דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הפתרון לתזרים מזומנים שלילי 

מאת    [ 20/06/2013 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 1865 פעמים ]

הבנק לוחץ, תזרים המזומנים שלילי, הספקים מקבלים את כספם! העובדים מקבלים את שכרם, הדלק משולם, המובייל משולם, שכר הדירה משולם, אבל העסק נמצא במצוקה תזרימית! למה? אם הכול עובד, דופק כמו שעון, מדוע העסק שלי צריך כול הזמן כסף חיצוני? כיסיי  אינם מתמלאים כמו פטריות אחרי הגשם, מאיין אביא כסף לשלם את כול ההוצאות וההתחייבויות! מה? הוצאות זה בטוח והכנסות זה סימן שאלה?

כמי שנותן ייעוץ עסקי בואו ננסה להבין מה יכול להיות הסיבה שהכסף לא בבנק.

נסכים כי את הוצאות שכר הדירה, הדלק, הרכבים, העובדים, הטלפונים, החשמל, הארנונה, וכול שאר ההוצאות אנו משלמים במזומן! נוסיף לזה את המקדמות, והמע"מ, וביטוח לאומי והמוסדות בכלל נגיע שאנו משלמים הרבה מאד מהוצאות העסק שלנו במזומן, הדבר היחידי שאני יכול לעלות בדעתי שאנו משלמים באשראי זה עבור חומרי הגלם שלנו מה שאנו קוראים חומרי הגלם היוצרים את הרווח הגולמי!

כ-יועץ עסקי אתאר כרגע את המכירות שלנו! בדרך כלל אם לא מדובר בעסקים קמעונאיים, חנויות, וכ"ד אזי מדובר בעסקים המוכרים באשראי את מוצריהם ללקוחותיהם, כך שאם נסכם ונחליט כי 60% הם ההוצאות הקבועות של העסק ו-40% הם הקניות הגולמיות של העסק, והמכירה באשראי היא 100% של העסק, יוצא שהעסק מממן את הלקוחות ובשביל זה הוא נזקק לאשראי בבנק, נוסיף לזה שרואה החשבון לא אפשר לעסק להוציא חשבוניות עסקה ללקוחות האשראי אזי נמצא כי העסק גם ממן את המע"מ ללקוח כאשר הלקוח נהנה מקיזוז המע"מ בחשבונית המס שקיבל, נוסיף ונאמר כי לרוב הלקוחות יש קשיי נזילות אזי גם הגבייה מהלקוחות הולכת ונעשית קשה דבר שמכביד עוד יותר על העסק! ומכאן תזרים המזומנים שלו הוא שלילי ולא חיובי.

כ-יועץ אסטרטגי אני נתקל גם בעסקים שהרווח החשבונאי שלהם שלילי ההוצאות גדולות על ההכנסות ויותר גרוע מזה העסק מחזיר גם הלוואות מה שהופך את העסק לאנדרלמוסיה שלמה של תזרים מזומנים חונק המוביל לקריסה.

הדברים האלה אינם טובים עבור עסקים, הבעיה שרוב העסקים נמצאים היום במצבים דומים ומשום מה מסרבים לעשות תיקונים או להתאים את רף ההוצאות שלהם לגבולות ההכנסות שלהם!

בכדי להיות עם תזרים מזומנים חיובי ולא שלילי ראשית צריך לטפל בבעיית הניהול בעסק! כאשר העסק לא מנוהל נכון, במצב של היום הקריסה תבוא גם תבוא. לעסק עם תזרים מזומנים שלילי נדרש ניתוח כירורגי כואב ויסודי שאם הוא לא ייעשה החולה פשוט ימות, ולא זה מה שנראה לי שבעלי עסקים בישראל רוצים שיקרה! זכרו! הכלכלה שלנו נמצאת בתהפוכות מתמידות, היציבות היא רק אצל חברות ותיקות שיכלו לשמר שומנים לשנים קשות, וגם כאן יש גבול לעמידות (ראו מקרה IDB) בכדי לעשות מעשים נועזים צריכים יועצים מקצועיים, ובכדי לדאוג שהעסקים ימשיכו לתפעל ולתפקד מספיקה רק החלטה אחת. שלך בעל העסק או מנהל החברה! להיעזר או לקרוס. אף קורס, או סדנא, לא יוכלו לתת את המענה לעסק שלך, זה רק אתה ביחד עם אדם מקצועי. 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב