התשובה לשאלה הראשונה דורשת מאיתנו לעשות שיעורי בית.
בעת תקלה יש מקום להשתמש בידע בסיסי אשר יסייע לכם לאתר את התקלה במחשב, זאת גם ללא ידע מקצועי רב. אולי איתור התקלה לא יהיה מדויק כמו זה של טכנאי אך לפחות יכוון אתכם לסווג את הבעיה לחומרה או תוכנה וכן למקד את התקלה עד כמה שניתן.
על מנת לרכוש מעט ידע בסיסי ניתן לעשות שימוש העשרות המדריכים אשר מתפרסמים בשלל שפות, מדריכים אשר מסבירים כיצד לאתר תקלות במחשב (מרבית המדריכים אגב מופקים ע"י חברות התוכנה ולא החומרה).
נותרנו עם הסוגיה כיצד נוודא שהבעיה אכן נפתרה ולא תצוץ שוב בעוד מספר ימים או שבועות?
לרוע המזל לא ניתן לדעת במאה אחוז, אך ניתן לנסות ולצמצם את הסיכוי שזה יקרה למינימום על ידיי שימוש בבעל מקצוע מומחה - טכנאי מחשבים.
ראשית, קבל המלצה על טכנאי ממישהו שאתה מכיר, שאל אותו אחרי כמה זמן קיבל חזרה את המחשב והאם התקלה נפתרה מיידית. בדוק האם המחיר ששילם אכן תאם את התקלה, זכור המלצה אישית טובה יותר מכל פרסומת או מודעה שתתקל בהן כיוון שהמלצה היא אובייקטיבית.
אחרי שקיבלת מספר המלצות, וכן איתרת, גם אם באופן כללי את התקלה גש לבצע סקר שוק.
סוגיית המחיר ההוגן מצריכה מאיתנו להיות צרכנים חכמים. צרכן חכם אינו "קופץ" על ההצעה הראשונה שניתנת לו אלא מבצע סקר דרך הטלפון או האינטרנט, שואל חברים, מתייעץ עם אנשים קרובים לתחום ורק אחרי כל אלו מזמן את איש המקצוע שנראה לו.
דגש אחרון וחשוב מאוד לפני שתיגשו למלאכה:
כמו בכל תיקון דאג לקבל אחריות על התיקון, ייתכן שאחרי שבועיים תתקל באותה התקלה שוב והטכנאי ינסה להתנער ממך.
הקדם תרופה למכה ושאל כמה זמן אחריות הטכנאי נותן על התיקון, שים לב זהו קריטריון חשוב בבחירת הטכנאי, גם אם לעיתים הוא גובה מעט יותר.
לסיכום, מידע בסיסי בתפעול תקלות המחשב יחסוך לך זמן וכסף. מידע על טכנאים יעילים יחסוך לך זמן וסכנות של תיקון לא יעיל. מידע על אחריות התיקון יוריד ממך את עול הדאגה במידה והמקרה יחזור על עצמו.
בעת תקלה יש מקום להשתמש בידע בסיסי אשר יסייע לכם לאתר את התקלה במחשב, זאת גם ללא ידע מקצועי רב. אולי איתור התקלה לא יהיה מדויק כמו זה של טכנאי אך לפחות יכוון אתכם לסווג את הבעיה לחומרה או תוכנה וכן למקד את התקלה עד כמה שניתן.
על מנת לרכוש מעט ידע בסיסי ניתן לעשות שימוש העשרות המדריכים אשר מתפרסמים בשלל שפות, מדריכים אשר מסבירים כיצד לאתר תקלות במחשב (מרבית המדריכים אגב מופקים ע"י חברות התוכנה ולא החומרה).
נותרנו עם הסוגיה כיצד נוודא שהבעיה אכן נפתרה ולא תצוץ שוב בעוד מספר ימים או שבועות?
לרוע המזל לא ניתן לדעת במאה אחוז, אך ניתן לנסות ולצמצם את הסיכוי שזה יקרה למינימום על ידיי שימוש בבעל מקצוע מומחה - טכנאי מחשבים.
ראשית, קבל המלצה על טכנאי ממישהו שאתה מכיר, שאל אותו אחרי כמה זמן קיבל חזרה את המחשב והאם התקלה נפתרה מיידית. בדוק האם המחיר ששילם אכן תאם את התקלה, זכור המלצה אישית טובה יותר מכל פרסומת או מודעה שתתקל בהן כיוון שהמלצה היא אובייקטיבית.
אחרי שקיבלת מספר המלצות, וכן איתרת, גם אם באופן כללי את התקלה גש לבצע סקר שוק.
סוגיית המחיר ההוגן מצריכה מאיתנו להיות צרכנים חכמים. צרכן חכם אינו "קופץ" על ההצעה הראשונה שניתנת לו אלא מבצע סקר דרך הטלפון או האינטרנט, שואל חברים, מתייעץ עם אנשים קרובים לתחום ורק אחרי כל אלו מזמן את איש המקצוע שנראה לו.
דגש אחרון וחשוב מאוד לפני שתיגשו למלאכה:
כמו בכל תיקון דאג לקבל אחריות על התיקון, ייתכן שאחרי שבועיים תתקל באותה התקלה שוב והטכנאי ינסה להתנער ממך.
הקדם תרופה למכה ושאל כמה זמן אחריות הטכנאי נותן על התיקון, שים לב זהו קריטריון חשוב בבחירת הטכנאי, גם אם לעיתים הוא גובה מעט יותר.
לסיכום, מידע בסיסי בתפעול תקלות המחשב יחסוך לך זמן וכסף. מידע על טכנאים יעילים יחסוך לך זמן וסכנות של תיקון לא יעיל. מידע על אחריות התיקון יוריד ממך את עול הדאגה במידה והמקרה יחזור על עצמו.