דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לא לבחור אופניים חשמליים? 

מאת    [ 21/06/2013 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 1932 פעמים ]

ענף האופניים החשמליים "תפס" תאוצה בשנים האחרונות.

בעיקר בערי המרכז, נדמה שבכל מקום שנוסעים או הולכים אליו, נוסעים ורוכבים מסביבך רוכבי אופניים חשמליים לאותו המקום בדיוק, רב מבלי להתאמץ ללכת, למצוא חנייה או לעמוד בפקקים.

אנשים רבים רוצים לדעת איך לבחור זוג אופניים חשמליים, והאינטרנט מלא בהרבה שטויות ככה שהגיע הזמן לעשות קצת סדר בבלאגן. בדרך כלל הרוכשים הפונציאליים מעלים שתי התנגדויות בסיסיות ראשוניות.

"קודם כל מחיר"

ישנם אנשים רבים שסוקרים את אתרי האינטרנט השונים כשהם מחפשים את המחירים הזולים ביותר לאופניים חשמליים ובשבילם זהו הפרמטר העיקרי.

לאנשים כאלו אנו אומרים "היקר הוא הזול, והזול הוא היקר" וכן "מי שקונה אופניים חשמליים בזול, משלם אחר כך ביוקר, על תיקונים וחלפים".

לכל מי שחושב שמי שאומר דברים כאלו אלו רק גורמים אינטרסנטיים כאן, נאמר ונדגיש ונבהיר - הרבה יותר קל למכור אופניים חשמליים זולים במחירים של 3,000 - 3,500 ש"ח.

ויחד עם זאת, ישנה כנראה סיבה שהרוב המכריע של האופניים החשמליים (כ 90% מהשוק להערכתנו) נמכר במחירים שמתחילים ב 4,500 ש"ח עד 6,200 ש"ח (הייתר נמכרים במחירים יותר זולים או יותר יקרים).

הסיבה היא שלמעשה כמו שאומרים - אין זול או יקר - השאלה היא מה מקבלים בתמורה. תמורות המחירים הפופולריים הממוצעים, ניתן לקבל אופניים חשמליים טובים מאד, גם בסיסיים וגם הרבה מעבר לבסיסיים.

אופניים כאלו הם בעלי רכיבים אשר יחזיקו מעמד מספר שנים, ומספר התיקונים והתקלות שיהיה בהם לאחר חודש ראשון של הרצה (כמו בכל מוצר חשמלי, תקלות שיתוקנו יש להניח במסגרת האחריות), יהיה נמוך ביותר.

"אסור לקנות מהאינטרנט"

פה יש פרדוקס, שכן בדרך כלל מי שמעלה את ההתנגדות הראשונה לעיל, מעלה גם את השנייה, אבל המקום היחיד כמעט שבו אפשר לקנות אופניים בזול כל כך זה האינטרנט. אגב מה שמצחיק בהקשר הזה הוא שאם תנסו (ותנסו בשביל הספורט) - להזמין אופניים זולים של 3,000 ש"ח מהאינטרנט תקבלו שיחת טלפון ובה יסבירו לכם נציגי המוכרים כי האופניים לא ממש טובים וכדאי לשדרג את האופניים לטובים יותר בכ 5,000 ש"ח...

מעבר לכך רצוי לברר מי עומד מאחורי אתר האינטרנט. חלק מהאתרים שייכים לגורמים שיהיה לכם כבוד ועונג של ממש לרכוש מהם, והחלק האחר שייך לגורמים שהפעילות שלהם היא על גבול ולפעמים מעבר לגבול הפלילי והחוקי (עבודה ללא חשבוניות, מיחזור כלים משומשים, ועוד).

יחד עם זאת חשוב להדגיש שבהחלט ניתן לרכוש ממוכרים שמפרסמים באתרי האינטרנט, רק חשוב לבדוק בסופו של דבר מי נותן את האחריות לאופניים החשמליים.

אם את האחריות נותנים גורמים יציבים וראויים כמו למשל יבואנים וותיקים ואיכותיים מאד, אפשר לרכוש בכיף. יש להדגיש, שגם רוכשים של אופניים חשמליים שרכשו אותם בחנויות "רגילות"  מצאו את עצמם בבעיות בכלל שאותן חנויות נסגרו, החליפו בעלים ו/או פשטו את הרגל. אם האחריות שניתנה לכם היא אחריות יבואן, ולאותו יבואן יש מרכז אחד או מספר מרכזי שירות טובים אתם מכוסים.

חשוב להדגיש שגם יבואנים ותיקים שיש להם מרכזי שירות אינם בהכרח ערובה לקנייה טובה, חלק מהיבואנים אינם נותנים שירות בצורה שמכבדת את עצמה, לא מחזיקים מלאי חלפים מספיק, ולא מתמחרים תיקונים שאינם באחריות בצורה הוגנת, ואף מנסים להתחמק מתיקונים שהם כן באחריות, ולכן חשוב מאד שוב לברר מיהו היבואן ומי נותן האחריות.

מה בעצם למדנו עד כה?

א. כדי לרכוש אופניים חשמליים טובים צריך להעלות את התקציב למעבר לתקציב הזול ביותר שניתן למצוא. ב. ניתן בהחלט לרכוש מהאינטרנט, רק צריך, כמו ברכישה לברר מיהו נותן האחריות.

מעבר לכך רצוי לברר מהי איכות המוצר, ולא יזיק אם אתם גם קונים ממוכר מנוסה ואמין.

בהצלחה. 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות המתקפלות כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/items~7~0.htm




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב