דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההודעה של הבנק המרכזי והשפעתה על השווקים 

מאת    [ 23/06/2013 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 1555 פעמים ]

המדדים בארה"ב ירדו מאז נאום ברננקי כ- 3% ונראה שתיקון רציני יותר יוצא לדרך.

מדד המניות SPX הצליח לפרוץ את שיא כל הזמנים ב- 1570 ועלה עד ל- 1670. משם המדד חזר לרדת וביום שישי האחרון ירד מתחת לממוצע 50 המשמש כקו המגמה מתחילת השנה. השבירה של הממוצע/קו המגמה מאותת על יציאה משוק המניות מתוך צפי להמשך ירידות. היעד הבא למדד הוא ממוצע 200 ב- 1520 נקודות. המדדים בארה"ב מתואמים ולכן התיקון נראה כמו מכירה כללית. למרות השבירה יש צפי לתיקון קל למעלה שיאפשר לסוחרים לממש אחזקות במניות אחרי שפספסו את השבירה (החנינה).

מדדי המניות ירדו אחרי נאום ברננקי, מדוע זה חשוב?

הבנקים המרכזיים מזרימים לשוק ההון כסף מודפס ורוכשים נכסים רעילים ממאזני החברות. התהליך החל מאז 2010 כאשר יוון הגיעה לפשיטת רגל והתעצם ב- 2011 בעקבות הצמיחה האיטית בארה"ב.

עד היום הפד תמך ללא עוררין בתוכניות הזרמת הכספים והשוק אהב את זה. למעשה השוק מכור לכסף זול, לנזילות גבוהה, למינוף גבוה בעקבות התמיכה של הפד בשווקים.

אז מה השתנה שבוע שעבר?

הבנק המרכזי רמז על סיום רכישות בעתיד הקרוב, אי אפשר לדעת בדיוק מתי אבל זה תהליך שיחל בסוף 2013, תחילת 2014. הצפי של הבנק המרכזי הוא המשך צמיחה והתאוששות שוק העבודה בארה"ב.

הרכישות של הבנק המרכזי משפיעות על וול סטריט בלבד ולא מגיעות למדרכה במיין סטריט. אולם אנחנו יודעים שהכלכלה נעה על סמך ציפיות ורגשות, אם שוק המניות ירד עוד 15% יש חשש שהפאניקה בשוק המניות תתגלגל למיין סטריט - לכלכלה.

כאן יהיה המבחן של הכלכלה, האם הכלכלה תצליח להתמודד עם ירידה בשוק המניות? האם הכלכלה מספיק חזקה? אף אחד לא יודע.

להודעה של הבנק המרכזי היו השלכות על השווקים, הזהב קרס, אג"ח ממשלתי ארוך התרסק, מניות תעשיה, טכנולוגיה, מתכות, יצאניות ועוד קרסו. אבל מי המדד שעלה? כאן נמצא הסוד שאספר לכם.

מדד הבנקים לא ממש נכנע לירידות בשוק ההון, ההודעה של הבנק המרכזי יוצרת כמה תהליכים, הכסף צריך לנוע לאן שהו. הכסף אף פעם לא ישן ותמיד מחפש מקום טוב יותר. אג"ח, זהב OUT, חברות תעשיה, ממונפות עם חובות OUT. מניות הבנקים IN. התהליך שהחל הוא ראשיתה של העלאת הריבית בארה"ב. כלכלת ארה"ב מביטה על הכלכלה השלישית בעולם - יפן ואומרת לעצמה, אנחנו לא רוצים להיות שם. הריבית חייבת לעלות. ברננקי יצר ציפיות להעלאת ריבית ב- 2014.

למה זה משפיע עלינו עכשיו? השווקים נעים על סמך הציפיות, הכסף עובר להשקעות שונות מתוך צפי לרווחים בעוד חצי שנה מהיום ולא מחר, זה כסף עם סבלנות עם צפיה, בדרך כלל הוא צודק.

כמובן שהפד יכולים לטעות, התחזית של הפסד אופטימית, היא מבוססת על המשך הצמיחה בארה"ב ואולי התאוששות באירופה ובעיקר בשוק העבודה. במידה והצמיחה בארה"ב לא תהיה מספיק חזקה, הריבית לא תעלה ותוכניות החילוץ יחזרו להיות המיין בשוק ההון.

חוויתי את תהליך העלאות הריבית בארה"ב ב- 2004, תהליך לא קל בכלכלה ובשווקים אבל ניתן לעבור אותו עם רווחים יפים. דבר ראשון, צריך להבין את ההשפעות, אג"ח ארוך נמצא בסכנה של הפסדי הון, זהב, כסף, יאבדו מערכם בעקבות התחזקות הדולר והכלכלה, שוק המניות יהפוך מאוד מהר לסלקטיבי, העדפה ברורה של מניות הבנקים ופיננסים בכלל.

שוק המט"ח יחווה זעזועים, תקופת הריביות הנמוכות לקראת סיום, הדולר יחזור להיות הברומטר של שוק המט"ח והמאקרו בארה"ב. הקורבן יהיה היורו, לירה סטרלינג, ין יפני.

התחזקות הדולר תרסן את הצמיחה בארה"ב וכאן המנגנון של המאקרו כלכלה בא לידי ביטוי, אי אפשר להרוויח לנצח והכלכלה לא יכולה לצמוח לנצח, הכלכלה נעה במחזוריות והתחזקות המטבע מרסנת את התחזקות הכלכלה עד למיתון הבא.

אנחנו עדים לנסיונות רבים ליצור מדיניות מוניטארית אחרת, חדשנית, בסופו של דבר העקרונות נותרים חזקים מבעבר ולנו המשקיעים נותר להשקיע לפי המאקרו ולהמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות בשווקים

 

גרפים

SPX

 

אגח

 

זהב

 

אחרון חביב - בנקים

 

 

aaaהצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: http://eyalcarmi.com/ 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב