבי גב בסגנון כזה היא לא פיתרון קסם, והיא לוקחת זמן. עם זאת, זהו הפיתרון הטבעי ביותר והרבה פעמים הטוב ביותר שקיים. 

נדב שושןPrimal move
אימון פונקציונאלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב