דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התחדשות עירונית בתל אביב - תמא 38 

מאת    [ 23/06/2013 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 1723 פעמים ]

מהי התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית הינה תוכנית ארצית מקיפה אשר נקראת תמ"א 38. לתוכנית זו היו מספר שלבי ביניים ובכל שלב הוגדרה התוכנית מעט שונה. ככלל, התוכנית באה לגשר על מספר סוגיות, אך בראש ובראשונה התכונית באה לחזק בניינים אשר נבנו לפני שנת 1970 ומועדים לסכנה ממשית בעת רעידת אדמה בארץ ישראל, או בעת תרחיש קיצוני של מתקפת טילים על מדינת ישראל.

הסיבות המשניות אך הלא פחות חשובות בסופו של התהליך הינם רבות, העיקריות שבהן:

 

העיר תל אביב זוכה לחידוש מרענן של הבניין ולניצול מקסימאלי של השטחים – כל בניין במסגרת תמ"א 38 בתל אביב זוכה לחידוש מרענן של פני הבניין, וכך גם העיר תל אביב זוכה לשדרג את פניה החיצוניות. בנוסף, לעיר תל אביב מצוקת שטחים רבה, בעיקר במרכזה, ובמסגרת התוכנית יזם אשר התקשר לדיירים במסגרת פרויקט תמ"א 38 תל אביב זכאי לבנות עוד קומות על גבי גג הבניין, וזהו בעצם התגמול שלו – זכויות הבנייה, ולאחר מכן שוויין של הדירות העתידיות על הגג. אם כך, העיר זוכה לחידוש פנים מרענן ולניצול מיטבי של שטחיה.

 

הדיירים זוכים, ובענק – הדיירים, אשר גרים בבניין ישן ומועד לסכנה ממשית בעת אירוע קיצוני במדינת ישראל, מקבלים בונוס ענק מכל כך הרבה כיוונים. במסגרת תוכנית תמ"א 38 בתל אביב הדיירים מקבלים שלל הטבות כדוגמאת: חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה, שיקום כל תשתיות הבניין, הוספת ממ"ד (במקרים מסויימים), הוספת מרפסת (במקרים מסויימים), פיתוח סביבתי של הבניין, חלונות חדשים, דלתות, מערכות כיבוי אשש ועשן, מעלית חדשה או נוספת באם יש, חדר מדרגות משופץ והרשימה רק ממשיכה. בנוסף, ערך הדירה עולה בעשרות אחוזים – הן מפני שהבניין שופץ במסגרת תוכנית תמ"א 38 בתל אביב והן מפני שנוסף לדירה עוד חדר – הממ"ד.

 

היזם מרוויח, ובגדול – כולנו יודעים כמה שווי דירה בתל אביב רק גואה כל יום וכל שנה, וכולנו מודעים למצוקת השטחים אשר הולכת וגוברת במרכז העיר. היזם אשר שוקד על תכנון תוכנית תמא 38 תל אביב מודע לכך ועל פי כן הוא מוכן להעניק לדיירים מכלול הטבות ביד נדיבה. בתמורה, היזם מקבל זכויות בנייה על גג הבניין לעד שתיים וחצי קומות. דירות אלו, אשר מראש מחיר המטר שלהם גבוה מכיוון שלו דירות גבוהות, בעלי מאפיינים כמו: נוף, אוויר טוב, מרווחות וכדומה – נמכרו ת כעת כדירות חדשות בבניין חדש (יש לומר מחודש) ובמרכז העיר תל אביב. כמו כן הרבה פעמים היזם מקבל לידיו את זכויות הבנייה לחניות חדשות (ונוספות) בבניין, ומביא לדיירים חניה וגם משאיר לעצמו ולדירות החדשות חניות אשר שוות הרבה מאוד כסף.

 

לסיכום – תוכנית תמא 38 בתל אביב הינה תוכנית מצוינת לכולם אשר מעניקה התחדשות עירונית לעיר תל אביב ומעניקה יותר ביטחון ויציבות לבניינים בעיר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב