דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקולים בבחירת פעוטון - 3 דברים שכל הורה חייב לדעת 

מאת    [ 18/06/2013 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 1737 פעמים ]

במהלך המאה הקודמת היה הגיל הנמוך ביותר שבו ניתן היה למצוא מסגרת הולמת עבור הילדים הקטנים מתחת לגיל הגן, היה המעון. מתחת לגיל הזה לא ניתן היה למצוא מסגרת הולמת. האופציות היחידות שהיו פתוחות היו  להישאר בבית יחד עם הילד, או לצאת לעבודה ולהביא מטפלת. בשני המקרים התוצאה הייתה דומה – המשפחה כולה התקיימה אך ורק על משכורת אחת.

לפני כשני עשורים גילו כמה יזמים את הפוטנציאל הטמון במצב הזה והחלו פותחים משפחתונים, שבהם טיפלו העובדים בילדים מתחת לגיל שלוש. עם השנים פחת הגיל שבו העזו הורים לעזוב את הילד בפעוטון, וכיום ניתן למצוא פעוטונים המטפלים בילדים בני חצי שנה ויותר.

מה שהוסיף לאינרציה המתגברת היה תהליך מואץ של העצמה נשית. מספר הולך וגדל של נשים אינן מוותרות על הקריירה שלהן וחוזרות לעבודה זמן קצר לאחר חופשת הלידה. בנוסף חל גידול ניכר במספר הנשים החד הוריות, שחייבות להמשיך ולפרנס ואינן יכולות להרשות לעצמן את הלוקסוס של חופשת לידה ארוכה מאד.

מה צריך לדעת לפני שבוחרים פעוטון

הדבר החשוב הראשון שיש לקחת לתשומת הלב הוא שאין חוק המסדיר בצורה מפורשת את אופי הפעולה של פעוטונים. למעשה, כל אחד יכול להקים פעוטון ולטפל בילדים שלכם יחד עם זאת כדאי להדגש כאן כי מרבית הפעוטונים הפועלים בישראל הם אכן מקומות שהילד מוגן בהם ומטופל היטב. זאת ועוד: העלויות בפעוטונים נמוכות משמעותית לעומת העלות של החזקת מטפלת. אבל אליה וקוץ בה - שעות הפעילות של הפעוטון מצומצמות יחסית בעוד שעם המטפלת אפשר להגיע להסדר מניח את הדעת.

חשוב לשאול ולחקור ולברר את המחירים הנהוגים. גם מקום שהמחיר שהוא דורש נמוך משמעותית מהמחירים שהציעו המתחרים צריך להעלות חשד. או שמספר הילדים שם גדול מדיי, או שהטיפול בהם לוקה מאד בחסר.

אילו שיקולים יש לקחת בחשבון כשבודקים פעוטון

השיקול הראשון והחשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא איכות הטיפול בילד. איכות הטיפול כוללת גם ציוד מתאים, שיוכל לאפשר לפעוט למצות את עצמו. פעוטות בגילאים ממש קטנים זקוקים למקום מתאים להיות בו – מיטה מתאימה או מנשא. פעוטות בוגרים יותר ניתן להניח בתוך עגלול, המאפשר לטייל ולהוציא אותם החוצה מצד אחד אבל להשאיר אותם בסביבה בטוחה מצד שני. הרעיון פשוט – פעוטון שמצויד נכון הוא הפעוטון המתאים.

שיקול נוסף הוא, כמובן, העלות. כיון שאין פיקוח על המחירים בתחום הזה, עלולים המחירים להרקיע שחקים – בכפוף לביקוש ולהיצע. אף שרבים נוטים לחשוב שעלות היא ערובה למחיר הגיוני, הדבר איננו תמיד כך. ניתן למצוא פעוטונים במחירים הגיוניים בהחלט שהטיפול הניתן בהם לילדים הוא פשוט נפלא, והילדים אוהבים את המטפלים שלהם. זה מביא אותי לשיקול הבא.

הקשר שנוצר עם המטפלים הוא אחד הדברים החשובים. האינטואיציה בדרך כלל לא שוגה, וקשר טוב עם המטפלים מבטיח גם יחס טוב וטיפול נאות לילדים. במרבית המקרים הקשר בין ההורים למטפלים מעמיק והופך למשפחתי ממש. לא אחת קורה שהורים שולחים לאותה מטפלת יותר מילד אחד וממליצים גם לאחרים על הפעוטון.

קשר טוב עם ההורים והמלצות חמות על פעוטון כזה או אחר חשובים גם הם. זהו סוג של חוכמת המונים – אם יש המלצות אמיתיות רבות, סימן ששווה לפחות להתייחס ברצינות לפעוטון שאליו הן מתייחסות.

כל האמור לעיל איננו מבטל בדיקה יסודית של המקום, כולל אמצעים שיסייעו לשמירה על בטיחותם ובטחונם של הילדים. המדובר בצעצועים איכותיים ובטיחותיים, מתקנים דוגמת מיטות לתינוק, מנשאים או עגלול, לטיול בחוץ. כמו כן חשוב לבדוק באופן אקראי את ההתנהלות במקום, כולל את נושא הניקיון והסניטציה.

בתקווה שעזרתי ולו במעט
משה כסיף
http://agalulim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב