דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך תלמיד והובלתו ממצב מובל למוביל 

מאת    [ 18/06/2013 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 3124 פעמים ]

מחקר בנושא תלמידים וחינוך:

 

מה ההגדרה של תלמיד בעיני? הוא הילד שבא לעצב את האישיות שלו דרך בית הספר, החינוך שהוא יקבל הוא חינוך בעל משמעות חיובית-שלילית ומזה התלמיד יצא דרך.

תלמיד זה עולם אז 100 תלמידים זה 100 עולמות, ובכל עולם יש את המחשבות, את הכוח, הרצון, העצב, הקושי, הבעיות, המשפחה, המסתורין, הגבולות, המחייבות, האחריות, המנהיג, הטוב, הרע, המיוחד, המהיר, האיטי, האהוב, המעצבן, המופנם, המצליח, המתורבת וכו'...

 

איך מתמודדים? דרכי ההתמודדות שונים זה מזה, תלויים בתלמיד ובסיטואציה שנקלעים אליה, ההתמודדות הטובה ביותר היא להבין את המצב ולהבין את האחר ולהישאר עם דעה חיובית ולא לפסול אף תלמיד ולא לדחוק את התלמיד לפינה כי זה רק יזיק להתנהגות שלו, צריך לדעת שהתלמיד הנדחק לפינה עכשיו , בעתיד זה ישפיע עליו באופן שלילי וזה לא התפקיד שאנו רוצים להגיע אליו (אנו = מורים והורים).

 

העונש: התלמיד תמיד צריך את המסגרת החיובית והמתאימה בכדי שיעצב את האישיות שלו כמו שצריך, ובכדי שהאוכלוסייה והחברה תוכל להציע לו עיצוב טוב וחיובי לאישיות .

העונש חייב להיות מותאם לתלמיד , המילה מותאם צריכה להכיל חייו ואישיותו של התלמיד המוענש, לא כל עונש מתאים ולא כל עונש משפיע, לכל עונש יש מטרה והמטרה צריך להתחיל לפעול.

העונש חייב להיבדק מול אנשים מקצועיים, העונש חייב להיות מובן ומושתת על אמת ולא על רגש.

 

הלחץ: תקופת המבחנים, תקופת הבגרות, תקופה בעייתית, ריבים, מחשבות וכו' הלחץ חלק מחיי התלמיד, חלק מתקופה קשה שהתלמיד עובר בה, יש צורך בליווי ומעקב לצורך הבנה ואבחנת הבעיה והלחץ. הטיפול הינו טיפול הליכתי ולא שבו עובר התלמיד מתקופה לתקופה.

 

חינוך: חינוך הוא לא למלא את השכל של התלמיד בידע אלא הוא הובלת התלמיד וחינוך החושים שלו  ותרגול שכלו, כך שיש תפקיד אצל המורה שבו יכול להשפיע על כל הליך הלמידה ועל כל ההליך שעובר בו הילד, חינוך זה תהליך וזה העברת התלמיד ממצב ראשוני למצב שבו התלמיד ידע לתפעל וידע לתפקד בכל מיני סיטואציות יחד עם זאת ידע איך להתנהג עם הסביבה ועם המורים ועם התלמידים ועם המשפחה , ידע להתנהג בחיים בכלל.

איך להשפיע על התלמיד: לפעמים ליטוף אחד או מילה חיובית, או עידוד ופרגון יכולים לעשות את השינוי, כל הזמן צריך להסתכל ולראות את הצד החיובי בכל תלמיד, צריך לראות בתלמיד אישיות  שאפשר להוביל אותה למקום שהתלמיד יהיה בו מוביל.

פרגון זו יכולת, יכולת משמעותית שבה ניתן לשנות אנשים.

 

סובלנות: בכל החלטה ונקיטת עמדה צריך לדעת מה המטרה, סבלנות מובילה להקשבה פעילה , הקשבה פעילה יכולה לשנות כל החלטה וכל מצב .צריך להחליט החלטות על פי ראיות ואחרי שמבינים מכל הצדדים את כל העמדות, ובכל החלטה להיות גם מקצועי וגם אנושי.

 

העברת מסר: בהעברת המסר יכולים לשנות אנשים , יכולים להפוך את התלמיד (בנאדם שמולך) ממקום למקום. העברת המסר צריך להיות מאד ברור מלווה בסבלנות אדירה ומבט חיובי וראייה לשיפור, הבנת המצב יוביל האחר להבין את הכל, להרגיש ולהיות במקום יעשה את ההבדל בהעברת המסר .

 

שיתוף פעולה: לא לנקוט עמדה ולא להיות קיצוני, כי בכל מצב אפשר להבין ולראות פרספקטיבה אחרת, בשיתוף פעולה ישפיע המצב על הבנה מוחלטת לכל המתרחש.

 

האצלת סמכויות: מתן אחריות לאחר יוביל לבנאדם אחראי ובעל סמכות, צריך שיהיה דיונים במהלך הכיתה ומודעות לכל תלמיד ותלמיד ומה מתאים לכל תלמיד, צריך להאציל סמכות מותאמת לתלמיד, שהתלמיד ידע מה מוטל עליו ויוכל לעמוד בסמכות שניתנת לו.

 

הצלחת התלמיד: היא המטרה של כל מורה והורה, הצלחה של כל תלמיד היא הצלחת המורה גם, ההצלחה היא מדד ללימודים ומדד לתוצאות הסופיות של התלמיד ושל המורה, חשוב שהצלחת התלמיד תהיה איכותית ולא כמותית, שהתלמיד ירגיש את ההצלחה שבנה במשך שנים.

 

הנעת התלמיד: צריך לאתגר כל תלמיד, כל תלמיד הוא פוטנציאל לקידום, לא צריך לראות בתלמיד כלא יכול, לא צריך שהמורה יראה בתלמיד וישפוט תלמיד ע"פ דעה קדומה, כי כל מורה יש לו תפקיד שונה ויכולות שונים. המורה צריך להאמין בכל תלמיד ויראה בו פוטנציאל קידומי.

 

מטרת על:   צריך לחנך תלמידים על מנת שיהיו אנשים טובים ובעלי יכולות משמעותיות בחברה, צריך לגדל תלמידים בוגרים שידעו איך להתמודד בחיים ואיך להמשיך ללמוד לצורך עתיד זוהר יותר.

 

שאיפה למצוינות: חשוב מאד לשאוף תמיד למצוינות, לא להסתפק במועט ולא לגיד זה מה שיכולים, צריך כל הזמן לכוון למעלה, לא כל תלמיד יכול הגיע למצוינות, לכל תלמיד יש חוזק באינטליגנציה  מסוימת, רגשית, אנאליטית, מוסיקלית וכו'... חשוב לדעת שיש חוזק אצל כל תלמיד, תלוי במה התלמיד חזק, ברגע שסמנו את היד שלנו על החוזק של התלמיד משם יכולים להבין ולהוביל את התלמיד יותר. צריך למקד כל תלמיד ע"פ היכולות שלו. צריך לתת לתלמיד כלים ומיומנויות למידה.

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב