דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקק דמם של ישראל בלק עג 

מאת    [ 19/06/2013 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1698 פעמים ]

ערש"ק בלק, בן-צפור תשע"ג

 

בלק בן ציפור, דרשו חז"ל,מדרש לקח טוב, שבא לקק[1] דמן של ישראל.

אומרת התורה,  וירא בלק, בן-צפור, את כל-אשר-עשה ישראל, לאמרי. ויגר מואב מפני העם, מאד--כי רב-הוא; ויקץ מואב, מפני בני ישראל. בלק ראה את כל אשר עשה ישראל לאמורי.בלק ראה והבין שעם ישראל הינו עם חזק, עם הגובר על כל אשר ניקרה בדרכו, כך גבר על מצרים כך על האמורי.בלק ועמו המואבי יראים מעם ישראל.יראתם הינה כפולה, האחד  ויגר מואב ,מחוזקו של עם ישראל .השני ויקץ מואב אומר רש"י שקצו בחייהם.קצו בחייהם שכן הבינו שלא ניתן להתגבר עלעם ישראל בכח או במלחמה.זוהי הדרך היחידה אותה הכירו, על כן קצו בחייהם בבחינת אם איננו יכולים לגבור על עם ישראל, למה לנו חיים.ע"כ נאלץ בלק מלך מואב, למצוא דרך חדשה אשר בה ינסה להתמודד עם ישראל.

בלק מבין שכוחם של בני ישראל בנפשם ע"כ בוחר הוא בהשמדה נפשית רוחנית.

אומרת התורה הדם, הוא הנפש.בלק מבקש, כדברי המדרש, לקק דמם של ישראל, מבקש לקק את נפשם.בלק אינו מבקש להרגם, הריגה גופנית.בקשתו השמדה רוחנית, השמדה אשר ענינה ריחוק מהקב"ה.ריחוק אשר יביא לידי נפילתם.הלקק הינו השמדה אשר אין תקומה אחריה.

המואבים הרואים את עם ישראל, הנוצח בכל מלחמותיו, מבינים אשר כוחם של ישראל הינו מקרבתם ומחיבורם אל בורא עולם.קרבתם זו הינה קרבה מחוחלטת אשר אינה מאפשרת קרבה לעם אחר על כן קצו בחייהם.קצו בחייהם שכן לעולם, כל עוד עם ישראל קיים, לא יוכלו להתקרב אל מהות הקיום העולמי, הקב"ה.

אומות העולם, בהכירם את מציאות קיומו של העולם, עם ישראל, יבקשו תמיד לערער קרבתנו זו אל בורא עולם וכך לאפשר לעם אחר להיות במקום זה, בבחינת  והיה כאשר תריד, ופרקת עלו מעל צוארך.

אומות העולם מבקשים ויבקשו תמיד, קרבת עם ישראל.קרבה זו בחינתה לקק את דמם של ישראל.עם ישראל מצווה להתרחק מאומות העולם, לא ללמוד ממעשיהם ולא להתדבק בם.

 

וראו כל-עמי הארץ, כי שם יהוה נקרא עליך; ויראו, ממך.מוראם של עמי הארץ תלוי, בהראות שם ה' על עם ישראל.ראיה זו ראה בלק וע"כ ביקש לפגוע בהם לפי כוחם.כפי שאומר רש"י, שאל בלק מה כוחו של משה מנהיגם של ישראל, אמרו לו כוחו בפיו, אמרו אף אנו נבקש את אשר כוחו בפיו ויקלל את ישראל.

קללה אינה יכולה לחול על אשר שם ה' נראה עליו.ע"כ ביקש בלק ללק דמם של ישראל, בזכות אשר שם ה' נקרא עלינו ואף נראה, לא הצליחה מטרתו, ביקש לקלל ונמצא מברך.

 

 כי שם יהוה נקרא עליך

 

שבת שלום

דויד לקס  אמתאמתא

 


[1] לקק, נלע"ד, משמעותו מלשון ללקק.לשון לקק אין ענינו ליקוק רגיל.ליקוק רגיל הינו קבלת דבר מהאחר אבל השארת העיקר אצלו.לקק ענינו כילוי אצל האחר והבאתו כולו אליי.

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב