דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות אישית - כי האדם עץ השדה, כמו העץ הוא שואף למעלה 

מאת    [ 18/02/2008 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 4323 פעמים ]

בטבע כל עץ נישא החל דרכו כזרע קטן, המכיל בתוכו את כל פוטנציאל הנביטה, הצמיחה ,הפריחה והבשלת הפרי.
כדי שאותו זרע אכן יממש את כל הפוטנציאל הגלום בו יש להכשיר את הקרקע, להשקות, להאיר, לספק את כל התנאים הדרושים ובאופן שוטף להמשיך ולתחזק ולטפל במלא תשומת הלב.
בתוך כל אחד מאיתנו קיים זרע קטן, גרעין פנימי המכיל בתוכו, בפוטנציאל, את כל האוצרות הפנימיים, העמוקים והיפים ביותר שלנו. על מנת שנוכל לממש פוטנציאל זה, כמו לעץ, גם לעצמנו אנו נדרשים לספק את כל התנאים הדרושים להתפתחות וגדילה ולא לשכוח להמשיך ולתחזק באופן שוטף.
כשאנו בתהליך של צמיחה ושינוי – מהם התנאים שיאפשרו לגרעין /האני הפנימי שבנו לממש את אוצרותיו , איזה אנשים עלינו להיות ע"מ שנוכל לצמוח לעץ שאנו רוצים להיות -
אנשים המכירים בגרעין הפנימי, בזרע שקיים בתוכנו - הכרה ברורה של החוזקות, הכישורים, היכולות ,הברכות בהן בורכנו.
אנשים המאמינים בתהליך - בעלי סבלנות ויכולת לדעת שהכול קורה ברגע הנכון, ובינתיים בדרך משהו פנימי בלתי נראה ממשיך וגדל עד שבזמן המתאים , כמו העצים, מגיעה הפריחה, צומחים העלים, מבשילים הפירות.
אנשים המקשיבים לעצמם – היודעים בידיעה בוטחת וברורה('מהבטן') שהדרך שבחרו ללכת בה היא הדרך הנכונה עבורם, מה שיקל עליהם לעמוד מול האתגרים שבדרך.
אנשים 'מחוברים' לעצמם - אנשים שקיימת אצלם הלימה מרבית בין מה שהראש חושב והגוף מרגיש, עלינו לסמוך על התחושות שלנו,על הגוף שלנו, שיביא אותנו למקומות הנכונים לנו, ההקשבה לרצון הגוף מאפשרת את תחושת החיבור.
אנשים המטפחים ושומרים על הלך רוח של שמחה, תשוקה גדולה ,התלהבות, חיוניות וערנות מה שקובע את רמת הביצועים שלנו.

כדי שתנאים אילו יתקיימו והוויות אילו יהיו חלק בלתי נפרד מההתנהלות שלנו, נוכל לאמץ לחיינו מספר הרגלים שיאפשרו לנו מפגש כנה וקרוב עם עצמנו –
• לתת, באופן שוטף, ביטוי לגוף - הגוף שלנו הוא הבית של הרגשות והמחשבות שלנו, כך שכל ביטוי גופני לגווניו השונים הוא התבטאות של מי שאנחנו , הקשבה לביטוי זה תאפשר לנו בחירות נכונות יותר עבורנו . להלן מספר אפשרויות, מהנות במיוחד , לביטוי רגשי שאיננו מילול י: ציור אינטואיטיבי, ריקוד חופשי, כתיבה אינטואיטיבית, עבודה בחומר.
• להיות בדממה – לרוקן את הראש כמה דקות מידי יום יניב, במשך הזמן ,יתרונות עצומים. ניטרול כל השיחות הפנימיות יעזור לנו להגיע לבהירות ,לנהל את חיינו מתוך ערות ולאפשר למרחבים חדשים להיפתח בפנינו.
• לבטוח באינטואיציה שלנו – להקשיב לקול הפנימי השקט שבנו שיודע מה עלינו לעשות,לפתוח את עיננו ולבנו למקור החוכמה הטוב ביותר שלנו.
• לפני כל החלטה שאנו לוקחים, לשאול את עצמנו: "האם אני מונע מתוך פחד או מאהבה?" האם ההחלטה נלקחה בגלל שאני מאד רוצה אותה או בגלל שאני מפחד שלא אעמוד בפני תוצאות החלטה אחרת , עם הזמן תמצאו שאסטרטגיה זו עוזרת לכם להישאר במסלול ומאפשרת לכם לקחת החלטות יותר מודעות, יותר אוהבות.
• באופן מודע לשים לב לנשימות לפחות כמה דקות ביום. הנשימות הן הקשר שלנו לחיים, כל שאיפה ונשיפה היא גשר בין מה שבתוכנו ובין מה שמחוצה לנו, ככל שנגביר את מודעתנו לנשימה, כך יתחזק הגשר.

                          ולסיום, הכשירו את הקרקע, הכו שורש ושאלו עצמכם – מהו העץ שאתם רוצים להיות?

יעל אשד , BSc, לאחר למעלה מ-20 שנות ניסיון בעבודה בדרגות ניהול שונות בארגוני היטק מובילים בארץ,בחרתי להתקרב לאנשים ולהעביר מניסיוני ומכישורי המצטברים ולהיות שותפה בעשיית שינוי בחייהם האישיים והעסקיים. כיום עוסקת ב אימון אישי , ליווי אנשים בתהליכי שינוי, אימון מנהלים ובהנחיית קבוצות אימון בשילוב חווית התנועה - ככלי לשחרור,להעצמה אישית ולבניית תקשורת עם עצמינו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב